Kätköilyneuvos?

Sivustoon liittyvä keskustelu, parannusehdotukset, risut ja ruusut...
Avatar
Trulli
Viestit: 47
Liittynyt: La 28.06.2008 10:41
Paikkakunta: Iitti

Re: Kätköilyneuvos?

Viesti Kirjoittaja Trulli » La 28.06.2008 11:22

Taitaisi PekkaR:lle sopia paremmin hänelle yksinomaan räätälöity arvonimi, kuten esim. "Kätköimperiumin keisari".
Vai keksiikö joku paremman?

Vaakakupissani painaa erityisesti seuraavat asiat: Pitkä ura kätköilijänä, omat kätköt ja erityisesti työ kätkötarkastajana.

Nimimerkki alokas Trulli
Maailma on erilainen kätköilijän silmin...

Avatar
PekkaR
Viestit: 210
Liittynyt: Pe 05.01.2007 23:50
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Kätköilyneuvos?

Viesti Kirjoittaja PekkaR » La 28.06.2008 23:10

Trulli kirjoitti:"Kätköimperiumin keisari"
Tuntuu liioittelulta. Mutta jos spesiaalinimityksiä halutaan käyttää niin Harjukselle/Thymallus Thymallukselle, Captain Morganille/Reviewer Niatpac Nagromille ja mulle voisi varata nimityksen Vapaaehtoinen kätkötarkastaja.

Olen kyllä edelleen sitä mieltä, että poikkeuksia sääntöön ei kannata luoda. Jyrkkä EI pärstäkertoimille. mumman ehdotusta voisi harkita, että kaavassa olisi joku pistemäärä kätkötarkastajan hommasta. Vastaava pistelisäys kuuluisi ilman muuta haksulle harrastajia palvelevan sivuston luomisesta ja ylläpidosta.
Murre&Mirre kirjoitti:Hieman kummallisesti kaava kyllä rankaisee pitkästä kätköilykokemuksesta...
Murren&Mirren vertailu on havainnollinen eli nykyinen kaava tosiaan suosii noviiseja, jotka ovat alkuinnostuksessa etsineet nopeasti muutamia purkkeja.

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kätköilyneuvos?

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » Pe 01.08.2008 13:03

senkin uhalla, että oma tittelini tästä alenee, ehdotan seuraavaa (mitä murre&mirre ja PekkaR jo yhdessä ihmettelivät):

Kätköilyn aloituspäivämäärä älköön vaikuttako titteliin. Esimerkkejä voi hakea hyvin kun vertailee tämän ketjun nimimerkkien löydettyjen kätköjen määrää titteliin.

P.S. Kun omaa kätköilynaloituspäivää voidaan säätää itse omat tiedot -valikosta se tekee alkuperäisestä ideasta epäuskottavan. Mielestäni ideana oli mitata kätköilykokemusta ja tällä tavoin saada uskottavuutta mm. harvakseltaan kirjoitteleville mutta paljon kätköjä löytäneille (ja piilottaneille) nimimerkeille.
Onko muuten nimesi jo täällä?

Avatar
small oaks
Viestit: 588
Liittynyt: Ma 08.01.2007 9:32
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: Kätköilyneuvos?

Viesti Kirjoittaja small oaks » Pe 01.08.2008 13:43

Voisihan tuo aloituspäivä tulla suoraan tuolta geocaching.com sivulta...En tiedä pystyykö sitä muuttamaan. Meillä tuo on esim hiukan aikaisempi kun itse olen laskenut tuon aloituksen ekan löytöpäivän mukaan. Tuo kerroin voisi olla yksi lisä kerroin eikä jakava niinkuin se nyt tuntuu olevan. esim kätköilypäivät/suomen pisimpään kätköilleen kätköilypäivät*10
Still one more to find!

Avatar
pocotipo
Viestit: 133
Liittynyt: Ti 13.05.2008 21:44
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Kätköilyneuvos?

Viesti Kirjoittaja pocotipo » Su 10.08.2008 1:16

Yhdessä kesässä noviisista professoriksi.. Wau! :lol: Ei ehkä onnistuisi tosielämässä!! Saisikos tuosta vielä jonkinlaisen diploomin liitettäväksi muiden työ- ja koulutodistusten jatkoksi? Näkisipä, miten tarkkaan työpaikkahaastattelijat oikeasti papereita katsovat :P

Hiukan huvittavaa lukea tätä ketjua, kun tuolla reunassa kuitenkin on tämänhetkinen tilanne, ei viestiä kirjoitettaessa vallinnut!

En kyllä todella tunne itseäni miksikään professoriksi, täällä on niin paljon kokeneempia kätköilijöitä mukana :oops:

Avatar
ilkant
Viestit: 464
Liittynyt: Ke 18.04.2007 14:05
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kätköilyneuvos?

Viesti Kirjoittaja ilkant » Su 10.08.2008 17:47

Internetistä voi tilata akateemisia tutkintopapereita melko halvalla. Ehkä jossain vaiheessa myös kätköilyprofessorien ja -neuvoksien arvoja voi ostaa Internetistä. :D
Asiallinen nostalginen turpeenrepijä

Avatar
taaru
Viestit: 166
Liittynyt: To 21.12.2006 0:59
Paikkakunta: Nokia

Re: Kätköilyneuvos?

Viesti Kirjoittaja taaru » Pe 15.08.2008 19:00

Loma loppui ja arki alkoi. Tarkoitus oli lopettaa turhanpäiväisten viestien kirjoitteleminen, mutta se ei taida onnistuakaan. :wink:

En ole tutkinut, missä vaiheessa mikäkin arvonimi on saavutettu, mutta mietiskelin, että joka viestin jälkeen olen lähempänä seuraavaa. Nyt alkoikin huolestuttaa arvonimi "kätköilykuningas". Tämähän on selvää sukupuolirasismia! Enhän minä naisena halua olla kuningas, mutta kuningatar olisin todella mielelläni. :D

No joo, älkää ottako minua vakavasti... :roll:
Kell' onni on, se onnen kätkeköön.

Avatar
sikajack
Viestit: 248
Liittynyt: La 23.12.2006 15:44
Paikkakunta: Turku

Re: Kätköilyneuvos?

Viesti Kirjoittaja sikajack » Pe 15.08.2008 20:07

taaru kirjoitti:Nyt alkoikin huolestuttaa arvonimi "kätköilykuningas". Tämähän on selvää sukupuolirasismia! Enhän minä naisena halua olla kuningas, mutta kuningatar olisin todella mielelläni. :D
Minä puolestani haluaisin olla geonoviisi aina siihen saakka kunnes joskus tulevaisuudessa mahdollisesti tunnen itseni kelpoiseksi geokätköilijän kunniakkaaseen titteliin! ;-)
//geonovice sikajack

Avatar
reijamasa
Viestit: 128
Liittynyt: Ma 08.01.2007 17:25
Paikkakunta: Nyystaad

Re: Kätköilyneuvos?

Viesti Kirjoittaja reijamasa » Ke 24.09.2008 21:17

Ehkä kaavassa on vielä jotain pientä viilaamista, sillä eihän tämä nyt oikein loogiselta kuulosta:

Kätköilyprofessori [Rating: 3.52]

Viestit: 2
Löytänyt: 6
Piilottanut: 0
Kätköillyt alkaen: 22.09.2008 [3 pv]
Liittynyt: Ti 23.09.2008 22:12
Kestävä lokikirja - parempi mieli http://lokikauppa.mycashflow.fi

VHI
Viestit: 461
Liittynyt: Ke 15.08.2007 14:28
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Kätköilyneuvos?

Viesti Kirjoittaja VHI » To 25.09.2008 15:32

Nyt pitää tehdä hölmö kysymys: miksi ajan pitää yleensäkään vaikuttaa mihinkään? Ei kai kätköilyssä kuitenkaan taida nopeuskilpailusta olla kyse? Oman logiikkani mukaan 500 kätköä löytänyt on yhtä kokenut/ansioitunut löysi hän ne viikossa tai vuodessa... No, tämä oli vain oma kapea näkemykseni asiasta :D
There's always a cache somewhere

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kätköilyneuvos?

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » To 25.09.2008 16:02

Kyllähän tuo nopeus saa vaikuttaa asiaan toki. Mutta sitten tittelit pitäisi jakaa uusiksi näin:

:) Lähes täysraitis
:) :) Kohtuukätköilijä
:) :) :) Viikonloppukätköilijä, mutta joskus putki jatkuu viikolle
:) :) :) :) Suurkuluttaja-kätköilijä, ei myönnä että kätköilystä on muodostunut ongelma. Omaiset huolissaan.
:) :) :) :) :) Ongelmakätköilijä, tarvitsee pikaista interventiota; gepsi pois, goretexit kaappiin ja internetyhteys poikki välittömästi

Ja vielä varmuudeksi ettei kukaan tästä loukkaannu niin yllä oleva on siis läppä :lol:
Onko muuten nimesi jo täällä?

VHI
Viestit: 461
Liittynyt: Ke 15.08.2007 14:28
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Kätköilyneuvos?

Viesti Kirjoittaja VHI » To 25.09.2008 16:34

Haaskalintu kirjoitti: :) :) :) :) :) Ongelmakätköilijä, tarvitsee pikaista interventiota; gepsi pois, goretexit kaappiin ja internetyhteys poikki välittömästi
On myös syytä tarkistaa ettei ongelmakätköilijällä ole gepsiä esim. kännykässä ettei hän esim. koiran ulkoilutuksen tai kauppareissun varjolla livahda kätköilemään :D
There's always a cache somewhere

Avatar
mikko&sira
Viestit: 466
Liittynyt: La 06.01.2007 10:35
Paikkakunta: Espoo

Re: Kätköilyneuvos?

Viesti Kirjoittaja mikko&sira » To 25.09.2008 16:53

:) :) :) :) :) :) Entäs minä sitten?!? Onko kaikki toivo jo mennyttä? Onko enää mahdollisuutta pelastua?
Olen kokeillut vieroitushoitoa geotabuksella, mutta se ei ole tehonnut.
Käy vaan niinkuin Matille antabuksen kanssa. Sitä ei kuulemma kannata ryypätessä käyttää sillä siitä tulee perhanan paha olo :?
Maailma on erilainen geokätköilijän silmin.

jakari65
Viestit: 127
Liittynyt: To 30.08.2007 18:25
Paikkakunta: Lapua

Re: Kätköilyneuvos?

Viesti Kirjoittaja jakari65 » To 25.09.2008 17:20

Tuota ei vielä ole kukaan uskaltanut diagnosoida.. :wink: :lol:
Minoon meiltä, ja muut o meirän krannista

Avatar
reijamasa
Viestit: 128
Liittynyt: Ma 08.01.2007 17:25
Paikkakunta: Nyystaad

Re: Kätköilyneuvos?

Viesti Kirjoittaja reijamasa » To 25.09.2008 19:42

...kaikki lienee hyvin niin kauan kun ei ala tehdä nettiin geokätköilyaiheista videota jossa uhkailee etsivänsä vielä ainakin viisi kätköä tänään. Ja huomenna lisää. :D :D
Kestävä lokikirja - parempi mieli http://lokikauppa.mycashflow.fi

Avatar
rauski
Viestit: 280
Liittynyt: Pe 04.07.2008 13:16
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kätköilyneuvos?

Viesti Kirjoittaja rauski » To 25.09.2008 19:47

:D :D :D :D :D Toisaalta ainakin minun kohdallani kätköilyn on todettu vähentävän muita addiktioita voimakkaasti, sekä painokin on pudonnut n. 9 kg aloittamisesta.( :shock: 1kg/kk vauhtia). Enää sillointällöin onnistun livahtamaan oluelle tai toto yms. pelipisteelle sisäisen Geopirun :twisted: huomaamatta . Kaljaakaan ei enää iltaisin uskalla ottaa edes kotona jos häly sattuisi iskemään lähistölle. Tervettä vai ei, tiedä sitten. :roll:
"Maailmassa monta on ihmeellistä rasiaa..."

Avatar
stebu
Viestit: 612
Liittynyt: Pe 02.11.2007 0:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kätköilyneuvos?

Viesti Kirjoittaja stebu » Pe 26.09.2008 0:25

Vanha totuushan on että paheitten summa on vakio:
joko rymyän jossain kätköjen perässä
tai koodaan GPSrääni paremmpia kätköilyominaisuuksia
tai vietän laatuaikaa vaimon kera

Yo aktiviteettien jakauma sensijaan saattaa paljastaa jotain diagnostoitavaa :roll:
-stebu

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kätköilyneuvos?

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » Pe 26.09.2008 6:41

stebu kirjoitti:Vanha totuushan on että paheitten summa on vakio:
joko rymyän jossain kätköjen perässä
tai koodaan GPSrääni paremmpia kätköilyominaisuuksia
tai vietän laatuaikaa vaimon kera
Meidän tiimillä on sen verran mukavasti tämä kiinnostus harrastukseen jakautunut tasaisesti että ensimmäinen ja kolmas kohta eivät sulje toisiaan pois vaan usein pitävät paikkansa samanaikaisesti! 8)
Onko muuten nimesi jo täällä?

Jusu
Viestit: 151
Liittynyt: To 08.02.2007 9:04

Re: Kätköilyneuvos?

Viesti Kirjoittaja Jusu » Pe 26.09.2008 14:42

reijamasa kirjoitti:Ehkä kaavassa on vielä jotain pientä viilaamista
Minunkin mielestäni nykyisessä kaavassa olisi kehittämisen varaa. Eikös nuo rankingit ole sitäpaitsi alunperin tarkoitettu foorumiaktiivisuuden kuvaamiseen. Nyt niillä on lähinnä huumoriarvoa. Saattaa kyllä olla aika haastavaa kehittää kaava, joka kertoisi oikeasti kätköilijän asiantuntemuksesta. Ei sillä että minä mitään tietäisin. "Lähes kätköilijä" taitaa olla aika oikea luokitus minulle.

"En ole katkera, muttakuitenkin..." :)

Avatar
ilkant
Viestit: 464
Liittynyt: Ke 18.04.2007 14:05
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kätköilyneuvos?

Viesti Kirjoittaja ilkant » Su 28.09.2008 11:17

Haaskalintu kirjoitti: :) Lähes täysraitis
:) :) Kohtuukätköilijä
:) :) :) Viikonloppukätköilijä, mutta joskus putki jatkuu viikolle
:) :) :) :) Suurkuluttaja-kätköilijä, ei myönnä että kätköilystä on muodostunut ongelma. Omaiset huolissaan.
:) :) :) :) :) Ongelmakätköilijä, tarvitsee pikaista interventiota; gepsi pois, goretexit kaappiin ja internetyhteys poikki välittömästi
:) :) :) :) :) :) Tilannut jouluksi Sikorsky-helikopterin Amerikasta päästäkseen nopeammin FTF-apajille.

En siis minä, mut tuo luokitus..
Asiallinen nostalginen turpeenrepijä

Lukittu

Palaa sivulle “Sivustoon liittyvät ehdotukset ja kommentit”