jule100 kirjoitti:Seq kirjoitti:Eli metsäkätkö ei olekaan automaattisesti hyvä? Eikös näiden kahden lainauksen välillä ole ristiriita..
Ei mielestäni. Metsäkätkö ei välttämättä ole aina automaattisesti erikoisen hyvä , mutta jos se ei riko sääntöjä se on poikkeuksetta urbaania parempi.
Ok. Tuo selvitti paljon.
jule100 kirjoitti:Niin, mitä väliä millään, kunhan menee yhteen oman mielipiteen kanssa?
Ei mene yhteen , vai meneekö mielestäsi?
No, mielestäni Terran systeemi on hyvä. Sitä odotellessa.
jule100 kirjoitti:Välillä nekin menestyy, varsinkin matkustavaisten keskuudessa, jos on helposti haettavissa.
Näin varmaan , mutta harva matkustavainen mahtuu microon tai nanoon.
Itse mittaan menestyksen myös lokkauksien sisällön mukaankin.
Anteeksi. Minun virheeni. Tarkoitin siis matkustavaisilla matkustavia ihmisiä. Esimerkiksi 24h-haasteen suorittajia ja muutenkin. Tottahan se loggauksissa näkyy, ei pelkästään määrissä ja sitä tarkoitinkin menestymisellä.
jule100 kirjoitti:Kuulin mielenkiintoista tarinaa sarjan motiiveista. Ettei olisi kosto yhdestä samantyyppisessä paikassa olevasta purkista.
Toisaalta varsinkin ensimmäinen oli vallan mielenkiintoinen kolmen päivän sessio. Tavallaan se olisi sääli, jos sarja ei valmistuisi.
Siinä on kuitenkin vielä juttuja, joita voi käyttää ja jos nuo jotakuta ärsyttää, ne tunnistaa helposti ja voi jättää käymättä.
Sitä en ymmärrä, että jos joku kätkö harmittaa, niin miksi siihen täytyy tarttua. Sen voi aina jättää hakematta ja sen saa jopa ignoreen jos haluaa, niin se ei näy edes hauissa.
Ainakaan minulle ei ole ketkään muut, kuin "vanhat kätköilijät" valittaneet purkista, vaikka eivät kaiketi edes ole käyneet paikalla. Ehkä kaikki on jo nähty ja jäljelle jää vain katkeruus?
Mielenkiintoisia tarinoita sitä liikkuukin. Itse olen kuullut purkeistasi myös samanlaisia tarinoita ja paljon muutakin , vaikka olen tekemisissä vain muutaman kätköilijän kanssa , toisin kuin sinä.
TSJ #1:n etsinnästä olen kuullut epäilyitä ettei purkki olisi ollut edes paikallaan. Silti toiset sanovat etsinnän oleen enemmän paikallaan seisoskelua ja juttelua kuin oikeaa etsintää. Jokaisen oma häpeä jos ajaa yhden purkin takia monia kilometrejä ja kuluttaa tunteja vain yhden ftf:n takia. Huonoa etsintää ja katkeruutta? Jokaista purkkia ei tarvitse hakea , se pätee myös teidän porukkaan. Ja saahan premiumit ne ignoreenkin.
Varmasti kätköistäni liikkuu mielenkiintoisia tarinoita, varsinkin jos on tekemisissä vain pienen ryhmän kanssa. Ja jos jokin asia kätköissäni askarruttaa, niin vastaan kyllä mielelläni. Kysymyksen asiallisuus on tietenkin suorassa suhteessa vastaukseen jne... Siis ihan todella: Saa kysyä! Se on paljon parempi, kun arvaus, kaikille osapuolille. Aina, kun kuulee juttuja jonkun kolmannen kautta, niihin vaikuttaa myös sen kolmannen mielipiteet. Saattavat ne olla hauskempia ja tukea omia mielipiteitä, mutta onko ne 'totta'? Tietysti täysin toinen asia on, haluaako niiden olevankaan 'totta'. (Siksi totuus hipsuissa, koska lopullista totuutta tuskin onkaan...)
TSJ#1:stä sen verran, että ainakin itse menin mielelläni katselemaan ja ihmettelemään, olisiko jotain uutta ideaa. Varsinkin kun arvasi, että siellä oli muitakin. Olihan siellä seisoskelua ja juttelua varsinkin silloin kolmantena päivänä, kun ne 'toiset' saapuivat. Olimme paikan mielestämme nuohonneet niin tarkkaan, ettei mitään paikkaa enää olisi, mutta olimme väärässä. Luultavasti.
Päin vastoin, ainakin itse ajoin mielelläni paikalle ja kulutin tunteja. Pikemminkin löydön jälkeen oli ilmassa kysymys, minne nyt tämän jälkeen? Siksi siis kysyin, koska sarja jatkuu, koska ainakin itse odotan ja kuten tiedät, olin myös TSJ#2:sta hakemassa heti julkaisun jälkeen, joten ei voi ainakaan väittää, että vastustaisin niitä.
Olihan siellä varmasti huonoa etsintääkin, vaikka teimme kyllä yllättäviä ponnisteluja purkin löytämiseksi.
Katkeruutta? Lähinnä loppujen lopuksi omaa etsimistä ja löytämistä kohtaan.
On totta, ettei kaikkia tarvitse etsiä, eikä niitä varmasti kaikkia tulekaan etsittyä, mutta itselläni ei ainakaan ole mitään inhokkilistaa, minkä mukaan jättäisin purkkeja hakematta.
Ja kyllä, haen myös metsäpurkkeja, mutta en ymmärrä sitä, miksi ne ovat ainoita, jotka ovat "hyväksyttyjä".
Ainakin itse arvostan helppoja urbaaneita, kun aikaa on vähän ja sää on huono.
Tietysti joku voi kysyä, miksi täytyy silloin mennä hakemaan, mutta itselläni tämä lienee ainoita aktiviteetteja, jotka saavat liikkeelle.
Edes sille päivittäiselle urbaanille ja toisaalta haluan ylläpitää "putkea", mikä kyllä välillä tuntuu lähinnä hulluudelta, mutta elämässä pitää olla tavoitteita ja niitä on mukava saavuttaa.
Kuten esimerkiksi sata ftf:ää ennen tuhatta löytöä, joka tuossa äskettäin tapahtui, vaikka olikin samaan aikaan putki päällä. Ja kyllä niitä kätköjä vielä täälläkin päin löytyy.
Värikästä ja kätkörikasta syksyä toivottaen, Seq.