Colorado 300, muistikortin hitaus
-
Colorado 300, muistikortin hitaus
Onko kenelläkään tarjota lääkettä muistikortin hitauteen ja toimimattomuuteen.
Kun lataan palan karttaa (16 Mb) MapSourcesta Coloradon sisäiseen muistiin niin lataus vie alle minuutin. Sama lataus muistikortille ottaa 9 minuuttia. Tämän vielä kestäisi, mutta ennenkuin yhdeksän minuuttia on kulunut niin lataus kaatuu ilmoitukseen "Invalid parameter ...".
Muistikortti on kunnossa sillä se toimii moitteetta muistikortinlukijassa.
Auttaisiko ehkä Garminin softan päivitys versioon 2.8?
Kun lataan palan karttaa (16 Mb) MapSourcesta Coloradon sisäiseen muistiin niin lataus vie alle minuutin. Sama lataus muistikortille ottaa 9 minuuttia. Tämän vielä kestäisi, mutta ennenkuin yhdeksän minuuttia on kulunut niin lataus kaatuu ilmoitukseen "Invalid parameter ...".
Re: Colorado 300, muistikortin hitaus
Muistikorteilla on nopeusluokkia (class). Mikähän luokka siinä on?
Wikipedia: SD-muistikortti
SD Speed Class Ratings
Wikipedia: SD-muistikortti
SD Speed Class Ratings
Asiallinen nostalginen turpeenrepijä
Tuossa tapauksessa tuntuu kyllä siltä, että laitteisto yrittää jonkin aikaa epäsopivilla parametreilla ja lopuksi lyö hanskat tiskiin kun ei onnistu. Siitä se odotus tulee.
Asiallinen nostalginen turpeenrepijä
Olen itsekin ihmetellyt mun Coloradon kortin hitautta, mutta olen ratkaissut asian niin että otan kortin gps- koneesta pois ja laitan tietokoneen kortinlukijaan jolloin nopeus vastaa kiintolevylle kirjoittamista. Se gps- kone tietokoneen ja kortin välillä tekee sen hitaaksi. Syytä en tiedä.
Onko nimesi jo tuolla? -> http://www.koti.phnet.fi/tonny/
Tämä sama ongelma on tullut vastaan myös 60cx :n ja Nuvi 200 :n kanssa. Ei pelkästään Coloradossa. En tiedä onko näissä Garmineissa USB2.0 vai 1.1. Jälkimmäinen vaihtoehto voisi osittain selittää hitautta.pattipolvi kirjoitti:Onko kenelläkään tarjota lääkettä muistikortin hitauteen ja toimimattomuuteen.
Garminin softan päivitys ei auta mitään. mulla on v. 2.90.
Onko nimesi jo tuolla? -> http://www.koti.phnet.fi/tonny/