Kannattaako ostaa Garmin Colorado 300

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
AFTM#4
Viestit: 484
Liittynyt: To 23.07.2009 21:10
Paikkakunta: Lahti

Re: Kannattaako ostaa Garmin Colorado 300

Viesti Kirjoittaja AFTM#4 » La 17.04.2010 8:18

Miksi päivittää jos pelittää? En ole päivittänyt jotta ei tarvitse päivitellä... :lol:

finnranger
Viestit: 621
Liittynyt: Ke 30.07.2008 14:43

Re: Kannattaako ostaa Garmin Colorado 300

Viesti Kirjoittaja finnranger » La 17.04.2010 8:28

AFTM#4 kirjoitti:Miksi päivittää jos pelittää? En ole päivittänyt jotta ei tarvitse päivitellä... :lol:
Oreganossa päivitykset ovat tuoneet mukanaan parantuneen tarkkuuden, vähentyneen virrankulutuksen ja uusia ominaisuuksia kuten Waypoint averagingin. Kyllä on totisesti ollut syytä päivittää.

Mutta kukin tekee härvelilleen mitä haluaa.

AFTM#4
Viestit: 484
Liittynyt: To 23.07.2009 21:10
Paikkakunta: Lahti

Re: Kannattaako ostaa Garmin Colorado 300

Viesti Kirjoittaja AFTM#4 » La 17.04.2010 21:24

finnranger kirjoitti:
AFTM#4 kirjoitti:Miksi päivittää jos pelittää? En ole päivittänyt jotta ei tarvitse päivitellä... :lol:
Oreganossa päivitykset ovat tuoneet mukanaan parantuneen tarkkuuden, vähentyneen virrankulutuksen ja uusia ominaisuuksia kuten Waypoint averagingin. Kyllä on totisesti ollut syytä päivittää.

Mutta kukin tekee härvelilleen mitä haluaa.
Onko jo tultu siihen, että päivitykset muuttavat jopa virrankulutusta ja kohta ei tarvita akkuja kun päivitetään riittävästi??? heko heko!
Kun laite toimii hyvin ja mitään proplemoa ole niin täysin turhaa päivittäminen! Saattaa jopa päivitys entisiin tiedostoihin tehdä haittaakin, matkajälki-log, omat merkinnät waypoints, ...
Edelleenkin olen mieltä että jos laite pelittää niin ei tarvetta päivitykseen millään perusteella!
Päivitätkö blu-ray tai DVD soittimenkin ohjelmat aina kun se mahdollista, vaikka niitä mitään tarvetta päivittää jos toimii?

finnranger
Viestit: 621
Liittynyt: Ke 30.07.2008 14:43

Re: Kannattaako ostaa Garmin Colorado 300

Viesti Kirjoittaja finnranger » Su 18.04.2010 9:12

AFTM#4 kirjoitti:Onko jo tultu siihen, että päivitykset muuttavat jopa virrankulutusta ja kohta ei tarvita akkuja kun päivitetään riittävästi??? heko heko!
Naura sinä vaan mutta niin siinä kuitenkin kävi että yhdessä päivityksessä akkujen kestoaika viisinkertaistui. Päivityksissä myöskin tarkkuus on parantunut. Oikein mukavia asioita molemmat.

Lisäominaisuuksiakin on tosiaan tullut. Pidätkö tuota Waypoint Averagingia turhana (jos tiedät mitä se tarkoittaa)? Entäpä ManOverBoard-toimintoa? Myös sellaiselle uudelle toiminnalle on ollut käyttöä jossa saa luotua uuden waypointin jostain paikasta halutun matkan haluttuun suuntaan.

Ole sinä vaan päivittämättä jos haluat. Muita tällaiset asiat voivat silti kiinnostaa.

AFTM#4
Viestit: 484
Liittynyt: To 23.07.2009 21:10
Paikkakunta: Lahti

Re: Kannattaako ostaa Garmin Colorado 300

Viesti Kirjoittaja AFTM#4 » Pe 23.04.2010 21:56

Re: Kannattaako ostaa Garmin Colorado 300

Viesti Kirjoittaja finnranger päivämäärä Su 18.04.2010 9:12
"Naura sinä vaan mutta niin siinä kuitenkin kävi että yhdessä päivityksessä akkujen kestoaika viisinkertaistui."

Mitä sieniä sinulla pakastimessa syötävänä?......

Avatar
Tonny0909
Viestit: 884
Liittynyt: Ti 10.06.2008 11:53
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Kannattaako ostaa Garmin Colorado 300

Viesti Kirjoittaja Tonny0909 » Pe 23.04.2010 23:30

Älkää ostako. ihan paska vehje. E-trex, se keltainen on parempi.
Onko nimesi jo tuolla? -> http://www.koti.phnet.fi/tonny/

Avatar
Eniz
Viestit: 320
Liittynyt: Pe 09.01.2009 1:31
Paikkakunta: VTallinna

Re: Kannattaako ostaa Garmin Colorado 300

Viesti Kirjoittaja Eniz » Pe 23.04.2010 23:44

eTex on paras, paitis että kymmenen vuotta vanhaan eTexiin on tullut joku elittimalli eli perässä H kirjain se on muutenn sama kuin tuo kunnon eTex, mutta sillä löytyy myös kätköt :D

Avatar
GeoScoutJAE
Viestit: 167
Liittynyt: Ma 09.02.2009 16:21
Paikkakunta: Oulu

Re: Kannattaako ostaa Garmin Colorado 300

Viesti Kirjoittaja GeoScoutJAE » Pe 23.04.2010 23:50

[quote="Tonny0909"]Älkää ostako. ihan paska vehje. E-trex, se keltainen on parempi.[/quote

]En minäkään päivänselviin kysymyksiin halua haaskata viisaita vastauksia, sillä laitteellahan on oma käyttötarkoituksensa varsinkin "geokätköilyssä"!
Tarkkuuslajeista kiinnostuneena en halua halkoa hiuksia vaan panen ne vähintään neljään osaan!

Avatar
Eniz
Viestit: 320
Liittynyt: Pe 09.01.2009 1:31
Paikkakunta: VTallinna

Re: Kannattaako ostaa Garmin Colorado 300

Viesti Kirjoittaja Eniz » La 24.04.2010 0:27

Palattaan aiheeseen, siis gepsiä olen ostamassa tuo eTex on ollut erinnomainen. Ja on vieläkin mutta käykön hakijat eivät tuolla vehkeellä kaivettuja naatteja aina purematta nielä.
Viime vuosituhannen puolella vermeen ostin ja silloinkin ulkomailta kun silloin niitä sai kaksi samalla rahalla kuin Suomesta,
Kyselisin vinkkejä toimivista verkkkaupoita. Kiven alla varmaan on hyvä firma mutta omaatuntoani aion lieventää ja varsikin sivuston suhteen taidan laittaa tukea bannerilla.
Garmin 450 ilman T kirjainta kiinnostaa. Onko vermeestä täällä paljon kokemusta hyvää tai huonoa. Tuo Coloradokin toki kiinnosttaa, mutta haiskahtaa vanhentuvalta mallita, niin tosin Etrexin aikoinaan.
Kaino pyyntöni olisi kyeseisen gepsin puolet ja toiset.
Toinen kysymys on mistä halvimmalla saa, jenkeitä tie€€tty. Mutta saattaa joskus satunnaisesti tulli iskeä väliin. EU-firma olisi siis paras.

Yritän lukea sepustustani ja tämän perusteella eTrex on näemmä liiankin hyvä väline minulle.

Coloradon ominaisuuksiin olen tutustunut heti sen ilmestyttyä, mutta olisivatko nämä isommalla muistilla ja parempia muistikortteja syövät paitsi kalliimpia myös ominaisuuksiltaan parempia. Kosketus näyttö on minulle kova sana. Oreganon laiteperheeseen en ole tutustunut, nuo T-mallit joissa on pohjakartat valmiiksi eivät kiinnosta ja onko tuossa 550 mallissa muuta eroa 450 malliin kuin kamera?

Varmaan kuukkelin avustuksella löydän täältä utelemani tiedot, mutta jos sattusi joku oregano laitteen omistaja vastaamaan, hinta ero dakodaan on huima mutta miksi.

Niin ja jos jollakulla on myynnisä Colorado tai Oregon, niin kaupat voivat syntyä näinkin.

Viisikko
Viestit: 101
Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:49
Paikkakunta: Kerava

Re: Kannattaako ostaa Garmin Colorado 300

Viesti Kirjoittaja Viisikko » La 24.04.2010 1:21

EnizBambeniz kirjoitti:Palattaan aiheeseen
Kannattaa!
EnizBambeniz kirjoitti: Tuo Coloradokin toki kiinnosttaa, mutta haiskahtaa vanhentuvalta mallita
Eiköhän ne kaikki vanhene samaan tahtiin.
EnizBambeniz kirjoitti: mistä halvimmalla saa. EU-firma olisi siis paras.
Edukkaan oloinen, ei kokemusta, kokeilee jos uskaltaa: (itse ostaisin) http://www.mynewcheap.co.uk/products/de ... dOptions_a
EnizBambeniz kirjoitti: parempia muistikortteja syövät paitsi kalliimpia myös ominaisuuksiltaan parempia.
Ööö, jos HD videokameralle kelpaa samat SDHC kortit kuin Coloradolle, niin mikä on se "parempi muistikortti" ja mihin gepsi sitä tarvitsee? (meneehän sinne ne pienemmätkin SD kortit adapterilla, jos ne on jotenkin parempia)
EnizBambeniz kirjoitti:Kosketus näyttö on minulle kova sana.
No nyt ei enää kannatakkaan, osta Oregon.

Viisikko T

Avatar
Eniz
Viestit: 320
Liittynyt: Pe 09.01.2009 1:31
Paikkakunta: VTallinna

Re: Kannattaako ostaa Garmin Colorado 300

Viesti Kirjoittaja Eniz » La 24.04.2010 7:12

Vielä tuosta kosketusnäytöstä, sekoaako se siellä taskunpohjalla täysin vai onko siinä olemassa näppäimettömiä näppäinlukkoja. Tosin mulla nappulat sekoilee kännykässäkin myös ja soittelevat taskupuheluja välillä näppäin lukosta huolimatta.

Joskus on kosketusnäytöllinen autonavi ollut taskussa päällä ja sitä piipitystä, kai oreganossa on joku fiksumpi tekniikka? Muutoin saa varmaan uusitekniikka jäädä haaveeksi.

finnranger
Viestit: 621
Liittynyt: Ke 30.07.2008 14:43

Re: Kannattaako ostaa Garmin Colorado 300

Viesti Kirjoittaja finnranger » La 24.04.2010 7:57

AFTM#4 kirjoitti:Re: Kannattaako ostaa Garmin Colorado 300
Viesti Kirjoittaja finnranger päivämäärä Su 18.04.2010 9:12
"Naura sinä vaan mutta niin siinä kuitenkin kävi että yhdessä päivityksessä akkujen kestoaika viisinkertaistui."

Mitä sieniä sinulla pakastimessa syötävänä?......
Kerropa miksi sinulle on noin vaikeaa kirjoittaa asiallisesti?

Mitä akkujen kestoon tulee niin ymmärrykseni mukaan asia on niin että kepsihän on tietokone jossa virtaa menee kun prosessori laskee signaaleista paikkaansa. Kun tuota signaalien käsittelyä saadaan parannettua niin prosessori pääsee vähemmällä ja siten virtaa kuluu vähemmän. Myöskin sillä on merkitystä miten tehokas itse käyttöliittymä on, jos kartan piirtämiseen menee vähemmän aikaa niin taas kuluu vähemmän virtaa. Ihan järkeenkäypää vai mitä?

Palataan sitten myös uusiin ominaisuuksiin kuten Waypoint averagingiin. Onko sinulle kepsissäsi se? Sehän on tullut Coloradoonkin päivitysten myötä. Jos sinulla on se on kepsisi ohjelmistoa päivitetty (kenties myyjä on sen tehnyt?). Jos sinulla ei ole sitä niin voitko mitenkään perustella miten kepsisi on parempi ilman sitä?

Avatar
Eniz
Viestit: 320
Liittynyt: Pe 09.01.2009 1:31
Paikkakunta: VTallinna

Re: Kannattaako ostaa Garmin Colorado 300

Viesti Kirjoittaja Eniz » La 24.04.2010 14:38

finnranger kirjoitti:Mitä akkujen kestoon tulee niin ymmärrykseni mukaan asia on niin että kepsihän on tietokone jossa virtaa menee kun prosessori laskee signaaleista paikkaansa. Kun tuota signaalien käsittelyä saadaan parannettua niin prosessori pääsee vähemmällä ja siten virtaa kuluu vähemmän. Myöskin sillä on merkitystä miten tehokas itse käyttöliittymä on, jos kartan piirtämiseen menee vähemmän aikaa niin taas kuluu vähemmän virtaa. Ihan järkeenkäypää vai mitä?
Tuo on melkoisen totta ainakin nokialaisilla kapuloilla akkujen kesto voi moninkertaistua päivityksen ansiosta. Kokemusta on asiasta varsinkin mallit jotka ovat olleet jo koekäytössä ennen myyntiin laittamista ovat olleet ongelmallisia, mutta Nokia on siirtänyt näitä ongelmiaan myös kuluttajille. Oman 6220 Classikin akku kestää korkeintaan 4 tuntia, mutta onhan minulla toki softaakin päällä kuten Live ja netin kautta toimiva videopuhelu sovellus. :) Niin minun nokialaiseni on paitsi puhelin niin myös gepsi ja tietokone tehoa siinä on enemmän kuin sputnikin ja apollolentojen vermeissä yhteensä

Avatar
Eniz
Viestit: 320
Liittynyt: Pe 09.01.2009 1:31
Paikkakunta: VTallinna

Re: Kannattaako ostaa Garmin Colorado 300

Viesti Kirjoittaja Eniz » La 24.04.2010 14:55

Vielä tästä asiasta eli ehkä jos hintoja seuraan niin Coloradon saattaa saada huomattavasti edullisemmin Garminin ohjehintoihin nähden, kuin Oreganon. Onko se merkki mistään tiedä sitä, (vanha vainuni sanoo että tulossa voi olla uusi vastaava parempi malli tai sitten koko mallin unohdus, veikkaan ensimmäistä, sillä hyvän ja toimivan laitteen saatavuuden huononeminen yleensä pikemminkin nostaa kuin laskee hintoja) mutta nyt näyttäisi ainakin löytämieni verkkokauppojen suhteen ostaa mieluummin COlorado kuin vastaava Oregano.

Tuossa oli puhetta tai itseppä toin esiin että Colorado käyttää vanhentunutta muistikorttia SD:tä. Toisaalta taas huippuhärvelitkin videonkameroista alkaen käyttävät SD-formaattia mutta eteen on lätkitty koko armeija termejä high speedistä ja high capasitystä. SIis tukeeko colorado todellakin 32 gigan high speed korttia. Toisaalta kortti taitaa maksaa saman kuin koko laite, joten sillä tavoin ajatellen kysymys on turha.

Kysyn nyt täältä kun valmistajiin ei ole uskomista toimiiko Coloradossa esim 8 tai 16 megan SD kortit? Se että SD kortti mahtuu paikalleen ei tarkoita vielä sitä että se myös laitteessa toimisi. Esim vanhoilla windows mobilepuolen kannettavilla laitteilla oli vaikeuksia ymmärtää yli kahden gigan kortteja mutta osioimalla ne 2 gigan osioihoihin laite silti toimi.

Siis ostaisin hyvän gepsin mutta tietty halvalla, Ruotsin kruunun alennusmyynti taitaa olla jo ohi Tanskassakin kai sama vika. Olisiko euroalueella edullisia jälleenmyyjiä, puntapuolta olen jo tutkinutkin ainakaan Colorado ei siellä ole kovin kallis.

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: Kannattaako ostaa Garmin Colorado 300

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » La 24.04.2010 15:40

EnizBambeniz kirjoitti: Tuossa oli puhetta tai itseppä toin esiin että Colorado käyttää vanhentunutta muistikorttia SD:tä. Toisaalta taas huippuhärvelitkin videonkameroista alkaen käyttävät SD-formaattia mutta eteen on lätkitty koko armeija termejä high speedistä ja high capasitystä. SIis tukeeko colorado todellakin 32 gigan high speed korttia. Toisaalta kortti taitaa maksaa saman kuin koko laite, joten sillä tavoin ajatellen kysymys on turha.
Ei SD-kortti mielestäni kovin vanhentunut media ole, ja saahan micro-sd -korttiinkin adapterin (joka seuraa useimpien mikrokorttien mukana). Itselläni ei kokemusta kahta gigaa suuremmista korteista ole, mutta googletuksen perusteella Garmin lupaa tuen 4 Gt korteille, joku on kokeillut onnistuneesti kahdeksankin gigatavun korttia. Mutta minulle ainakin riittää tuo kahden gigan nopeusluokan 2 malli, siihen mahtuu koko suomen Suomi Pro, pari tuhatta kätköä (joka on maksimimäärä) ja vaikka osmikartta ulkomaanreissun varalta, ja hyvin toimii.

juhanili
Viestit: 173
Liittynyt: To 02.07.2009 8:56

Re: Kannattaako ostaa Garmin Colorado 300

Viesti Kirjoittaja juhanili » La 24.04.2010 17:15

EnizBambeniz kirjoitti: Tuossa oli puhetta tai itseppä toin esiin että Colorado käyttää vanhentunutta muistikorttia SD:tä. Toisaalta taas huippuhärvelitkin videonkameroista alkaen käyttävät SD-formaattia mutta eteen on lätkitty koko armeija termejä high speedistä ja high capasitystä. SIis tukeeko colorado todellakin 32 gigan high speed korttia. Toisaalta kortti taitaa maksaa saman kuin koko laite, joten sillä tavoin ajatellen kysymys on turha.
Colorado osaa käyttää SDHC kortteja, itselläni 4GB kortti ja siinä on ollut maksimissaan tavaraa yli 3,5GB. Colorado-wikin mukaan raja tulisi vastaan jossain 4GB paikkeilla joka kai sitten johtuu jostain muusta kuin kyvystä hallita SDHC standardia. Voisin kyllä kokeilla kamerani 16GB korttia Coloradoon ja tunkea sinne tavaraa yli 4GB niin näkis senkin.

Bombur1
Viestit: 157
Liittynyt: Pe 23.01.2009 18:01

Re: Kannattaako ostaa Garmin Colorado 300

Viesti Kirjoittaja Bombur1 » La 24.04.2010 19:52

Minulla on Coloradossa 8 Gb:n SDHC-kortti (Transcend). Se on toiminut täysin moitteetta, ja minulla on ollut siinä kokeellisesti valtava määrä karttoja, ja ongelmia ei ole esiintynyt. Normaalisti en kuitenkaan pidä kortilla Garmin-hakemistossa turhia karttoja vaan pidän ylimääräisiä karttoja jemmassa erillisessä varasto-hakemistossa samalla kortilla, tai sitten olen välillä myös joskus poistanut kartat käytöstä muuttamalla kartan .IMG päätteen vaikka .IMGXXX:ksi. Näin esimerkiksi pidän lataamiani OSM-karttoja eri maista aktiivisena vain kun matkaan noissa maissa. Vastaavasti minulla on muutamia erilaajuisia Mapsourcella tehtyjä karttapaketteja joiden kanssa toimin samalla tavalla. En ole aivan varma vaikuttaisiko pienempi karttamäärä Coloradon toiminnan nopeuteen, mutta ainakin osoitteiden etsiminen on pienemmästä osoiteavaruudesta selvästi helpompaa reitittävissä kartoissa. Matkatessani Coloradon kanssa tämä muistikorttikortti on toiminut joskus tavallisena USB-muistikorttinakin erillisellä USB-adapterilla, mahtuuhan siihen valtavasti muutakin dataa ja kuvia kuin vain karttoja.

AFTM#4
Viestit: 484
Liittynyt: To 23.07.2009 21:10
Paikkakunta: Lahti

Re: Kannattaako ostaa Garmin Colorado 300

Viesti Kirjoittaja AFTM#4 » La 24.04.2010 21:18

finnranger kirjoitti:
AFTM#4 kirjoitti:Re: Kannattaako ostaa Garmin Colorado 300
Viesti Kirjoittaja finnranger päivämäärä Su 18.04.2010 9:12
"Naura sinä vaan mutta niin siinä kuitenkin kävi että yhdessä päivityksessä akkujen kestoaika viisinkertaistui."

Mitä sieniä sinulla pakastimessa syötävänä?......
Kerropa miksi sinulle on noin vaikeaa kirjoittaa asiallisesti?

Mitä akkujen kestoon tulee niin ymmärrykseni mukaan asia on niin että kepsihän on tietokone jossa virtaa menee kun prosessori laskee signaaleista paikkaansa. Kun tuota signaalien käsittelyä saadaan parannettua niin prosessori pääsee vähemmällä ja siten virtaa kuluu vähemmän. Myöskin sillä on merkitystä miten tehokas itse käyttöliittymä on, jos kartan piirtämiseen menee vähemmän aikaa niin taas kuluu vähemmän virtaa. Ihan järkeenkäypää vai mitä?

Palataan sitten myös uusiin ominaisuuksiin kuten Waypoint averagingiin. Onko sinulle kepsissäsi se? Sehän on tullut Coloradoonkin päivitysten myötä. Jos sinulla on se on kepsisi ohjelmistoa päivitetty (kenties myyjä on sen tehnyt?). Jos sinulla ei ole sitä niin voitko mitenkään perustella miten kepsisi on parempi ilman sitä?
Ok! minä vain päivitän laitteen ja akut kestävätkin enemmän kuin luvattu!? Eikait sentään ohjema syö niitä akkuja pelkästään jotka kestävät luvatun ajan jo sinällään??? Eihän päivitys maksa mitään kun rekattu väline, haloo!, mutta jos kerran toimii niin en kovinkaan helposti ala pävittämään kun mitään merkitystä/ hyötyä saa!!! Waypoint averagingiin, mitä kyseiseen asiaan tulee niin en tiedä sen merkitystä kun etsin purkin ja ne löytyvät ilman sitäkin tietoa ja todistettavasti!!! En myöskään käytä wherigo ominaisuuttakaan kun ei ole kohteitakaan tuntumassa. Mikä asiassa niin vaikea tajuta että joku ei päivitä mittaria ilmaiseksi ennenkuin jokin tarve sille? 2700 akuntehot jaettuna numerolla 5 tekee 540 eli saman saa aikaan käyttöaikanako muka moisilla paristoilla?

Valaise tietämättömyyttäni lisää! Viholliseksi ei aleta vaan asia nyt kinaa, OK?

Avatar
Eniz
Viestit: 320
Liittynyt: Pe 09.01.2009 1:31
Paikkakunta: VTallinna

Re: Kannattaako ostaa Garmin Colorado 300

Viesti Kirjoittaja Eniz » La 24.04.2010 23:57

AFTM#4 kirjoitti: Ok! minä vain päivitän laitteen ja akut kestävätkin enemmän kuin luvattu!? Eikait sentään ohjema syö niitä akkuja pelkästään jotka kestävät luvatun ajan jo sinällään??? Eihän päivitys maksa mitään kun rekattu väline, haloo!, mutta jos kerran toimii niin en kovinkaan helposti ala pävittämään kun mitään merkitystä/ hyötyä saa!!! Waypoint averagingiin, mitä kyseiseen asiaan tulee niin en tiedä sen merkitystä kun etsin purkin ja ne löytyvät ilman sitäkin tietoa ja todistettavasti!!! En myöskään käytä wherigo ominaisuuttakaan kun ei ole kohteitakaan tuntumassa. Mikä asiassa niin vaikea tajuta että joku ei päivitä mittaria ilmaiseksi ennenkuin jokin tarve sille? 2700 akuntehot jaettuna numerolla 5 tekee 540 eli saman saa aikaan käyttöaikanako muka moisilla paristoilla?

Valaise tietämättömyyttäni lisää! Viholliseksi ei aleta vaan asia nyt kinaa, OK?
ÖÖ en ole varsinkaan kyseisen Coloradon asiantuntija, mutta nokialaisia kännyköitä on aikoinaan tullut kopeloitua sellaisiakin, jotka eivät siinä vaiheessa olleet vielä markkinoilla. Tällöin oli varsin yleistä, että softa tai hardispäivitys, ne tehtiin "tehtaalla" lisäsi akkujen toiminta aikaa roimasti. Itse tosin kiroilen 6220 Classikin akkujen kestoa, sillä se hupenee hetkessä parissa tunnissa kun on kätköily softat ja jotain muutakin päällä. Ehkä pitäisi hankkia uusi akku mutta en oikein luota siihenkään vaihtoehtoon.

Tämä kännykän akku ominaisuus onkin suuri syy miksi olen hankkimassa aitoa gepsiä eTrexin pariksi.

finnranger
Viestit: 621
Liittynyt: Ke 30.07.2008 14:43

Re: Kannattaako ostaa Garmin Colorado 300

Viesti Kirjoittaja finnranger » Su 25.04.2010 8:40

AFTM#4 kirjoitti:Ok! minä vain päivitän laitteen ja akut kestävätkin enemmän kuin luvattu!?
SInusta en tiedä mutta minulle kävi YHDESSÄ päivityksessä näin.
AFTM#4 kirjoitti:Eihän päivitys maksa mitään kun rekattu väline, haloo!
Mitä tarkoittaa rekattu?
Päivitys ei maksa mitään.
AFTM#4 kirjoitti:mutta jos kerran toimii niin en kovinkaan helposti ala pävittämään kun mitään merkitystä/ hyötyä saa!!!
Olen tuossa yrittänyt kertoa niistä hyödyistä. Et tunnu kovin vastaanottavaiselta uudelle tiedolle.
AFTM#4 kirjoitti:Waypoint averagingiin, mitä kyseiseen asiaan tulee niin en tiedä sen merkitystä
Se tarkoittaa sitä että gepsi laskee jonkun tietyn paikan koordinaattien pitkäaikaisen "keskiarvon". Erittäin suositeltava ja käyttökelpoinen ominaisuus silloin kun PIILOTTAA kätkön.

Waypoint Averaging on vain yksi päivitysten mukana tulleista uusista ominaisuuksista. Monia muitakin on tullut.
AFTM#4 kirjoitti:Mikä asiassa niin vaikea tajuta että joku ei päivitä mittaria ilmaiseksi ennenkuin jokin tarve sille?
Olenhan jo tämän kirjoittanutkin mutta toistetaan sitten: minulle on ihan sama mitä sinä teet kepsillesi. Se on täysin sinun asiasi. Minä vaan kerron muille mitä hyötyä päivittämisestä on.
AFTM#4 kirjoitti:2700 akuntehot jaettuna numerolla 5 tekee 540 eli saman saa aikaan käyttöaikanako muka moisilla paristoilla?
Kirjoitat yleensäkin erittäin epäselvästi. Sanoja tuntuu puuttuvan vähän sieltä ja täältä. Koetapa oikolukea tekstisi ennen lähettämistä. Mitähän tälläkin yrität sanoa?

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”