Ongelma GPX -tiedostojen kanssa.

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
minnis
Viestit: 37
Liittynyt: Su 16.03.2008 19:04

Ongelma GPX -tiedostojen kanssa.

Viesti Kirjoittaja minnis » La 29.05.2010 19:22

Hei!

Ongelmani on seuraava:

Eli siis ennen kaikki toimi hyvin ja olen kätköjä hakenutkin jo aikamoisen määrän mutta nyt yhtäkkiä kaikki ei toimi niin kuin ennen. Jos lataan esimerkiksi siitä "send to gps" nappulasta vaikka kätkön gps:ään niin kätkö ei enää löydy geocachingin alta vaan se menee waypointteihin enkä sieltä siis näe kätköjen lisäinfoja. Tiedostoja on yritetty laittaa myös työpöydältä gpx -kansioon laitteeseen. Mikä siis avuksi?

Kiitos avusta jo etukäteen. :)

Laite on Oregon 300. Laite on myös yritetty päivittää viimeisimpään versioonsa ja palautettu tehdasasetuksiin, ilman tuloksia.

-minnis

finnranger
Viestit: 621
Liittynyt: Ke 30.07.2008 14:43

Re: Ongelma GPX -tiedostojen kanssa.

Viesti Kirjoittaja finnranger » La 29.05.2010 19:43

minnis kirjoitti:Jos lataan esimerkiksi siitä "send to gps" nappulasta vaikka kätkön gps:ään niin kätkö ei enää löydy geocachingin alta vaan se menee waypointteihin enkä sieltä siis näe kätköjen lisäinfoja.
Tämä tapa ei ainakaan toimi (tai siis näinhän se juuri toimii kuten kuvasitkin). Unohda tämä-
minnis kirjoitti:Tiedostoja on yritetty laittaa myös työpöydältä gpx -kansioon laitteeseen. Mikä siis avuksi?
Oikea tapa on hakea kätköt Haksun kartalle, painaa Lataa-nappia ja sitten kun syntyy se gpx-tiedosto niin siirtää se laitteen gpx-kansioon.
Jos tämä ei toimi niin millä tavalla se ei toimi? Kätköt eivät näy lainkaan? Kätköt näkyvät waypointteina? Vai jokin muu ongelma? Selosta tarkemmin.

minnis
Viestit: 37
Liittynyt: Su 16.03.2008 19:04

Re: Ongelma GPX -tiedostojen kanssa.

Viesti Kirjoittaja minnis » La 29.05.2010 20:16

Jep, ja kiitos. Nyt toimii taas.

alaska3
Viestit: 60
Liittynyt: To 04.02.2010 12:52

Mitä teen väärin, kun kätköt eivät näy carmin coloradossa

Viesti Kirjoittaja alaska3 » Ke 09.06.2010 21:17

Apuva!
Olen tällä kertaa lukenut vanhoja viestejä, mutta silti en saanut niistä apua. Kysyisin: Mitä teen väärin? Olen premium-jäsen ja latasin gc.fi-sivulta kartan yläpuolelta Hämeenkyrö keskipisteenä GPX-tiedoston, joka tallentui automaattisesti downloads-kansioon koneellani. Kopioin sen ja liitin carminin GPX-tiedostoon cache(4).gpx. Siellä se näkyy muiden jatkona./ Poistin edelliset Tampere-kätkötkin jo, joten tilaakin pitäisi olla.) Silti kätköt eivät tule näkyviin laitteessani. Jos joku viitsisi auttaa olisin todella kiitollinen.
Alaska
Purkki päivässä pitää kätköilijän kunnossa!

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: Mitä teen väärin, kun kätköt eivät näy carmin coloradossa

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » Ke 09.06.2010 21:33

Alaska111 kirjoitti:Apuva!
Olen tällä kertaa lukenut vanhoja viestejä, mutta silti en saanut niistä apua. Kysyisin: Mitä teen väärin? Olen premium-jäsen ja latasin gc.fi-sivulta kartan yläpuolelta Hämeenkyrö keskipisteenä GPX-tiedoston, joka tallentui automaattisesti downloads-kansioon koneellani. Kopioin sen ja liitin carminin GPX-tiedostoon cache(4).gpx. Siellä se näkyy muiden jatkona./ Poistin edelliset Tampere-kätkötkin jo, joten tilaakin pitäisi olla.) Silti kätköt eivät tule näkyviin laitteessani. Jos joku viitsisi auttaa olisin todella kiitollinen.
Alaska
Mikä gepsi kyseessä?

Edit: Aha, profiilikuvan mukaan Colorado. Minullakin oli tänään ongelmaa kätköjen näkymisen kanssa, tosin vika taisi olla Coloradossa, koska gpx-tiedosto koneelta katsottuna kuitenkin sisälsi kätköt. Kokeilepa avata gpx-filee jossain karttaohjelmassa tai tekstieditorissa ja katso, onko vika gepsissä vai jossain muussa.
Viimeksi muokannut Stone'5, Ke 09.06.2010 21:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

alaska3
Viestit: 60
Liittynyt: To 04.02.2010 12:52

Re: Ongelma GPX -tiedostojen kanssa.

Viesti Kirjoittaja alaska3 » Ke 09.06.2010 21:35

Kyseessä carmin colorado 300 . Olen joskus saanut jopa yksitellen syötettyä kätköjä, mutta nyt ei tapahdu EI MITÄÄN.
Purkki päivässä pitää kätköilijän kunnossa!

alaska3
Viestit: 60
Liittynyt: To 04.02.2010 12:52

Re: Ongelma GPX -tiedostojen kanssa.

Viesti Kirjoittaja alaska3 » Ke 09.06.2010 21:38

Juu avasin note padillä
ja kaikki oli siellä ihan ok. Vika on coloradossa, mutta mikä?
Purkki päivässä pitää kätköilijän kunnossa!

Avatar
Rimaju
Viestit: 41
Liittynyt: Su 04.10.2009 15:05
Paikkakunta: Nokia

Re: Ongelma GPX -tiedostojen kanssa.

Viesti Kirjoittaja Rimaju » Ke 09.06.2010 22:08

Itsellänikin on Colorado, joten pari juttua tuli mieleen. Itse kun lataan tiedoston "caches.gpx", korvaan sillä aiemman samannimisen tiedoston suoraan gepsiin. Onkohan nyt gepsissäsi monta kätkö-gpx:ää? Itselläni on kaikkiaan 2 gpx:ää, eli (olikohan se) reitti-gpx ja sitten tuo kätkö-gpx. (Kätkö-gpx:n lataan näkymän mukaan suoraan gepsiin siitä kartan yläpuolelta geocache.fi:ssä.) Toinen juttu joka itselläni klikkaa on se, että yli 500 kätköä sisältävä gpx ei näytä kuvausta laitteessa, ja vehje sammuu kun sitä yrittää katsoa. Tiedän miten tuon kanssa elää joten en ole kerinnyt vielä selvittelemään edellä mainittua juttua, mutta josko tästä olisi apua kysymääsi ongelmaan. Korjatkaa mainintojani jos joku tietää paremmin, itse olen vielä melko noviisi coloradoisti.

exeli
Viestit: 27
Liittynyt: Ke 09.04.2008 6:33

Re: Ongelma GPX -tiedostojen kanssa.

Viesti Kirjoittaja exeli » Ke 09.06.2010 22:08

Poista kaikki gpx-tiedostot koloraadosta, irrota laite tietokoneesta ja käynnistä se uudelleen. Tämän jälkeen laita vehjas uudelleen tietokoneeseen kiinni ja laita sinne tarvittava gpx-tiedosto.

Itselläni oli joskus samankaltainen ongelma, ja tuo ainakin minulla auttoi. En kyllä tarkalleen muista miten se oireili omassa laitteessani, mutta ei tuon testaaminen nyt ainakaan satuta.

alaska3
Viestit: 60
Liittynyt: To 04.02.2010 12:52

Re: Ongelma GPX -tiedostojen kanssa.

Viesti Kirjoittaja alaska3 » Ke 09.06.2010 22:22

OK GPX -tiedostoja on kyllä tosi paljon colorado-parassa. Poistan siis koko litanian ja sitten vaan uudelleen lataamaan. Jospa nyt sen vielä tänään jaksaisi tehdä. Ajattelin sitä kyllä jo itsekin, kun olin niitä kätköjä sinne yksitellen napsutellut niin paljon.
Kiitos kaikille vastauksista!!!
Purkki päivässä pitää kätköilijän kunnossa!

alaska3
Viestit: 60
Liittynyt: To 04.02.2010 12:52

Re: Ongelma GPX -tiedostojen kanssa.

Viesti Kirjoittaja alaska3 » Ke 09.06.2010 22:39

exeli kirjoitti:Poista kaikki gpx-tiedostot koloraadosta, irrota laite tietokoneesta ja käynnistä se uudelleen. Tämän jälkeen laita vehjas uudelleen tietokoneeseen kiinni ja laita sinne tarvittava gpx-tiedosto.

Itselläni oli joskus samankaltainen ongelma, ja tuo ainakin minulla auttoi. En kyllä tarkalleen muista miten se oireili omassa laitteessani, mutta ei tuon testaaminen nyt ainakaan satuta.
Tämä toimi JESSS!!! Kiitos tosi paljon. Nyt en enää napsuttele sinne yksittäsiä GPX-tiedostoja ja ymmärrän nyt, että se laite pitää joskus tyhjätäkin. :D :D Hyvät yöt!
Purkki päivässä pitää kätköilijän kunnossa!

Avatar
Reform7
Viestit: 162
Liittynyt: Su 23.05.2010 18:15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ongelma GPX -tiedostojen kanssa.

Viesti Kirjoittaja Reform7 » La 12.06.2010 11:46

Itselläni oli joskus sama ongelma raadon kanssa, nyt on hävinnyt /JES!/
8)
"Ei se siel oo" --> "Oho oliki"

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”