Upload Field Note lakkasi toimimasta

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
Avatar
ilekka
Viestit: 45
Liittynyt: Ke 18.06.2008 14:43
Paikkakunta: Lahti

Upload Field Note lakkasi toimimasta

Viesti Kirjoittaja ilekka » La 03.07.2010 23:48

Minulla on Colorado 300 ja olen Premium. Olen jo käyttänyt ilman ongelmia kymmeniä kertoja aiemmin Upload Field Note -toimintoa gc.com -sivulla. Mutta nyt eilisestä alkaen tietokone ei löydä gepsistä enää lainkaan sinne kirjattuja löytöjä, kun kotona yritän ladata ne tietokoneelle. Gepsissä ne kyllä näkyvät löydettyinä kätköinä. Ilmoitus: 0 records were succesfully uploaded. Muuten gepsi toimii normaalisti. Eikä löytöjä kirjatessakaan ole tullut mitään virheilmoituksia.

Olisi nyt kiire saada homma toimimaan, kun aikaisin ma-aamuna lähden Madeiralle mm. kätköilemään ja tämä homma säästäisi muistiinpanojen tekemisen. (Kun jälkikäteen viikon päästä ei tahdo muistaa, mikä kätkö oli mikäkin.)Liittyisiköhän juttu jotenkin parin päivän takaiseen gc.com sivuston päivitykseen? Jokin aika sitten latasin gepsiin myös Madeiran OSM -kartan ja tuli epähuomiossa laitettua gepsin omaan muistiin eikä kortille? Voisiko johtua tästä? Tosin gepsi on kyllä toiminut muuten normaalisti ja muistelisin, että sen jälkeen olen käytin vielä onnistuneesti Upload Field Note -toimintoa? Olisin kovasti kiitollinen (rautalangasta väännetyistä) neuvoista.

Avatar
ilekka
Viestit: 45
Liittynyt: Ke 18.06.2008 14:43
Paikkakunta: Lahti

Re: Upload Field Note lakkasi toimimasta

Viesti Kirjoittaja ilekka » Su 04.07.2010 0:02

Nyt muistin, että olin kirjannut löydöt myös Nuvi 500:seeni ja sieltähän näköjään Upload Field Note nyt onnistuikin. Mutta vieläkään en ymmärrä, mikä Coloradossa on vikana ja mitä sille pitäisi tehdä. Löydöt on kuitenkin tarkoitus kirjata ensisijaisesti siihen. Nuvinkin otan kuitenkin reissuun vuokra-autoon mukaan, kun sen kortille lataamani OSM -kartta on reitittävä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3073
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Upload Field Note lakkasi toimimasta

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Su 04.07.2010 1:17

ilekka kirjoitti:Nyt muistin, että olin kirjannut löydöt myös Nuvi 500:seeni ja sieltähän näköjään Upload Field Note nyt onnistuikin. Mutta vieläkään en ymmärrä, mikä Coloradossa on vikana ja mitä sille pitäisi tehdä. Löydöt on kuitenkin tarkoitus kirjata ensisijaisesti siihen. Nuvinkin otan kuitenkin reissuun vuokra-autoon mukaan, kun sen kortille lataamani OSM -kartta on reitittävä.
Olisikohan vika tässä eli gc.com hajoitti field notet.

IE -selaimella saattaa auttaa kun siirtää tiedoston koneelleen ja rivien loppuun lisää välilöynnin, Opera taasen saattaa onnistua siirtämään tiedoston suoraan gepsin tuottamana, Firefoxia en saanut siirtämään millään kun tuota bugia testailin.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
ilekka
Viestit: 45
Liittynyt: Ke 18.06.2008 14:43
Paikkakunta: Lahti

Re: Upload Field Note lakkasi toimimasta

Viesti Kirjoittaja ilekka » Su 04.07.2010 11:21

Minulla on käytössä Firefox, joten tähän hätään ongelma ei ratkea. Helpotti kuitenkin tieto, ettei vika ole minussa, Coloradossani tai tietokoneessani vaan gc.com:ssa. Sinne on 71 henkilöä jo ilmoittanut bugista ja asian kanssa kuulemma työskennellään. Mutta ei ilmeisesti aivan samalla aktiviteetilla kuin Haksu.

salonse
Viestit: 124
Liittynyt: Pe 24.07.2009 19:21
Paikkakunta: Heinola

Re: Upload Field Note lakkasi toimimasta

Viesti Kirjoittaja salonse » Su 04.07.2010 12:57

Kokeilin juuri Oregon300-Firefox 3.6.6 yhdistelmällä ja hyvin näytti Upload Field Note toimivan gc.com:ssa. Jos bugi ollut niin sitten ilmeisesti korjattu.
Kaikki paitsi kätköily on turhaa.

salonse
Viestit: 124
Liittynyt: Pe 24.07.2009 19:21
Paikkakunta: Heinola

Re: Upload Field Note lakkasi toimimasta

Viesti Kirjoittaja salonse » Su 04.07.2010 13:10

salonse kirjoitti:Kokeilin juuri Oregon300-Firefox 3.6.6 yhdistelmällä ja hyvin näytti Upload Field Note toimivan gc.com:ssa. Jos bugi ollut niin sitten ilmeisesti korjattu.
Ai niin unohdin mainita, että tein kokeilun Ubuntu 10.04 käyttiksellä. Olen huomannut, että Firefox ei välttämättä toimi Windowsissa samoin kuin Ubuntussa. :wink:
Kaikki paitsi kätköily on turhaa.

salonse
Viestit: 124
Liittynyt: Pe 24.07.2009 19:21
Paikkakunta: Heinola

Re: Upload Field Note lakkasi toimimasta

Viesti Kirjoittaja salonse » Su 04.07.2010 13:21

salonse kirjoitti:
salonse kirjoitti:Kokeilin juuri Oregon300-Firefox 3.6.6 yhdistelmällä ja hyvin näytti Upload Field Note toimivan gc.com:ssa. Jos bugi ollut niin sitten ilmeisesti korjattu.
Ai niin unohdin mainita, että tein kokeilun Ubuntu 10.04 käyttiksellä. Olen huomannut, että Firefox ei välttämättä toimi Windowsissa samoin kuin Ubuntussa. :wink:
Kokeilin vielä Windows7:ssa ja näyttää toimivan. :D
Kaikki paitsi kätköily on turhaa.

salonse
Viestit: 124
Liittynyt: Pe 24.07.2009 19:21
Paikkakunta: Heinola

Re: Upload Field Note lakkasi toimimasta

Viesti Kirjoittaja salonse » Su 04.07.2010 14:10

ilekka kirjoitti:Helpotti kuitenkin tieto, ettei vika ole minussa, Coloradossani tai tietokoneessani vaan gc.com:ssa.
Pakko vielä kommentoida tuota lausetta.

Minä en voi tuntea helpotusta jonkin sivuston vikatilanteesta, etenkin jos vielä kysymyksessä on se sivusto, jossa kaikki alkuperäinen tieto on. Jos sieltä ei saa tietoa tai sinne ei voi syöttää tietoja niin pian koko kätköilytoiminta on seis tai ainakin vaikeutuu.

Itse tunnen vikatilanteissa helpotusta, jos syy löytyy itsestäni, koska silloin voin itse mahdollisesti vaikuttaa asiaan. Gepsinkin tai tietokoneen saatan saada järkiinsä ilman huoltoon lähettämistä.

Mutta jos vika on sivustoissa (oli ne sitten kotimaisia tai ulkomaisia) niin olen täysin riippuvainen siitä mitä ylläpitäjät kaikessa kiireessään tekevät.

Olisi se aika kornia ajatella esim. "haksun" raataessa ympäripäiviä saadakseen homman toimimaan, että minäpä tässä voin tyytyväisenä ottaa vaikka torkut, on se kivaa, että "haksulla" riittää töitä.
Kaikki paitsi kätköily on turhaa.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”