Apua Nokia-navigoinnissa!

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
Trh-
Viestit: 1
Liittynyt: Ke 11.08.2010 11:36

Apua Nokia-navigoinnissa!

Viesti Kirjoittaja Trh- » Ke 11.08.2010 13:12

Olen kätköilyurani alussa ja tähän mennessä olen kätköillyt ilman gepsiä. Itselläni on Nokia x6 ja sitä haluaisin hyödyntää, kun olen syksyn Itävallassa ja tarkoituksena myös kätköillä. Käytössä siis pitäisi olla wlan, kun puhelimen netin käyttö ulkomailla ei sovi budjettin. Eli mitä tuohon kapulaan siis pitäisi ladata? Mitä halvempi sen parempi. Tarkoituksena siis, että etukäteen saisin vaikka kätköt esille tai ladattua puhelimeen. Olen yksinkertaisesti aivan ulkona tästä gps-touhusta, eli jos joku voisi neuvoa aivan alusta alkaen mitä kannattaa tehdä. Kiitos :)

Seq
Viestit: 897
Liittynyt: Ma 04.01.2010 9:22
Viesti:

Re: Apua Nokia-navigoinnissa!

Viesti Kirjoittaja Seq » Ke 11.08.2010 13:43

Live koneeseen asentaen. Off-line-kartat ja gpx:t.

Löytyy haulla juttua.

Avatar
jule100
Viestit: 353
Liittynyt: Ma 04.01.2010 17:49
Paikkakunta: Kaarina

Re: Apua Nokia-navigoinnissa!

Viesti Kirjoittaja jule100 » Ke 11.08.2010 13:57

Itse en ole löytänyt haulla kunnollista opasta Liven offline käytöön. Tosin mulla 5530:ssä gpx:n aukaisu kaataa Liven.
Muutenkin toimii takkuisesti , jos ollenkaan. Smart GPX:ää olen käyttänyt jonkin verran , mutta siinä ei ole karttaa.
AFtrackin latasin hiljattain , mutta ei senkään käyttö ole auennut. :(

Jouko
Viestit: 195
Liittynyt: Ti 15.01.2008 12:33

Re: Apua Nokia-navigoinnissa!

Viesti Kirjoittaja Jouko » Ke 11.08.2010 20:54

jule100 kirjoitti:Itse en ole löytänyt haulla kunnollista opasta Liven offline käytöön. Tosin mulla 5530:ssä gpx:n aukaisu kaataa Liven.
Muutenkin toimii takkuisesti , jos ollenkaan. Smart GPX:ää olen käyttänyt jonkin verran , mutta siinä ei ole karttaa.
AFtrackin latasin hiljattain , mutta ei senkään käyttö ole auennut. :(
Kyllähän SmartGPX tukee karttaa - ainakin, jos kännyssäsi on Nokian kartta.

http://www.geocache.fi/bulletin/viewtop ... =28&t=2003
Video meliora proboque deteriora sequor.

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: Apua Nokia-navigoinnissa!

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » Ke 11.08.2010 21:26

jule100 kirjoitti:Itse en ole löytänyt haulla kunnollista opasta Liven offline käytöön. Tosin mulla 5530:ssä gpx:n aukaisu kaataa Liven.
Muutenkin toimii takkuisesti , jos ollenkaan.
Kummallista. Omassa puhelimessani (N85) Live pelaa loistohyvin. Ohjelmahan siis löytyy osoitteesta http://live.geocaching.com .

soinimi
Viestit: 5
Liittynyt: Ma 25.01.2010 20:38

Re: Apua Nokia-navigoinnissa!

Viesti Kirjoittaja soinimi » To 12.08.2010 22:45

Livessähän on myös toiminto "Hae 50 kätköä kartan keskipisteestä". Eli jos GPX:n lataaminen ei jostain syystä onnistu, aivan kätevä tapa on siirtyä vaan kartalla haluamalleen alueelle, ja pyytää Liveä hakemaan kätköt ko. seudulta. Itse asiassa en muuta tekniikkaa ole käyttänytkään. Tämänkin voi tehdä hyvissä ajoin kotioloissa halvemman datan avulla. Aluksi live hakee vain naatit kartalle, joten oikeastaan kätköt pitää vielä yksi kerrallaan avata, jotta myös kätkön kuvaus on saatu luurin muistiin. OK. Ehkä se GPX:n lataaminen on sittenkin näppärämpää...

Itse olen ulkomaanreissuille (joo kerran ihan Tallinnassa asti...) ladannut vaan kartat valmiiksi. Se onnistui kyllä helposti Liven ohjeilla. Kätköjen naatit eivät ainakaan paljon dataa kuluta.

tanjuli
Viestit: 130
Liittynyt: Pe 29.08.2008 16:49

Re: Apua Nokia-navigoinnissa!

Viesti Kirjoittaja tanjuli » Pe 13.08.2010 0:34

jule100 kirjoitti:Itse en ole löytänyt haulla kunnollista opasta Liven offline käytöön. Tosin mulla 5530:ssä gpx:n aukaisu kaataa Liven.
Muutenkin toimii takkuisesti , jos ollenkaan. Smart GPX:ää olen käyttänyt jonkin verran , mutta siinä ei ole karttaa.
AFtrackin latasin hiljattain , mutta ei senkään käyttö ole auennut. :(
Oletko kuitenkin saanut offline-kartan luotua ja siirrettyä puhelimeen? Kuinka paljon kätköjä olet yrittänyt kerralla ladata gpx:stä? Olen pari kertaa tehnyt aika ison offline-kartan ja ladannut n. 500 kätköä E90:iin. 5530:sta ei tosin ole kokemusta. Sain kyllä tavata niitä ohjeita ja pienen pukkaisunkin tarvitsin, että en minä tiedä kenelle ne netistä löytyvät ohjeet on kirjoitettu. Jollein ingenjöreille varmaan.
Etsin sieltä, etsin täältä. Jotain mikä ei kadonnutkaan.

Seikkailijaperhe
Viestit: 3
Liittynyt: Ti 17.08.2010 16:00

Re: Apua Nokia-navigoinnissa!

Viesti Kirjoittaja Seikkailijaperhe » Ke 08.09.2010 10:07

Nokia 5230 navi puhelin. Toimii live erinomaisesti. Pähkäilin sitä itse aikani kun en mistään löytänyt varmistusta, ja lopulta sitten päätin vain ostaa sen (Ja avokille kanssa) =D Halusin vain jakaa tiedon kun se ei ole liven puhelinlistassa, ja joku muukin varmasti punnitsee geopuhelimen oston kanssa..

Seikkailijaperhe
Viestit: 3
Liittynyt: Ti 17.08.2010 16:00

Re: Apua Nokia-navigoinnissa!

Viesti Kirjoittaja Seikkailijaperhe » Ke 08.09.2010 10:16

Nokia 5230 navi puhelin. Toimii live erinomaisesti. Pähkäilin sitä itse aikani kun en mistään löytänyt varmistusta, ja lopulta sitten päätin vain ostaa sen (Ja avokille kanssa) =D Halusin vain jakaa tiedon kun se ei ole liven puhelinlistassa, ja joku muukin varmasti punnitsee geopuhelimen oston kanssa..

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”