Samsung Galaxy SII ja C:Geo ei toimi kunnolla
Samsung Galaxy SII ja C:Geo ei toimi kunnolla
Terve. Osaatteko sanoa mistä voisi johtua kyseinen herja C:Geossa: Since C:Geo is able to download only partial data, coordinates of caches could be inaccurate.
Viimeksi kun c:geon kanssa ollut ongelmia, niin päivitys auttoi. Nyt ei ole tullut uusia päivityksiä, olen kokeillut eri karttoja, käynnistänyt puhelin uudestaan ilman akkua ym., mutta ei auta.
Kartta siis tulee näkyviin c:geossa, mutta ei jostain syystä näytä yhtään kätköä. Viimeksi tiistaina 14.2.2012 ollut c:geo käytössä ja silloin toimi ok.
Onko siis joku yleisempi ongelma kyseessä, vai onko ongelma vain tässä minun laitteessani?
Viimeksi kun c:geon kanssa ollut ongelmia, niin päivitys auttoi. Nyt ei ole tullut uusia päivityksiä, olen kokeillut eri karttoja, käynnistänyt puhelin uudestaan ilman akkua ym., mutta ei auta.
Kartta siis tulee näkyviin c:geossa, mutta ei jostain syystä näytä yhtään kätköä. Viimeksi tiistaina 14.2.2012 ollut c:geo käytössä ja silloin toimi ok.
Onko siis joku yleisempi ongelma kyseessä, vai onko ongelma vain tässä minun laitteessani?
Re: Samsung Galaxy SII ja C:Geo ei toimi kunnolla
Mulla tuo virheilmoitus näyttää tulevan kun on kytkenyt GPS:n pois päältä puhelimen asetuksista.
edit: taitaapi syy kätköjen näkymättömyyteen löytyä tästä viestistä: http://www.geocache.fi/bulletin/viewtop ... 314#p44314
edit: taitaapi syy kätköjen näkymättömyyteen löytyä tästä viestistä: http://www.geocache.fi/bulletin/viewtop ... 314#p44314
Tiistain-keskiviikon välisenä yönä tehtiin GC.comissa päivitys, jonka jälkeen c:geo ei ole enää ladannut kätköjä kartalle. Pikafiksi on valita valikosta nearby ja sen jälkeen klikata yläkulman karttakuvaketta, jolloin kartalle saa 20 lähintä kätköä. C:geo etsii ratkaisua, mutta voi kuulemma kestää pari-kolme viikkoa.
Ongelmana lienee se, etteivät nuo ohjelmat käytä gc.com:in api:a vaan leikkivät selainta ja hakevat materiaalinsa sitä kautta.
Kun suuri sammakko päättää muuttaa sivustoa, niin nuo 'kludget' lopettavat toimintansa.
Kun suuri sammakko päättää muuttaa sivustoa, niin nuo 'kludget' lopettavat toimintansa.
Villinä ratkaisuvinkkinä semmonen että lataa NeonGeo ja osta mahdollisesti puuttuva geocaching.com premium-jäsenyys.
On huomattavasti mukavampi käyttää tuota kuin C:Geoa.
Se on laaturatkaisu, sillä saa näppärästi Garminiinkin tuhansia kätköjä...T!N!T kirjoitti:Villinä ratkaisuvinkkinä semmonen että lataa NeonGeo ja osta mahdollisesti puuttuva geocaching.com premium-jäsenyys.
Minullakaan C:geo ei tänään tulleen päivityksen jälkeen näytä kätköjä... Muuten C:geo on ollut paras kätköilysovellus Androidille. Toivottavasti tämä ongelma korjataan piakkoin.
Ei korjata... Facebookissa c:geon väki ilmoitti, ettei karttanäkymää saada enää toimimaan. Muutaman viikon päästä tulee versio, joka näyttää kätköt kartalla, mutta 50m ohi. Kätköä klikkaamalla sitten saa tarkat koordinaatit, muttei enää kartalle. Plääh.
Harmi kyllä tämä oli odotettavissa. Innostunutkaan porukka ei jaksa korjailla systeemeitä satunnaisesti ilmenevien muutosten perässä kovin kauaa. Sitä en osaa sanoa onko GS:llä tarkoituksellisesti lisätty uusien muutosten määrää, mutta esim. itse lopetin kertaheitolla erään vuosia jatkuneen harrastuksen kun ajan mittaan tehtyjä virityksiä olisi yhtäkkiä joutunut korjailemaan urakalla äkillisen systeemin ohjelmamuutoksen vuoksi.thetomi kirjoitti:Ei korjata... Facebookissa c:geon väki ilmoitti, ettei karttanäkymää saada enää toimimaan. Muutaman viikon päästä tulee versio, joka näyttää kätköt kartalla, mutta 50m ohi. Kätköä klikkaamalla sitten saa tarkat koordinaatit, muttei enää kartalle. Plääh.
Tilausta olisi kyllä eurooppalaiselle kätköilypalvelulle, jossa api-rajapinta olisi OpenSourcea ja palvelun käyttö maksutonta. Muutama mainoskaan ei haittaisi web-sivuilla, jolla palvelinalustan hankinta- ja ylläpitokulut saataisiin peitettyä. Käyttäjille tarjotaan scripti, jolla GC.com palvelusta saataisiin näpsäkästi siirrettyä omat kätköt ja logit uuteen palveluun. c:geo oli todella hyvä kätköilysofta ja itse olen kyllä aika tympiintynyt tuohon GC.comiin.
Tässä olisi melkein pyytämäsi palvelu. Ei vaan ole eurooppalainen eikä opensource.koodi kirjoitti:Tilausta olisi kyllä eurooppalaiselle kätköilypalvelulle, jossa api-rajapinta olisi OpenSourcea ja palvelun käyttö maksutonta. Muutama mainoskaan ei haittaisi web-sivuilla, jolla palvelinalustan hankinta- ja ylläpitokulut saataisiin peitettyä. Käyttäjille tarjotaan scripti, jolla GC.com palvelusta saataisiin näpsäkästi siirrettyä omat kätköt ja logit uuteen palveluun. c:geo oli todella hyvä kätköilysofta ja itse olen kyllä aika tympiintynyt tuohon GC.comiin.
Runsaan vuoden aikana Opencaching ei ole saanut tuulta siipiensä alle.
-stebu
Garminin Oc on kyllä tuttu. Garminin palveluista on turha odottaa opensource rajapintaa. Alustan tulisi olla käyttäjävetoinen ja mieluummin eurooppalainen. Jopa Venäjällä on oma alustansa http://www.geocaching.ru.stebu kirjoitti:Tässä olisi melkein pyytämäsi palvelu. Ei vaan ole eurooppalainen eikä opensource.koodi kirjoitti:Tilausta olisi kyllä eurooppalaiselle kätköilypalvelulle, jossa api-rajapinta olisi OpenSourcea ja palvelun käyttö maksutonta. Muutama mainoskaan ei haittaisi web-sivuilla, jolla palvelinalustan hankinta- ja ylläpitokulut saataisiin peitettyä. Käyttäjille tarjotaan scripti, jolla GC.com palvelusta saataisiin näpsäkästi siirrettyä omat kätköt ja logit uuteen palveluun. c:geo oli todella hyvä kätköilysofta ja itse olen kyllä aika tympiintynyt tuohon GC.comiin.
Miltä tuntuisi geocaching.fi alias geocaching.eu alias geocaching.org tai jotain vastaavaa, koska geocaching.eu vie GC.comiin?
Eikö tuo http://www.opencaching.de ole opensource? Siellä näyttää olevan välineitä gc.comin kätköjen siirtoon ja kehitteillä API:kin.koodi kirjoitti:Garminin Oc on kyllä tuttu. Garminin palveluista on turha odottaa opensource rajapintaa. Alustan tulisi olla käyttäjävetoinen ja mieluummin eurooppalainen. Jopa Venäjällä on oma alustansa http://www.geocaching.ru.stebu kirjoitti:Tässä olisi melkein pyytämäsi palvelu. Ei vaan ole eurooppalainen eikä opensource.koodi kirjoitti:Tilausta olisi kyllä eurooppalaiselle kätköilypalvelulle, jossa api-rajapinta olisi OpenSourcea ja palvelun käyttö maksutonta. Muutama mainoskaan ei haittaisi web-sivuilla, jolla palvelinalustan hankinta- ja ylläpitokulut saataisiin peitettyä. Käyttäjille tarjotaan scripti, jolla GC.com palvelusta saataisiin näpsäkästi siirrettyä omat kätköt ja logit uuteen palveluun. c:geo oli todella hyvä kätköilysofta ja itse olen kyllä aika tympiintynyt tuohon GC.comiin.
Kiitos linkistä. Sivustolla näytti olevan linkit maakohtaisiin sivuihin. Suomen sivut näyttivät vielä puuttuvan. Ilmeisesti ei ole kuitenkaan tekemistä Garminin kanssa, vaikka logo hieman samanlainen olikin, kuin oc.comissa. En löytänyt työkalua kätköjen siirtoon gc.comista? Api-rajapintana on varmaan tuo OKAPI-projektin http://code.google.com/p/opencaching-api/.tittat kirjoitti:Eikö tuo http://www.opencaching.de ole opensource? Siellä näyttää olevan välineitä gc.comin kätköjen siirtoon ja kehitteillä API:kin.koodi kirjoitti:Garminin Oc on kyllä tuttu. Garminin palveluista on turha odottaa opensource rajapintaa. Alustan tulisi olla käyttäjävetoinen ja mieluummin eurooppalainen. Jopa Venäjällä on oma alustansa http://www.geocaching.ru.stebu kirjoitti:Tässä olisi melkein pyytämäsi palvelu. Ei vaan ole eurooppalainen eikä opensource.koodi kirjoitti:Tilausta olisi kyllä eurooppalaiselle kätköilypalvelulle, jossa api-rajapinta olisi OpenSourcea ja palvelun käyttö maksutonta. Muutama mainoskaan ei haittaisi web-sivuilla, jolla palvelinalustan hankinta- ja ylläpitokulut saataisiin peitettyä. Käyttäjille tarjotaan scripti, jolla GC.com palvelusta saataisiin näpsäkästi siirrettyä omat kätköt ja logit uuteen palveluun. c:geo oli todella hyvä kätköilysofta ja itse olen kyllä aika tympiintynyt tuohon GC.comiin.
Jos jotain avoimempaa kätkösaittia etsii niin Terra on tietty yksi vaihtoehto:
http://www.terracaching.com/
Näissä muissa saiteissa on vaan se juttu että ne ei tunnu kätköjen määrässä pärjäävän mitenkään geocaching.com:lle.
Ja onpa tuossa saittien laadussakin vielä parantamisen varaa.
http://www.terracaching.com/
Näissä muissa saiteissa on vaan se juttu että ne ei tunnu kätköjen määrässä pärjäävän mitenkään geocaching.com:lle.
Satuin yhtä tällaista vilkaisemaan hiljattain ja kyllähän se toimi mutta kätkön kuvaus oli pelkkä pieni tekstilaatikko. No - ajaahan se vähimmäistarpeet eikä rasita serveriä. Kilpailutilanteessa ihmiset sitten kuitenkin valitsevat sen paikkansa käyttökokemuksen mukaan eikä kulloisenkin henkilökohtaisen policyn-mukaan, koska sellainen on vain harvoilla.T!N!T kirjoitti:Näissä muissa saiteissa on vaan se juttu että ne ei tunnu kätköjen määrässä pärjäävän mitenkään geocaching.com:lle.
Mainittakoon, että locus geocache addonilla on hyvä kätköilyyn. Suosittelen lämpimästi.
-
C:geo tökkii edelleen, ainakin minulla. Satunnaisesti näyttää kätkön sieltä, toisen täältä, muttei todellakaan lähimpiä.
Pitäiskö nyt luovuttaa ja ladata joku eri ohjelma (mikä?)? Vai ostaa oikea gepsi?
Pitäiskö nyt luovuttaa ja ladata joku eri ohjelma (mikä?)? Vai ostaa oikea gepsi?
Itse sijoitin muutaman euro:n NeonGeo:on ja tyytyväinen olen ollut...kermatoffee kirjoitti:C:geo tökkii edelleen, ainakin minulla. Satunnaisesti näyttää kätkön sieltä, toisen täältä, muttei todellakaan lähimpiä.