Minulla oli samankuuloinen ongelma Soneran liittymästä huhti-toukokuussa, kun yritin aloitella geoyhteiselämää Xcover2:n ja c:geon kanssa. Pommitin ensin c:geon ylläpitoa kysymyksilläni, kunnes sain Soneran tuesta seuraavat helpotuksen omaan kirjautumisongelmaani tuoneet ohjeet:
"Kokeile palauttaa puhelimesta oletusasetukset yhteyttä varten. Tämän voi tehdä:
- Mene asetukset - > Langattomat toiminnot ja verkko -> Matkapuhelinverkot -> Yhteyspisteiden nimet
- Yhteyspisteiden nimet kun on aukia, paina menu -painikke
- Menun alta löytyy " Palauta oletukset".
Yllä oleva toiminne ei hävitä puhelimesta tietoja vaan paluttaa ainostaan ns. nettiasetukset. Tämän jälkeen puhelimelle sammutus ja uudelleen käynnistys ja ei kun kokeilemaan uudestaan.
Mikäli edelleenkään ei sovelluksesi toimi, sitten täytyy manuaalisesti luoda puhelimeen internet asetukset."
Selityksenä omalle c:geo-ongelmalleni oli ilmeisesti se, että puhelin yritti käyttää WAP-yhteyttä eikä c:geo suostunut sillä toimimaan.
C:geon ylläpidosta ilmoittivat/selittivät minulle tuon jälkeen, että Soneran asiakkaiksi paljastuneet c:geolaiset ovat laajemmaltikin valittaneet ongelmasta. Nyt kuitenkin ollaan pari kuukautta ihan sovussa toimittu.