japajaa kirjoitti:Minusta on vähän nurinkurista, että grabbaajaa ojennetaan ja torutaan väärin tekemisestä. Mielestäni se osapuoli, joka on jättänyt kulkijan tipauttamatta kätköön kohtuullisen ajan puitteissa, on toiminut kyseenalaisella tavalla (väärin kätköilty(tm)?). Olenko ainoa, joka ajattelee näin? Miksi kulkijan seuraavaksi löytävän pitää tyytyä odottelemaan päiväkausia ja tämän jälkeen vielä anella kulkijan edellistä haltijaa pudottamaan kulkija kätköön, josta se on jo aikoja sitten noukittu mukaan? Minusta ei ole ainakaan mukavaa pollailla päivittäin pöydällä lojuvan kulkijan omaa sivua, että milloin se olisi mahdollisesti saatavilla logattavaksi. Samalla kulkijalta jää mahdollisesti montakin kätköä käymättä ja kilometrejä keräämättä, kun uusi haltija ei sitä voi löytöloggausten yhteydessä visiteerata purkeissa.
Et ole. En minä ainakaan viikkoa saati pidempää aikaa odota. Laitan yleensä parin päivän sisään viestin sille jolla matkalainen vielä virtuaalisesti on ja jos se ei aiheuta toimenpiteitä ehkä kolmanteen tai neljänteen päivään mennessä niin sitten grabbaan sen matkalaisen, jotta voin logata matkalaisen reitin sellaiseksi, jolla minä olen sitä kuljettanut (visited). Yleensä myös postaan omaan löytöloggaukseeni, että kätköstä löytyi matkalainen, joka ei siellä vielä virtuaalisesti ole. Muutaman kerran olen grabannut, mutta monta kertaa on viestiini vastattu, että "ok, loggaan kätköt sillon ja sillon" ja vastaan, että jees, odottelen. Juurikin kuten japajaa sanoo, niin miksi minun pitäisi odotella toisen loggauksia viikkoja? Aiemmin matkalaista kuljettanut voi kyllä koodilla grabata matkalaisen uudestaan ja logata reitin oikeaksi omalta osaltaan, jos haluaa.
Mutta tämä siis, jos tiedän, että olen käymässä matkalaisen kanssa paljon kätköjä. Muutaman kätkön vuoksi joudan kyllä odotella useammankin päivän loggauksia. Muistaakseni vain kerran minulta on grabattu (ulkomaille) jättämäni matkalainen, mutta silloinkin asia onnistui varsin mallikkaasti. Minulla oli koodi luonnollisesti tallessa ja laitoin viestiä grabbaajalle, että grabbaan bugin vielä itselleni seuraavana päivänä ja loggaan reitin kuntoon, että ei paniikkia, että ottaa sen sitten taas takaisin. Asia oli sillä pihvi.
Itse pidän siis sanotaan vaikka kolmea päivää sellaisena aikarajana. Sitä nopeammat grabbaukset ovat siis minun mielestäni liian nopeita ja toisaalta turhiakin, sillä aika harvassa on ne tilanteet, että täytyisi tänään otettu matkalainen jättää huomenna johonkin. Mutta viikko tai kaksi, ehei. Silloin asian voi hoitaa viesteillä ja reitin korjauksen uudelleen grabbauksilla. Asiallisesti ne hommat hoituu. Herneillä nenässä ja noilla *** tyyleillä kertoo vain omasta itsestään.