rixu kirjoitti:Itse sivusta katselleena olen ollut enemmänkin vaikuttunut miten hienosti täysin vapaaehtoisvoimin tuo on saatu järkättyä.
Samaten Megaa ja sen valmistumista lähinnä sivusta seuranneena kehotan jokaista pohtimaan edes pienen hetken sitä, millä ajalla/rahkeilla/osaamisella pystyisi itse järjestämään yli 1500 ihmisen kansainvälisen tapahtuman ml. sen rahoitus, lupa-asiat ja viranomaisvelvoitteet, turvajärjestelyt, suhteet mediaan ja tietenkin varsinainen ohjelma ja käytännön järjestelyt paikan päällä. Itse teen hiukan vastaavaa työssäni, joskin paljon pienemmälle porukalle, ja tiedän, mikä työmäärä jo siinäkin on.
Olisi tietysti kiva, että jokainen voisi päättää osallistumisestaan vaikka vasta tapahtumapäivänä ja esteen tullessa lippu siirtyisi jouhevasti toiselle, mutta kaiken sen käytännön työn määrä, jota on tehty kuukausikaupalla ja joka ei meille ulkopuolisille millään tavalla edes näy, on valtava ja kaikkeen ei yksinomaan vapaaehtoisten ahkeruuteen ja ilmaiseen työhön perustuva tapahtuma valitettavasti voi joustaa. Se täytyy jokaisen ymmärtää.