Puhelin ei enää lataudu
Puhelin ei enää lataudu
Niin, niin kuin otsikossa lukeekin, niin minun puhelimeni ei enää lataudu jostain syystä. Onko kenellekkään muulle tullut kyseistä ongelmaa vastaan? Mikä tähän voisi olla neuvoksi? Ei tekisi mieli uutta puhelintakaan ostaa vain tällaisen takia
Moi
Re: Puhelin ei enää lataudu
Todennäköisesti latausliitäntä on likainen eikä siksi saa kontaktia. Jos osaat niin voit varovasti putsata sitä puhdistusalkoholilla ja jollain pehmeällä esim. hammastikulla ja mikrokuituliinalla jotta rasva lähtee. Jos et luota taitoihisi niin vie huoltoliikkeeseen, ei ole iso operaatio. Netistä löytyy sekä puhdistusvinkkejä että paikallisia huoltoliikkeitä.
Kokeile toisella johdolla/laturilla. Piuhat kuluvat ajan myötä (kuten puhelimen liitinkin, mikä onkin huonompi juttu).
"Jokaisen oikein rakennetun pojan tekee joskus vastustamattomasti mieli etsiä kätkettyä aarretta."
Mark Twain: Tom Sawyerin seikkailut
Mark Twain: Tom Sawyerin seikkailut
Kokeilin nyt toista piuhaa, en ala yrittämään nyt sitä putsausta, siitä ei tule mitään minulla. Jos ei toimi piuha, niin menen johonkin liikkeeseen huomenna sittenZergei kirjoitti: ↑To 04.03.2021 14:24Todennäköisesti latausliitäntä on likainen eikä siksi saa kontaktia. Jos osaat niin voit varovasti putsata sitä puhdistusalkoholilla ja jollain pehmeällä esim. hammastikulla ja mikrokuituliinalla jotta rasva lähtee. Jos et luota taitoihisi niin vie huoltoliikkeeseen, ei ole iso operaatio. Netistä löytyy sekä puhdistusvinkkejä että paikallisia huoltoliikkeitä.
Moi
Onko siinä suojakoteloa? Olen huomannut että joissakin tapauksissa suojakotelon usb liittimen ympärillä oleva kohta voi ajanmyötä aiheuttaa sen ettei piuha mene kunnolla paikalleen ja pienikin puhelimen liikuttelu latauksen aikana voi katkaista latauksen.
On suojakotelo, se tosin on suunniteltu tähän malliin niin, ettei se mene siitä ''ympäri''
Moi
Minulla meni taskunpohjalta pas... tai siis nöyhtää ja muuta likaa siihen puhelimen liitinreikään, että USB-töpseli ei mennyt perille asti. No paineilmalla ja pikku rassauksella homma taas luonnistui.
Ja kerran jouduin takuukorjauttamaan, kun liitin oli puhdas, mutta puhelin ei vaan latautunut vaikka usealla laturilla koitin. Runkoliitin oli viallinen.
Ja kerran jouduin takuukorjauttamaan, kun liitin oli puhdas, mutta puhelin ei vaan latautunut vaikka usealla laturilla koitin. Runkoliitin oli viallinen.
Alussa otetaan hiukan kevyemmin, ja sitten hellitetään loppua kohti.
Nyt tuo alkoi taas toimia. Vika olikin vain piuhassa onneksi. Sai silti säikähtää!
Moi