Geocache.fi -palvelulla EI ole puhelintukea!
Lähetetty: Pe 18.02.2011 19:40
Hei,
vaikka tämä viesti onkin kirjoitettu erään käyttäjän puhelun jälkeen niin viestin ei ole tarkoitus olla kohdistettu ko. käyttäjälle (edes vaikka mm. kyseistä puhelua käytän referenssinä) vaan tämä on yleinen viesti joka on pitänyt jo pitkään kirjoittaa. Nyt taas asia tuli mieleen ja koska olen todella väsynyt / pettynyt tilanteeseen eikä lisääntyvä harrastajamäärä varmasti tilannetta ainakaan helpota niin avaan sanaisen arkkuni.
Puhelinluettelossa on ollut maininta että "ei geocache.fi (eikä minulle edes kuulumattoman geocaching.com -sivuston) tukipuheluita". Tästä huolimatta puhelin soi reippaasti ja maan ja taivaan väliltä pyydetään apua geocache.fi-, geocaching.com- ja yleisiin kätköilyyn liittyviin asioihin ja kysymyksiin, ja harvassa on niin kiireelliset asiat ettei sähköpostiin vastausta ehtisi odottaa...
Näitä puheluita tulee lisäksi mielenkiintoisiinkin aikoihin. "Parhaat" ongelmat syntyvät toki perjantaiyönä puolen yön tietämiin jolloin on sitten S -kirjaimien suhteen lausuntaongelmia. Toki moni varmaan ajattelee "ei kai nyt yksi puhelu" mutta kun geocache.fi:llä on 16570 rekisteröitynyttä käyttäjää niin jos näistä esim. 1 prosentti kuukaudessa päättää soittaa se tarkoittaa 166 puhelua kuukaudessa...
Puhelimitse tuleva tukipuhelu keskeyttää aina senhetkisen koodaamisen ja usein olen niin syvällä koodissa että katkos aiheuttaa taas pitkän virittäytymisen asiaan että saan selville mitä olinkaan tehnyt ja mitä tekemässä. Lisäksi puhelimitse pyydettävien asioiden hoitaminen on todella hankalaa, esimerkiksi nimimerkin vaihtuminen:
- Olettaen että pystyn vahvistumaan soittajan oikeellisuudesta (joka sekin voi olla hankalaa) niin jo nimimerkkitietojen ymmärrys voi olla vaikeaa "olin K8aark ja uusi nimimerkki on -mor!a" (HÄH?)
- Moni asia vaatii näppäimistön käyttämistä; esim. tietokantatarkastuksia ja mahdollisen uuden nimimerkin poistamisen ensin että vanhan voi päivittää uuteen (jos uudella nimimerkillä on tullutkin jo lokimerkintä sisään) sekä myös tarkkaa ajattelua mitä on tekemässä tietokannassa ettei tuhoa samalla kaikkia käyttäjiä
- Keskustelualueelle nimimerkin päivitys edellyttää myös aina laajempaa näppäilyä hankalan hallintaosuuden takia
Sen sijaan kun pyyntö tulee Usein kysyttyjen kysymysten (linkki etusivulla) ohjeen mukaan on homma todella helppo; käyttäjän oikeellisuus tulee vahvistettua ja nimimerkitkin saa selkeästi heti ilman että täytyy niitä merkki kerrallaan kirjoitella ylös.
Poistin jo numeroni puhelinluettelosta kun kerran ei pyyntöjäni kunnioiteta. Mutta asia vaivasi minua koska haluaisin olla tavoitettavissa jos vaikkapa jollain kätkölläni on ongelmia, joku kätkö ei löydy tai on muuta normaaliin kätköilytoimintoon liittyvää yhteystarvetta. Niinpä numero on nyt (toistaiseksi?) luettelossa.
Mutta pyydän siis kunnioittamaan pyyntöäni tukipuheluiden suhteen.
Vaikka olen pyrkinyt olemaan "kiltti" ja olemaan pahoittamatta soittaneiden mieltä niin viime aikoina olen kyllä jo rivien välistä vihjaillut mm. materiaalisivulta löytyvään "Älä ryhdy geokätköilijäksi, tai lue ainakin tämä ohje ennen sitä" -oppaaseen ja sanonut melko suoraan kommentteja soittajille. Pelkäänkin että jos soittoja vieläkin tulee niin Mr. Niceguy voi kadota ja soittaja kuulla sellaisen vuodatuksen että siitä riitää puhumista seuraavan vuoden ajaksi kaikkiin miitteihin...
Niinpä pyydänkin siis käyttämään Yhteys -sivun ohjeistusta yhteydenottoihin (linkki myös etusivulla yläosassa).
Niin, ja Geocaching.com:iin liittyvissä kysymyksissä tuo em. opas voi auttaa. Näitä sekä muita kätköilyyn yleisesti liittyviä kysymyksiä voi kysyä myös keskustelualueella, sieltä vastauksen saa varmemmin ja nopeammin.
vaikka tämä viesti onkin kirjoitettu erään käyttäjän puhelun jälkeen niin viestin ei ole tarkoitus olla kohdistettu ko. käyttäjälle (edes vaikka mm. kyseistä puhelua käytän referenssinä) vaan tämä on yleinen viesti joka on pitänyt jo pitkään kirjoittaa. Nyt taas asia tuli mieleen ja koska olen todella väsynyt / pettynyt tilanteeseen eikä lisääntyvä harrastajamäärä varmasti tilannetta ainakaan helpota niin avaan sanaisen arkkuni.
Puhelinluettelossa on ollut maininta että "ei geocache.fi (eikä minulle edes kuulumattoman geocaching.com -sivuston) tukipuheluita". Tästä huolimatta puhelin soi reippaasti ja maan ja taivaan väliltä pyydetään apua geocache.fi-, geocaching.com- ja yleisiin kätköilyyn liittyviin asioihin ja kysymyksiin, ja harvassa on niin kiireelliset asiat ettei sähköpostiin vastausta ehtisi odottaa...
Näitä puheluita tulee lisäksi mielenkiintoisiinkin aikoihin. "Parhaat" ongelmat syntyvät toki perjantaiyönä puolen yön tietämiin jolloin on sitten S -kirjaimien suhteen lausuntaongelmia. Toki moni varmaan ajattelee "ei kai nyt yksi puhelu" mutta kun geocache.fi:llä on 16570 rekisteröitynyttä käyttäjää niin jos näistä esim. 1 prosentti kuukaudessa päättää soittaa se tarkoittaa 166 puhelua kuukaudessa...
Puhelimitse tuleva tukipuhelu keskeyttää aina senhetkisen koodaamisen ja usein olen niin syvällä koodissa että katkos aiheuttaa taas pitkän virittäytymisen asiaan että saan selville mitä olinkaan tehnyt ja mitä tekemässä. Lisäksi puhelimitse pyydettävien asioiden hoitaminen on todella hankalaa, esimerkiksi nimimerkin vaihtuminen:
- Olettaen että pystyn vahvistumaan soittajan oikeellisuudesta (joka sekin voi olla hankalaa) niin jo nimimerkkitietojen ymmärrys voi olla vaikeaa "olin K8aark ja uusi nimimerkki on -mor!a" (HÄH?)
- Moni asia vaatii näppäimistön käyttämistä; esim. tietokantatarkastuksia ja mahdollisen uuden nimimerkin poistamisen ensin että vanhan voi päivittää uuteen (jos uudella nimimerkillä on tullutkin jo lokimerkintä sisään) sekä myös tarkkaa ajattelua mitä on tekemässä tietokannassa ettei tuhoa samalla kaikkia käyttäjiä
- Keskustelualueelle nimimerkin päivitys edellyttää myös aina laajempaa näppäilyä hankalan hallintaosuuden takia
Sen sijaan kun pyyntö tulee Usein kysyttyjen kysymysten (linkki etusivulla) ohjeen mukaan on homma todella helppo; käyttäjän oikeellisuus tulee vahvistettua ja nimimerkitkin saa selkeästi heti ilman että täytyy niitä merkki kerrallaan kirjoitella ylös.
Poistin jo numeroni puhelinluettelosta kun kerran ei pyyntöjäni kunnioiteta. Mutta asia vaivasi minua koska haluaisin olla tavoitettavissa jos vaikkapa jollain kätkölläni on ongelmia, joku kätkö ei löydy tai on muuta normaaliin kätköilytoimintoon liittyvää yhteystarvetta. Niinpä numero on nyt (toistaiseksi?) luettelossa.
Mutta pyydän siis kunnioittamaan pyyntöäni tukipuheluiden suhteen.
Vaikka olen pyrkinyt olemaan "kiltti" ja olemaan pahoittamatta soittaneiden mieltä niin viime aikoina olen kyllä jo rivien välistä vihjaillut mm. materiaalisivulta löytyvään "Älä ryhdy geokätköilijäksi, tai lue ainakin tämä ohje ennen sitä" -oppaaseen ja sanonut melko suoraan kommentteja soittajille. Pelkäänkin että jos soittoja vieläkin tulee niin Mr. Niceguy voi kadota ja soittaja kuulla sellaisen vuodatuksen että siitä riitää puhumista seuraavan vuoden ajaksi kaikkiin miitteihin...
Niinpä pyydänkin siis käyttämään Yhteys -sivun ohjeistusta yhteydenottoihin (linkki myös etusivulla yläosassa).
Niin, ja Geocaching.com:iin liittyvissä kysymyksissä tuo em. opas voi auttaa. Näitä sekä muita kätköilyyn yleisesti liittyviä kysymyksiä voi kysyä myös keskustelualueella, sieltä vastauksen saa varmemmin ja nopeammin.