kaupunkikätkö vai maastokätkö?

Yleistä keskustelua kätköilystä
hhuikuri
Viestit: 337
Liittynyt: Su 16.09.2007 16:57

Viesti Kirjoittaja hhuikuri » Ti 13.11.2007 15:08

hapardi kirjoitti:Siis kumpi antaa löytäjälleen paremmat fiilikset, kaupunkikätkö vai maastokätkö?
Pidän ehkä eniten puoliurbaaneista maastokätköistä, joita etsiessä saa liikkua maastossa muuallakin kuin kuntopolulla, mutta jotka eivät kuitenkaan vaadi sen kummempia extreme-taitoja.

Jatkuvan jästien väistelyn sijaan on mukavampaa tonkia koloja kaikessa rauhassa miettimättä, kuinka epäillyttävältä näyttää ja onko vartijat kohta kimpussa.

Annan kätkölle ylimääräisiä plussapisteitä (eivät kelpaa K-kaupassa), jos se on saavutettavissa joukkoliikennettä käyttäen.

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » Ti 13.11.2007 15:23

Pidän itse oikeastaan kaikenlaisissa paikoissa sijaitsevista kätköistä, mutta erityisesti metässä/metsikössä olevista, joille päästäkseen ei tarvitse kuitenkaan kovin paljoa raivata tietä viidakkoveitsen kanssa :)

Siis pidän tämän
ja tämän
tyyppisistä kätköistä.

Avatar
sgt_pepper
Viestit: 273
Liittynyt: Ke 19.12.2007 18:33
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja sgt_pepper » Ke 19.12.2007 19:24

Tässä yhtenä päivänä olin kulkemassa Oulunkylän aseman ohi, joten päätin käydä katsomassa siellä sijaitsevaa kätköä. Trafiikkia oli jonkin verran ja jästit katsoivat touhujani kummaksuen. Tiesin olevani oikealla paikalla, mutta en kehdannut jatkaa etsintää. Seuraavalla kerralla otan jonkun kaverin näköesteeksi :D
Tämän takia en siis hirveästi pidä kaupunkikätköistä. Maastossa on sitä paitsi paljon mukavampi liikkua ja maisemat ovat hienompia :)

Timbba
Viestit: 12
Liittynyt: To 18.01.2007 17:23
Paikkakunta: Tyrwää

Viesti Kirjoittaja Timbba » Ke 19.12.2007 19:52

Itse oon ehdottomasti maastokätköjen kannattaja. Oon lähes neurootikko sen suhteen, että joku pällistelis mun touhuja kun komppaan jossain urbaani paikassa. Pelkkä tietoisuus siitä että joku saattaa nähdä, tekee oloni epämukavaksi.

Tiedän että skitsoilen tämän takia aivan turhaan mutta onneksi on myös noita vähemmän jästiherkkiä purkkeja olemassa. :D

haksulle: Jos haluat karkun lähimaille laatia jonkun patikointia vaativan kätkön, niin oon itekkin joskus miettinyt että ns. Akselin vaellusreitti, eli horniolta ritajärville ja valkeajärvelle ja sieltä takaisin, ansaitsisi vaikka kokonaisen kätkösarjan. matkalle osuu monenlaista maastoa suosta kallioihin ja montaa muuta lajia siltä väliltä.

Jos kiinnostaa niin multa ainakin voi kysellä lisää, tarvittaessa voin lähteä oppaaksikin.

Avatar
Birdaddicted
Viestit: 20
Liittynyt: Ke 19.12.2007 20:57

Viesti Kirjoittaja Birdaddicted » Ke 19.12.2007 21:52

Molemmat on muGavia.

hikerbiker...
Viestit: 57
Liittynyt: Pe 22.12.2006 11:31

Re: kaupunkikätkö vai maastokätkö?

Viesti Kirjoittaja hikerbiker... » To 20.12.2007 12:24

hapardi kirjoitti:Toistaiseksi ei vielä kunnon patikkamatkan päässä olevia kätköjä ole tullut vastaan (kilometrin-parin kävely ei ole vielä mitään). Kunnon erämaakätköjä siis kaipaisin. Tai ehkä niitä onkin, mutta sen verran harrastuksen alkutaipaleilla olen että niistä ei vielä kokemusta.

Vai onko nykyihminen sen verran mukavuuden haluinen, että kätkölle pitää päästä autolla?
En nyt malta olla mainostamatta. Jos vaikka tämän noten ansiosta tälle patikkapurkille tulisi ensi vuonna oikea kätköilyryysis :lol: . Joka tapauksessa tarjolla on vielä ensimmäinen tyylipuhdas kätkönhaku, eli parkilta purkille ja takaisin autolle yhdellä patikkareisulla: http://www.geocaching.com/seek/cache_de ... 7b9fb3d090

Mikkozzz
Viestit: 360
Liittynyt: Ke 20.12.2006 20:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: kaupunkikätkö vai maastokätkö?

Viesti Kirjoittaja Mikkozzz » To 20.12.2007 18:22

Vaeltamisesta innostuneille löytyy Länsi-Lapista Eräkontion erikoinen
Matkaa kertyy 5 peninkulmaa suuntaansa ja FTF:kin on vielä tarjolla :wink:
Ajatteleville maailma on komedia, tunteville se on tragedia

jakari65
Viestit: 127
Liittynyt: To 30.08.2007 18:25
Paikkakunta: Lapua

eikö nyt kuitenkin

Viesti Kirjoittaja jakari65 » To 20.12.2007 19:21

ole kyse GC kätköistä, eikä TC -kätköistä.. Nopsaa kateltuani, en tuota GC:stä löynny

Mikkozzz
Viestit: 360
Liittynyt: Ke 20.12.2006 20:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: eikö nyt kuitenkin

Viesti Kirjoittaja Mikkozzz » Pe 21.12.2007 16:45

jakari65 kirjoitti:ole kyse GC kätköistä, eikä TC -kätköistä.. Nopsaa kateltuani, en tuota GC:stä löynny
Ymmärsinkönhän nyt oikein? Onko sillä etsijän kannalta jotakin merkitystä mille saitille kätkö on listattu? Kuulostaa vähintäänkin rajoittuneelta.
Terrakätköjä ei pääsääntöisesti ole listattu muille sivustoille, koska tc.comin ohjeissa niin toivotaan. Muita rajoituksia terrakätköillä ei käytännössä ole. Tosin tuo nimenomainen listaus löytyy myös partiolaisten lodjaussivuilta
Kun jokainen sivusto antaa kätkölle oman waypointtinsa, tulee helposti etsineeksi saman kätkön uudestaan. Siksi ristiinpostaus usealle sivustolle ei ole kovinkaan mielekästä.
Ajatteleville maailma on komedia, tunteville se on tragedia

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”