Paperitonta viherpiiperrystä?

Yleistä keskustelua kätköilystä
Esku
Viestit: 58
Liittynyt: La 19.05.2007 14:29
Paikkakunta: Kotka

Paperitonta viherpiiperrystä?

Viesti Kirjoittaja Esku » Pe 16.05.2008 10:52

piossa kirjoitti:Keskustelu kun alkoi menemään offtopic -linjalle niin jatketaan...

Jos kätköilyä aletaan miettimään pelkästään viherpiiperöisten kannalta...

Eli ekologisesti ajateltuna ei niin järkevä harrastus kaikenkaikkiaan.
Tarkoitinkin vähän tukevammin offtopiccia. Eli en puhunut niinkään kätköilystä, vaan asenteesta noin yleensä. Kun kaikki ajattelevat omien tekemistensä olevan merkityksettömiä, tuloksena ei ole mitään hyvää.

Ilmaus "viherpiiperö" ainakin minulle kertoo käyttäjästään sen, ettei hän välitä luonnosta ja ympäristöstä p...n vertaa. Mikähän ihme siinä on, että ne jotka ovat oikeassa siinä, että ympäristön suojelemiseksi pitäisi tehdä pirun paljon enemmän kuin mitä nykyään tehdään, ovat "piiperöitä"? Eli ne jotka itse hyvin tietävät vahingoittavansa ympäristöä eivätkä voisi vähempää välittää kehtaavat vielä haukkua niitä, jotka välittävät. Välittäminen ei toki oikeuta idioottimaisia tekoja joita jotkut aivottomat kettutytöt harrastavat, mutta liekö jokainen järkevästi ajatteleva kuitenkaan piiperö? :shock:
Joku tietysti haluaa heti sanoa, että mikä minä olen sanomaan, kuka on järkevästi ajatteleva. Mutta siitä sitten vain sanomaan luonnonsuojelun olevan järjetöntä, jos pokka kestää.

Kätköilyn ekologisuus tosiaan on aika pahasti pakkasen puolella, jos sitä harrastetaan hirveät löytömäärät kiikarissa. Jos taas kauempana olevat kätköt käydään hakemassa silloin kun ollaan muutenkin liikkeellä, paraneekin tilanne jo huomattavasti. Ja aktiivista kätköilyä voinee harrastaa muutenkin kuin vain kätköjen perässä juosten. Vaikkapa tekemällä kätköjä... :wink:

Vaan eiköhän nyt olisi aika palata takaisin otsikon mukaiseen aiheeseen, ennen kuin alkaa kolmas maailmansota :twisted:
esku.on(ät)hukassa.com

Avatar
piossa
Viestit: 166
Liittynyt: Ke 19.09.2007 21:23
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Paperitonta kätköilyä

Viesti Kirjoittaja piossa » Pe 16.05.2008 11:47

Esku kirjoitti: Ilmaus "viherpiiperö" ainakin minulle kertoo käyttäjästään sen, ettei hän välitä luonnosta ja ympäristöstä p...n vertaa. Mikähän ihme siinä on, että ne jotka ovat oikeassa siinä, että ympäristön suojelemiseksi pitäisi tehdä pirun paljon enemmän kuin mitä nykyään tehdään, ovat "piiperöitä"? Eli ne jotka itse hyvin tietävät vahingoittavansa ympäristöä eivätkä voisi vähempää välittää kehtaavat vielä haukkua niitä, jotka välittävät. Välittäminen ei toki oikeuta idioottimaisia tekoja joita jotkut aivottomat kettutytöt harrastavat, mutta liekö jokainen järkevästi ajatteleva kuitenkaan piiperö? :shock:
Nyt on tainnut piru lukea raamattua ja löytänyt isosta kirjasta edellä mainitun piiperösanan :wink: :lol: . Se, joka väittää että allekirjoittanut ei välitä luonnosta p -alkuisen sanan vertaa tervetuloa ja menoa piossan tekemien ja myös tulevien luontokätköjen pariin. Kaikkien näiden kätköjen kohdalla on yritetty ja otettu ympäröivä luonto huomioon -tämä osaltaan kertokoon suhteestani luontoon. Se, joka tulee esittämään moisia syytöksiä etten välitä luonnosta olisi syytä löytää aika painavampia argumenttejä kuin viestiketjussa olevan viherpiiperösanan.
Esku kirjoitti:
Kätköilyn ekologisuus tosiaan on aika pahasti pakkasen puolella, jos sitä harrastetaan hirveät löytömäärät kiikarissa. Jos taas kauempana olevat kätköt käydään hakemassa silloin kun ollaan muutenkin liikkeellä, paraneekin tilanne jo huomattavasti. Ja aktiivista kätköilyä voinee harrastaa muutenkin kuin vain kätköjen perässä juosten. Vaikkapa tekemällä kätköjä... :wink:
Kuten jo edellä mainitsin vähänkin kehäkolmosen ulkopuolella ei löydy tuhatta kätköä lähimmän sadan kilometrin säteellä. Ja jos kätköily kiinnostaa ja haluaa etsiä purkkeja enemmän kuin 21 purkkia kolmen vuoden aikana, joutuu jokusen kilometrin ajamaan jonnekin päin. Toki tällainen ei järkevää ekologisesti - eikä rahallisesti.

Kätköilyä voi toki harrastaa muutenkin - kuten on tullut tehtyä paikallisten kätköilijöiden iloksi ja harmiksi, lähemmäs 20 kätköä noin vajaan puolen puolen vuoden aikana tehneenä

Esku
Viestit: 58
Liittynyt: La 19.05.2007 14:29
Paikkakunta: Kotka

Re: Paperitonta kätköilyä

Viesti Kirjoittaja Esku » Pe 16.05.2008 13:56

piossa kirjoitti:Nyt on tainnut piru..
Hmm... kiitos kohteliaisuudesta, sillä sellaiseksihan tuo oli varmaankin tarkoitettu. :twisted:
piossa kirjoitti:Se, joka väittää että allekirjoittanut ei välitä luonnosta..
Se, joka tulee esittämään moisia syytöksiä ... painavampia argumenttejä kuin ... viherpiiperösanan..
Se, joka tällaisia vastailee voisi kokeilla nostaa katseensa omasta navastaan. Kuten sanottu, en ole ketään sormella osoittelemassa enkä syyttämässä. Kerroin suhtautumisestani piiperösanoihin noin yleisesti ja mikäli oma suhteesi luontoon on järkevämpi, ei ole mikään pakko ottaa itseensä ja alkaa pusaamaan palkokasveja hengitystiehyeiden täydeltä. Pyydän kuitenkin jatkossa pidättäytymään käyttämästä sanaa, joka halventaa ihmisiä, jotka ajattelevat asioista itsesi lailla. Jos ei muuten niin siksi, ettet antaisi itsestäsi juuri sellaista vaikutelmaa, minkä aikaisemmista viesteistäsi sain.
piossa kirjoitti:Ja jos kätköily kiinnostaa ja haluaa etsiä purkkeja enemmän kuin 21 purkkia kolmen vuoden aikana...
Jos aivan välttämättä niin haluat, voin kyllä jossain tämän keskustelualueen ulkopuolella kertoa vähän elämän totuuksia. Olisipa tosiaan hauska nähdä millä ilveellä kätköilisit enemmän, jos olisit samanlaisessa tilanteessa. Itse olen kirjoittanut kommenttejani kaikkien luettavaksi ja kommentoitavaksi, mutta sinä otat turhan takia kaiken itseesi ja alat viistoilemaan asioista joista et mitään tiedä.

Kiinnostus ja haluaminen eivät aina käy yksiin mahdollisuuksien kanssa.

Ja nyt, mikäli sopii, voisimme palata takaisin asialinjalle ja antaa suunvuoron välillä muillekin.
esku.on(ät)hukassa.com

Avatar
Murre&Mirre
Viestit: 152
Liittynyt: Su 18.02.2007 12:36
Paikkakunta: Espoo

Re: Paperitonta kätköilyä Nuvilla

Viesti Kirjoittaja Murre&Mirre » Pe 16.05.2008 15:57

huh-huh mitä tilitystä!!

Voisiko joku (Haksu?) poistaa näitä asiattomiksi meneviä viestejä että voitaisiin keskittyä kätköilyynkin? :mrgreen:

Paperittomuudesta sen verran, että meillä se liittyy täysin laiskuuteen, sillä on aivan liian suuri vaiva lähteä tulostamaan kätkökuvauksia vaikka muutamallakin kätköllä käymiseen, kun tiedot saa näppärämminkin ja milloin tahansa online.

Avatar
haksu10
Viestit: 3073
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Paperitonta kätköilyä Nuvilla

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Pe 16.05.2008 16:52

Murre&Mirre kirjoitti:Voisiko joku (Haksu?) poistaa näitä asiattomiksi meneviä viestejä että voitaisiin keskittyä kätköilyynkin? :mrgreen:
Offtopic-viestit on nyt erotettu uudeksi aiheeksi :twisted:

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Paperitonta viherpiiperrystä?

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » Pe 16.05.2008 18:27

Nämä suuntaviivat varmaankin pätevät täälläkin. Netissä voi helposti provosoitua liikaa kun ei näe ihmisiä kasvokkain. Tässä on varmaan jokaiselle peiliin katsomisen paikka, myös itselleni. :?
Onko muuten nimesi jo täällä?

Esku
Viestit: 58
Liittynyt: La 19.05.2007 14:29
Paikkakunta: Kotka

Moderaattoria aina tarvitaan

Viesti Kirjoittaja Esku » La 17.05.2008 2:02

Murre&Mirre kirjoitti:huh-huh mitä tilitystä!!
Voisiko joku (Haksu?) poistaa näitä asiattomiksi meneviä viestejä että voitaisiin keskittyä kätköilyynkin? :mrgreen:
Tilitys kielletty? Ei miellytä? Moderointia tosiaan tarvitaan?

Nyt kun kerran oikein oma ketjukin tälle asialle on, niin kyseessähän ei taida olla enää offtopic...

...joten on pakko jatkaa sudelle häntää :D

Mikähän lie siinä, että parin viestin jälkeen aletaan itkeä moderaattorin perään? Oikeastiko oli hallitsematonta rellestystä ja asiattomuuksia niin paljon, että pitää oikein viestejä poistaa? Mikäli viestit ärsyttävät, tarkoittanee se sitä, että ärsyyntyneellä on eriävä mielipide. Yhteisestä KESKUSTELUalueesta kun on kyse, niin miksi ei voi siis kertoa omaa eriävää mielipidettään, vaan pitäisi poistaa muiden viestit?

Ja kätköilyynhän voi kukin keskittyä aivan vapaasti. Ja itseään kiinnostamattomat viesti(ketju)t jättää lukematta?
esku.on(ät)hukassa.com

Avatar
Murre&Mirre
Viestit: 152
Liittynyt: Su 18.02.2007 12:36
Paikkakunta: Espoo

Re: Paperitonta viherpiiperrystä?

Viesti Kirjoittaja Murre&Mirre » La 17.05.2008 11:15

Hei oikeesti, mikä sulla on vikana? Eriävät mielipiteet täällä on ennenkin sallittu, mutta tuo sinun käytöksesi on vain lapsellista eikä edistä mitenkään kätköilyä, mikä on koko tämän sivuston tarkoitus. Mene esittämään muita näkemyksiäsi ja haastamaan riitaa esimerkiksi Suomi24.fi:hin.

Avatar
karppa63
Viestit: 168
Liittynyt: Ti 28.08.2007 12:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Paperitonta viherpiiperrystä?

Viesti Kirjoittaja karppa63 » La 17.05.2008 12:43

Murre&Mirren kanssa samaa mieltä. Jos tuo palkokasvien kasvattelu on noin mieltä lähellä niin vois kyllä siirtyä harrastamaan tuota puutarhan hoitoa, tää on kuitenkin kätköilijöiden foorumi.
Suomessahan harrastetaan paljon muutakin johon käytetään autoa Esim. kesämökit , pitäiskö kieltää?
Luontoarvoista huolehtiminen on erittäin tärkeää ja suositeltavaa!!!!!!!!!!!!!
Pyritään harrastamaan Kätköilyä fiksusti ja luontoa säästäen mutta ei aleta sillä kilpailemaan eikä täällä toisiamme sättimään.

Esku
Viestit: 58
Liittynyt: La 19.05.2007 14:29
Paikkakunta: Kotka

Re: Paperitonta viherpiiperrystä?

Viesti Kirjoittaja Esku » La 17.05.2008 13:59

Luetun ymmärtämisessä pientä parantamisen varaa näemmä.

Olen samaa mieltä, että luontoarvoista ei pidä ruveta kilpailemaan. Enkä ole ruvennutkaan. Onko joku kilpaillut? Ei minulla ole varaa tuollaisella asialla kilpailemiseen, itse ajelen fillarietäisyyksiä pidempien matkojen päässä olevilla kätköillä lähemmäs 20 litraa satasella polttavalla maastoautolla, joten tuskin olen itseäni viattomaksi väittänytkään. On se vaan outoa, että kun esittää oman mielipiteensä jostain asiasta, tulee joku/jotkut sisälukutaidottomat, irroittavat lauseet asiayhteydestään, ymmärtävät asian täysin väärin ja sitten hyökkäävät mielipiteensä esittäneen kimppuun. Ja nuo kaksi mielipidettä olivat 1. paperittomuus ei säästä luontoa, joten turhaa hommaa JOS joku sillä luulee luontoa säästävänsä ja 2. luonnonsuojelijoiden haukkuminen luonnon ollessa siinä tilassa missä se on, on MIELESTÄNI osoitus välinpitämättömyydestä tärkeää asiaa kohtaan.

Lapsellista käytöstä? Eikö se ole lapsellista käytöstä, että mennään äidin selän taakse piiloon ja pyydetään poistamaan viestit sen sijaan, että vastattaisi niihin itse, jos kerran jotain sanottavaa on?

Ja ennen kuin kukaan vastaa tähän viestiin, kehottaisin lukemaan koko ketjun (myös alkuperäisen) ja miettimään, kuka täällä oikein riitaa haastaa. Itse olen puhunut asioista, henkilökohtaisuuksiin menemisen ovat hoitaneet muut.

Rassatkaa nyt jo herrajjestas ne herneet nenistänne ja niiden varret sieltä toisesta päästä pois! :roll:
esku.on(ät)hukassa.com

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”