Toisten huviksi ja ehkäpä avuksi jotain pystyn jo kertomaan ja voisihan kokeneemmat vähän vinkkejä antaa.
Autolla pidemmän tourneen kun teimme, niin päällimmäinen havainto oli märät kengät, sukat ja lahkeet. Kun on yli 12 tuntia märin jaloin väsyneenä, niin hankeen hyppääminen seuraavalla kätköllä on herkkua, kun tietää että
märkiin kenkiin tarttuu taas lisää lunta joka autossa sulaa ja kastelee jalat entistä pahemmin

Jumppa autosta umpihankeen ja takaisin sisään lämpimään autoon on varsin tehokas kastelija. Ja kyllä ne vaan suurin osa kätköistä jolla tuli käytyä vuorokauden aikana vaati umpihangessa kahlaamista enemmän tai vähemmän.
Mikä lie aivopieru tullut lähtiessä, kun talvikengät jalkaan lähtiessä vetäisin vaelluskenkien sijasta

Vinkki 1: vedenpitävät kengät ja lumilukolliset vedenpitävät lahkeet tai säärystimet
Toinen jo aiemmin tehty havainto oli mustekynän tarpeettomuus pakkassäässä. Minulla oli kätköilykynänä Leathermannin kotelossa 2-osainen mustekynä. Pakkasella lumisateessa se ei oikein halunnut enää mustettaan paperille valuttaa.
Vinkki 2: lyijykynä tai joku pakkasta ja lunta pelkäämätön kirjoitusväline mukaan