Niin, mutta nythän on kyse siitä, että piilottamisen sääntöjä kiristetään entisestään, eli kyseessä on uusi juttu. Onhan sillä iso vaikutus kätköntekijän näkökulmasta kunhaksu10 kirjoitti: ↑To 31.10.2024 0:27Kamalaa, niin ne ajat muuttuu... tai itse asiassa muuttui jo toistakymmentä vuotta sitten jolloin tämä tiesääntö tuli voimaanrp55 kirjoitti: ↑Ke 30.10.2024 22:49Kyllä tästä lähtien täytyy alkaa saturaatiotarkastus pyytämään. Ei edes täällä periferiassa ole tyhjiä paikkoja edes hiekkatien varrella.Salaneuvos kirjoitti: ↑Ke 30.10.2024 15:51Niin ne ajat muuttuu, nykyään täytyy saturaation lisäksi varmistaa tarkastajalta onko paikka tarpeeksi kaukana tiestä ja muuten sallitulla alueella
No, kai se on hyvä että tästäkin säännöstä taas kaikki mielensä pahoittaa. Ensi syksynä taas ilmojen kylmetessä uusiksi! Ja seuraavana syksynä... ja seuraavana...
- bussipysäkit
- maitolaiturit
- alikulut
- sillankaiteet
- siltojen aluset
- rautatieasemat (hyvästi toukkakätköt!)
- jne.
alkavat olla merkittävältä osin kiellettyjen listalla.
Onko se minusta sitten huono asia? No eipä oikeen, tuleepa tolkkua piilotuksiin. Mutta tietenkin harmittaa, että loistavat, harkitut ja kaikille turvalliset sillanalus/alikulku/rautatieasema-toteutukset piti minun muuttaa b-vaihtoehdoiksi ja siirtää pois. Mutta näillä mennään tästä eteenpäin, itse ainakin kiitän tarkastajia työstä jota tekevät ilman korvausta ja pitääkseen lajin sellasilla linjoilla, että voidaan jatkaa viranomaistyytyväisyyttä nauttien seuraavatkin 20 vuotta.