Kätkö löydetty ja sen merkintä tilastoihinsa!

Yleistä keskustelua kätköilystä
gsea
Viestit: 127
Liittynyt: Ti 24.02.2009 19:51
Paikkakunta: Inkeroinen, Kouvola

Samaapa mieltä olen, kuin valtaosa vastaajista!

Viesti Kirjoittaja gsea » Pe 20.11.2009 18:10

Elikkä: jos nimeä ei löydy lokivihkosta, niin silloin ei missään tapauksessa
pidä kätkön omistajan hyväksyä loggausta. Kylmästi pois vaan!
Jätetään nyt pieni takaportti: Jos oikein (=äärimmäisen) hyvä selitys on, voi omistaja hyväksyä loggauksen.
Pariin ihmeellisyyteen olen törmännyt käymilläni kätköillä ja reklamoinut omistajia, mutta ei apua; siellä ne
found it-loggaukset ovat vielä tänäkin päivänä.
Kotka: GC1EX8A. "löytyi aika helposti ,mutta nyt jäi kyllä loki merkinnät tekemättä oli kyllä niin syvällä ,että vaatteet olisi likaantuneet aika pahasti,siellä se purkki pilkotti,kiitos kätköstä."
Joensuu: GC10FP1."Tässä piti hieman käyskennellä ja odottaa hiljaisempaa hetkeä. Nimi jäi kuitenkin lokiin laittamatta, koska kynää ei ollut."
Joensuun tapauksessa piti laittaa reply, koska olin edellinen kävijä ja vakuuttaa, että kynää en pihistänyt.
Toki aloittelevankin kätköilijän pitäisi ymmärtää pitää omaa kynää aina reissuilla mukana.

Omilla kätköilläni en ole törmännyt toistaiseksi minkäänlaisiin tulkinnanvaraisiin loggauksiin.

Avatar
Eniz
Viestit: 320
Liittynyt: Pe 09.01.2009 1:31
Paikkakunta: VTallinna

Re: Samaapa mieltä olen, kuin valtaosa vastaajista!

Viesti Kirjoittaja Eniz » La 21.11.2009 9:56

Hups
Viimeksi muokannut Eniz, La 21.11.2009 22:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Eniz
Viestit: 320
Liittynyt: Pe 09.01.2009 1:31
Paikkakunta: VTallinna

Re: Kätkö löydetty ja sen merkintä tilastoihinsa!

Viesti Kirjoittaja Eniz » La 21.11.2009 12:14

Siis jos kätkö on löydetty, niin se on löydetty. Silloin sen voi merkitä löytönä. Mikäli purkin luonteeseen kuuluu jotain akrobatiaa ja purkkia ei saada käsiin niin on niin on kätkijästä kiinni miten löytöloggauksen vain nähdyn purkin osalta hyväksyy, mielestäni ei pitäisi hyväksyä.

Enää ei löytämiselle saa asettaa hauskoja ehtoja, esim käytettävästä vaatetuksesta sun muusta, joten taitaa ainoa ehto johon purkin pitäjä voi vedota lokeja poistaessaan tuo nimen puuttumattomuus lokikirjasta.

Ellei purkin pitäjä tätä ei tee, niin turha sellaisesta on muiden vetää yhtään mitään ja mihinkään. Minusta on parempi että tulee joku merkintä, vaikka olemattoman purkin löytäminen, kuin että mitään infoa ei tule purkin katoamisesta. Alussa ajattelee varmaan, ellei ole kursseja käynyt, että purkin joko löytää tai ei löydä. Noten käyttöä ei monikaan ainakaan aloittaessaan miellä vaihtoehdoksi. Itsekin merkkaan helpolla DFN:n vaikka note olisi monen mielestä vastaavassa tilanteessa aiheellisempi.

Jos kauheasti aletaan vääntää kättä oikeasta loggaustavasta, niin mitä informatiivisempi, sen parempi kätkijälle ja kanssa kätköilijöille. Sillä millä tavalla loggaus on otsikoitu ei ole kovin paljoa merkitystä. Paitsi loggaajalle itselleen jos sattuu erityisesti arvostamaan noita tilastoja.

Minusta puhutaan hieman väärästä aiheesta, kun lähdetään siitä että nettiin kirjoitettu loki on ensisijaisesti pelkkä tilastomerkintä etsijälle. Johtaa lähinnä siihen, että löytöloggauksina on pelkkiä lyhenteitä, kuten OK, KK, TFTC. Kun purkkia ei löydetä oli syy mikä tahansa, niin ei merkitä DFN:ää vaan juostaan jo toiselle purkille.

Tuntuu painopiste kovasti olevan itse löytöjen määrässä, vaihtotavarat ja kulkijoiden siirtely eivät kuulu enää läheskään kaikkien itseään kätköilijöinä pitävien repertuaariin. Itsekään en ole viime aikoina tavaroita vaihdellut. Mutta täytyy sanoa ettei vähän aikaan ole tullut sellaista kätköä edes vastaan, jossa mitään olisikaan.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”