Mikä mättää

Yleistä keskustelua kätköilystä
maaria11
Viestit: 106
Liittynyt: Su 10.08.2008 19:57
Paikkakunta: Virrat

Re: Mikä mättää

Viesti Kirjoittaja maaria11 » Pe 31.10.2008 19:03

Minä latasin sen Operan, Firefox oli Explorerin ohella jo ennestään, mutta se tuntui jotenkin hankalalta käyttää. Tämä Opera vaikutta nopealta ja kätevältä ja sivut näkyy kaikki oikein.

Avatar
haksu10
Viestit: 3073
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Mikä mättää [Ratkaistu?]

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Su 02.11.2008 13:05

No niin,

toivon että ne, joilla IE on antanut "ei voi näyttää" -virhettä kätkökartta ja -listaus -sivulla, testaavat nyt tilanteen (suositeltavaa on ensin käynnistää selain uudelleen jotta vanha data nollautuisi varmasti) ja kertovat toimiiko.

Pahoittelen että vastaukset ovat olleet "käytä muuta selainta", mutta tällä hetkellä taloustilanne vaatisi keskittymistä sellaisiin asioihin mistä saisi edes ruokarahat kasaan (ps: allekirjoituksessa on vielä toistaiseksi tukilinkki :P, tästä syystä myös mm. fisherman77 (joka ansiokkaasti huolehtii keskustelun tarkkailusta kun itselläni silmä välttää, sai eilen hieman kireäsävytteisen vastauksen keskustelun valvonta-asetusten ongelmaan - julkiset pahoittelut, ja kiitokset että autat hommassa!).

Mutta siis taustalla kuitenkin tätä ongelmaa selvittelin jo ilmaantumispäivästä lähtien ja nyt oletan löytäneeni jotain. Lähtökohta oli se että ongelma on hyvin yleinen mutta kukaan ei tätä ole pystynyt korjamaan, joten tehtävä lähenteli siis mahdottomuutta. Onneksi kuitenkin kätkökartta -osuus on "vain" 5000 riviä koodia joten "helpostihan" siitä löytyy kohta mikä virheellisesti toimivan Internet explorerin sekoittaa :P

Käymällä hommaa rivi kerrallaan läpi ja poissulkien osuuksia löytyi viimein se helmi: lisäämällä googlekarttaa kutsuvan rivin alkuun vaikkapa x-kirjaimen "x<script src="http://maps.google.com..." homma toimikin normaalisti :O

Kun tämä olisi tehnyt sivun alkuun omituisen merkin tutkin vielä asiaa lisää ja löysin toisen vaihtoehdon jossa järjestämällä javaskriptirivejä uusiksi sai yhdellä tietyllä järjestyksellä ongelman kierrettyä, joten tämä vaihtoehto onkin nyt käytössä.

Kertokaa siis tilanteesta, toimiiko homma nyt oikein?

Niin, Microsoftin edustajat voivat pistää minulle sähköpostia niin kerron tilinumeron, minne voivat miljoonat pistää suorittamastani kehitystyöstä jotta sivusto on tarjolla myös tälle Googlevastaiselle (sattumaa vai...) selaimelle. hienoa, Bill Gates :P
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

PiiSami
Viestit: 53
Liittynyt: To 01.11.2007 13:26

Re: Mikä mättää

Viesti Kirjoittaja PiiSami » Su 02.11.2008 14:28

Nyt tuntuisi toimivan IE:n versiolla 6. Kiitokset Haksu10:lle !!!
"Mä mitä etsin yhä vaan, tuskin sitä saan.
Vaikka mysteeri tää, mysteeriks jää,
Läpi metsät samoan ja mä kunnaat koluan, niin jatkaa haluan. "

-Yö

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”