TC.eu suomeksi

Yleistä keskustelua kätköilystä
Avatar
LQ
Viestit: 470
Liittynyt: To 11.01.2007 12:33

Re: TC.eu suomeksi

Viesti Kirjoittaja LQ » Ti 10.03.2009 12:11

Haaskalintu kirjoitti: Geokätköily on hyvä. Geokätköilyn GKG-gallupit ovat hyviä. Terrakätköily on hyvä. Ei niitä mielestäni tarvitse yhdistää vaan ne täydentävät toisiaan.
"Terrakätköily" (ja muu muukätköily) on geokätköilyä ihan samalla tavalla kuin Groundspeak-kätköily, mihin luultavasti geokätköilytermillä ylläolevassa viittasit?
Piilotettu: 12 Löydetty: noin 2000 +/- 1000, en minä tarkkaan tiedä...

Avatar
ilkant
Viestit: 464
Liittynyt: Ke 18.04.2007 14:05
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: TC.eu suomeksi

Viesti Kirjoittaja ilkant » Ti 10.03.2009 12:12

Tällä hetkellä GeoDashing piste osuu mukavan matkan päähän Helsingin keskustasta.

Pekan sivuston muita pelejä on mainittu ShutterSpot. Nyt Suomessa on jo toinen paikka.
Asiallinen nostalginen turpeenrepijä

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: TC.eu suomeksi

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » Ti 10.03.2009 13:03

lq kirjoitti: "Terrakätköily" (ja muu muukätköily) on geokätköilyä ihan samalla tavalla kuin Groundspeak-kätköily, mihin luultavasti geokätköilytermillä ylläolevassa viittasit?
OK: Geokätköily hyväksikäyttäen terracaching -sivustoa. Aika pitkä ilmaisu, joten käytin luovasti ja laiskasti sanaa Terrakätköily erotukseksi enemmistön harjoittamasta geokätköilystä, minkä suurin osa ihmisistä mieltää geocachin.com -sivujen kautta tapahtuvaan kätköilyyn. Olen tiedostanut koko ajan että eri pelejä on olemassa, ja siksi olen kauan sitten lisännyt huikka78:n tekemään alkeiskurssiin myös lisäsivun jossa mainitaan näitä muitakin GPS-pohjaisia pelejä.

Mutta toki on hyvä, että terminologiasta keskustellaan.

Tämä keskustelu on herättänyt selvästi kiinnostusta TC-sivustolle, mikä on hieno juttu! Olen vuorokauden sisällä tarjonnut sponsorshippiä (mitenkähän toi pitäis kääntää suomeksi) puolenkymmenelle nimimerkille.

Eräs kätköilijä pyysi minua sponsorikseen, mutta kun menin hänen TC.com-profiilisivulleen siellä ei ollut sellaista vaihtoehtoa että "offer sponsorship". Kumma juttu.
Onko muuten nimesi jo täällä?

Avatar
el2
Viestit: 334
Liittynyt: To 28.06.2007 17:32
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: TC.eu suomeksi

Viesti Kirjoittaja el2 » Ti 10.03.2009 17:10

Safari sitten jostain syystä ei suostu näyttämään kaikkea noilta terracaching sivuilta. Tälläisen huomion tein kun yritin hyväksyä sponsoreita itselleni.
haittaaks se

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: TC.eu suomeksi

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » Ti 10.03.2009 18:37

eilolma kirjoitti:Safari sitten jostain syystä ei suostu näyttämään kaikkea noilta terracaching sivuilta. Tälläisen huomion tein kun yritin hyväksyä sponsoreita itselleni.
Joo, siinä on joku ongelma, olen huomannut saman homman. Firefox pitäisi pelittää. Myös kommari E90 toimii kiitettävästi.
Onko muuten nimesi jo täällä?

Mikkozzz
Viestit: 360
Liittynyt: Ke 20.12.2006 20:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: TC.eu suomeksi

Viesti Kirjoittaja Mikkozzz » Ti 10.03.2009 18:58

Haaskalintu kirjoitti:Eräs kätköilijä pyysi minua sponsorikseen, mutta kun menin hänen TC.com-profiilisivulleen siellä ei ollut sellaista vaihtoehtoa että "offer sponsorship". Kumma juttu.
Tc.comin sponsorointikäytäntö on muuttunut jossakin vaiheessa. Kun uusi käyttäjä rekisteröityy ja syöttää kotikoordinaattinsa, järjestelmä ilmoitaa automaattisesti tietyllä etäisyydellä X oleville terrakätköilijöille että sponsoreita kaivataan. En tiedä onko X aluksi 50, 80 vai 100 mailia. Kauempana olevat eivät voi aluksi sponsoroida, vaikka haluaisivat.
Mikäli sponsoreita ei tietyn ajan (24 tuntia?) jälkeen ole ilmaantunut, järjestelmä alkaa laajentaa asteittain tuota hakusädettään. Systeemin tarkoitus on, että sponsorit ja sponsoroidut olisivat samoilta seuduin.

Sponsorit löytyvät nopeimmin, jos kotikoordinaatit asettaa aluksi pisteeseen N 60°10' ja E 25°0' eli Helsinkiin. Kun sponsorointitarjoukset on hyväksytty, koordinaatit voi asettaa kohdalleen.
Ajatteleville maailma on komedia, tunteville se on tragedia

Avatar
Itiq
Viestit: 95
Liittynyt: La 01.12.2007 15:56

Re: TC.eu suomeksi

Viesti Kirjoittaja Itiq » Ti 10.03.2009 19:55

Mikkozzz kirjoitti:
Haaskalintu kirjoitti:Eräs kätköilijä pyysi minua sponsorikseen, mutta kun menin hänen TC.com-profiilisivulleen siellä ei ollut sellaista vaihtoehtoa että "offer sponsorship". Kumma juttu.
Sponsorit löytyvät nopeimmin, jos kotikoordinaatit asettaa aluksi pisteeseen N 60°10' ja E 25°0' eli Helsinkiin. Kun sponsorointitarjoukset on hyväksytty, koordinaatit voi asettaa kohdalleen.
Minulla oli juuri tämä ongelma. Ilmeisesti Oulun seudulla ei pahemmin mahdollisia sponsoreita ole. Mutta kun laitoin koordinaateiksi Helsingin rautatieaseman koordinaatit, niin johan ilmaantui sponsoreita muutaman minuutin sisällä. Kiitokset vain Haaskalinnulle ja Mikkozzz:lle avusta.
Ei se ole koira, se on susi.

Avatar
Itiq
Viestit: 95
Liittynyt: La 01.12.2007 15:56

Re: TC.eu suomeksi

Viesti Kirjoittaja Itiq » Ti 10.03.2009 20:31

Itiq kirjoitti:Mutta onko tosiaan niin, että noita terrakätköjä näyttäisi Suomessa olevan vain 22 kappaletta?
No kun nyt kun sain sponsorit ja pääsin katsomaan terrakätköjä, niin 22 kätköä niitä todella on. Neljä niistä näyttäisi olevan pääkaupunkiseudun ulkopuolella. Lähin vain 53 kilometrin päässä, joten täytynee käydä katsomassa joku päivä millainen on tuollainen laadukkaampi kätkö. Seuraavalle onkin sitten 230 kilometriä, joten ehkä ihan heti sinne ei tule lähdettyä. Seuraavaksi lähimmän (340 km) Pallas-Hetta vaellusreitin varrella olevan oliskin vuosi siten uudenvuoden aikaan voinut poimia kun tuli se sielläpäin hiihdeltyä, mutta eipä ollut silloin tietoa näistä kätköistä. Luulenpa, että ei ihan kauheasti ei tule tätä laadukkampaa kätköilyä harrastettua lähiaikoina.
Ei se ole koira, se on susi.

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: TC.eu suomeksi

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » Ti 10.03.2009 20:47

minä ajattelin kantaa korteni kekoon Suomen terrakätköjen osalta ja säiden lämmettyä tehdä pari ideana muhinutta juttua terrana. Suosittelen muillekin asiasta innostuneille samaa. Omille sponsoroitavilleni lupaan olla innostava ja lähteä mukaan (melkein) kaikkiin kreiseihin ideoihin, joita ei ehkä gc-puolella olisi mahdollista toteuttaa!! :mrgreen:
Onko muuten nimesi jo täällä?

Avatar
ilkant
Viestit: 464
Liittynyt: Ke 18.04.2007 14:05
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: TC.eu suomeksi

Viesti Kirjoittaja ilkant » Ke 11.03.2009 12:32

Palvelinkoneella näkyi tänään ongelmia tietokantayhteyksien kanssa. Niitä oli käännössivustollakin. Sivusto on ilmeisesti kehitysvaiheessa.
Asiallinen nostalginen turpeenrepijä

Avatar
ilkant
Viestit: 464
Liittynyt: Ke 18.04.2007 14:05
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: TC.eu suomeksi

Viesti Kirjoittaja ilkant » Ke 18.03.2009 9:37

TerraCaching.EU-sivustoa on suomennettu edelleen (mm. selitetekstejä). Keskustelufoorumi toimii suomeksi ja foorumilla on osio suomenkieliselle keskustelulle.
Asiallinen nostalginen turpeenrepijä

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”