Kätkötiedotteen päivitys

Yleistä keskustelua kätköilystä
Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Kätkötiedotteen päivitys

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » La 07.11.2009 12:09

Geocaching.comissa on ollut jo pitkään mielestäni nykyharrastajien näkökulmasta hieman oudosti käännetty suomenkielinen kätkötiedote ladattavissa. Tiedote on ilmeisesti käännetty kätköilyn alkuaikoina, jolloin kaikille termeille ei vielä ollut vakiintunutta suomennosta. Tiedotteen otsikko "GEOCACHE KÄTKÖ – TIEDOITE" kuvastaa jo sitä, että ehkä olisi jo aika päivittää ko. tiedote :) .

Itse näkisin Pekkar:n sivuilla olevan "uuden suomalaisen kätkötiedotteen" sopivaksi vaihtoehdoksi, jos vain tiedotteen kirjoittajalle sopii. Lähes kaikissa tiedotteellisissa kätköissä käytetään tuota tiedotetta gc.comin sivuilla olevan vanhemman version sijasta. Itse olen vielä lisännyt tuohon pekkar:n laatimaan tekstiin maininnan GPS:stä selventämään satelliittipaikannusta. Lisäksi olen lisännyt geowikin osoitteen.

PekkaR:n kätkötarkastajana olisi varmaan helpompi viedä asia eteenpäin kuin jonkun randomkätköilijän. Kaikki uudet harrastajat eivät välttämättä löydä PekkaR:n kätkösivustoa ja näin tulostavat purkkiinsa vanhan tiedotteen, jos tulostavat. Tuota mikrokätkötiedotettakin olisi varmaan hyvä ehdottaa julkaistavaksi gc.comissa, sen verran yleisiä mikrokätköt nykyään ovat. Vai??

aku506
Viestit: 1206
Liittynyt: Ma 10.11.2008 19:52

Re: Kätkötiedotteen päivitys

Viesti Kirjoittaja aku506 » La 07.11.2009 12:36

Ehdottomasti samaa mieltä!
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
Kompassi2009
Viestit: 49
Liittynyt: To 04.06.2009 23:13

Re: Kätkötiedotteen päivitys

Viesti Kirjoittaja Kompassi2009 » To 17.12.2009 15:47

Samaa mieltä!
Kompassin Geokauppa - www.geokauppa.fi

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”