AFTM#4 kirjoitti:Yleisesti en suosittele pysäkkiä merkattavaksi p-merkillä, valinnan tekee jokainen itse miten toimii erinäisissä tilanteissa!
Aina ei ole edes sitä pysäkkiäkään maaseudulla minne autonsa lykkää ja vaatii sovellusta sen pienenkin läntin löytämiseen.
Tässä olen samaa mieltä: Kätkökuvaukseen ei lisätä waypointtia laittomiin parkkiksiin, vaan lähimpään sopivaan lailliseen parkkikseen. Jos siinä kohdalla on pysäkki jota voi lyhyeen pysäköintiin hyödyntää, on se kätköilijän oman harkinnan asia sitten. Murmelikohtaisesti olen muutamia kertoja törmännyt kuvauksiin, joissa ilmoitettu parkkis on kohdassa, jossa on aivan vieressä nimenomainen pysäköintikieltomerkki ja paikanpäällä on iso vapaa parkkialue parinsadan metrin päässä.
Itse toki toivon, että kätkökuvauksissa ilmoitettaisiin parkkikset ja nimenomaisesti lisäwaypointteina, jolloin ne tulevat automaagisesti myös gepsin kartalle näkyville. Tietysti on tyhjää parempi, jos parkkisnaatit on ilmoitettu kuvauksessa, mutta reissun päällä niitä tulee harvoin etukäteen luettua ja toisaalta maastossa naattien kirjoittaminen kuvauksesta muistiin ja sitten erikseen naputtelu on aika mälsää. Erityisesti vieraspaikkakuntalaisille parkkisnaatit ovat mukavaa lisäpalvelua, kun se ei ole aina niin itsestään selvää kuinka kaukaa sen parkkiksen oikein löytää.
Mitä itse otsikon aiheeseen tulee, itsekin joskus tulee pysäkille pistettyä parkkiin, jos se purkki siinä pysäkillä tai aivan näköetäisyydellä on. Näillä kulmilla kaupungissa tosin yleensä sekin on vähän siinä ja siinä, kun sitä bussiliikennettä useimmiten on kohtuullisen tiheästi. Pyörätiet ja jalkakäytäviä en viitsi tukkia, vaikka siinä ei sillä hetkellä ketään liikukaan, joku toinen hetki voi liikkua. Itse olen useampaan kertaan kiroillut erityisesti lumisina talvina, kun jalkakäytävälle pysäköity auto tukkii tien niin, että lastenvaunujen/rattaiden kanssa ei ohi pääse kuin kiertämällä jostain helkkarin mutkan kautta tai parilla kerralla vilkkaasti liikennöidyn kadun puolelta autojen seassa koukaten. Ja pysäköijän mielestä ei se lyhytaikainen pysäköinti siinä ketään voi haitata...