Tässä kaksi seikkaa jotka "sotivat" tuota T5 vastaan Suomessa.
1) Talvi. Vesistöt ovat etelässäkin jäässä monta kuukautta ja lapissa melkein puolet vuodesta. Näin ollen venettä ei tarvita kun purkkeja talvisin haetaan. Talvella haetut saarikätköt väristävät tilastoja ja johtavat "alennusmyynti" hypeen aina keväisin kun jäät ovat vielä kantavia ja kelit kohdillaan. Verrattavissa Stokkan hulluihin päiviin

2) Miksi vene on apuvaline mutta auto kulkuneuvo? Tämä oli se JyNu:n esiin nostama kysymys jota en aluksi itsekkään ollut pohtinut. Mikäli tuota T5 saaressa perustellaan sillä että vene tosiaan on "apuväline", vene pitäisi mielestäni rinnastaa lentokoneeseen, pyörään, autoon, bussiin, jne. Näin ollen monen mantereella olevan purkin maastoarvo varmaankin nousisi jos kävely matkaa purkille tulisi monia tunteja tai peräti päiviä.
Maailmalla löytyy esimerkkejä saarikätköistä jotka eivät ole automaattisesti T5 luokiteltuja. Syytä tähän en tiedä mutta epäilen tuota kohtaa 1 eli talvea. Tässä kaksi lähintä esim:
GC3DBX6 ja GC3VBAA.
Kätkökuvauksissa maininnat:
You can reach the cache quite easily in winter, but pay attention to the ice condition and thickness. The island is located some 500 meters from St. Petersburg Ring road (KAD). There is some place to park your car, and then go by feet to the island. In summer time you can use boat, if find one, but do not try to swim as the bottom in the vicinity of the island is very dangerous!
You can reach the cache from the southern shore of the Gulf ONLY. If you are on a boat, DO NOT cross the fairway. In winter the cache is accessible also by feet.
Jykk€