
Kyseisessä mallissa on 16-tuuman pyörät ja taitettuna se vie tilaa 58 x 58 x 28 (cm) ja painoa on alle kymmenen kiloa. Kaksivaihteinen malli maksoi 550 puntaa (n. 700 eur) ja kuusivaihteinen malli olisi ollut vajaa 700 puntaa (n. 900 eur). Halvin taitettava pyörä kaupunkipyörien erikoisliikkeessä oli 300 puntaa (n. 400 eur), mutta se oli huomattavasti kookkaampi ja painavampi (Jopon tyyppinen). Kallein malli puolestaan maksoi melkein 1500 euroa, kun lähes kaikki osat valmistetaan titaanista.
Tällainen polkupyörä mahtuu näppärästi auton takaluukkuun ja erityisesti kaupunkikätköily uudessa kaupungissa sujuu reippaasti. Isossakin kaupungissa voi huoletta ostaa kokopäivälipun julkisiin kulkuvälineisiin, kun pyörän saa aina taitettua "kainaloon". Kokoontaittamiseen kuluu aikaa 15-20 sekuntia eikä mitään työkaluja tarvita. Ajettavuus on pienistä ja ohuista renkaista huolimatta hyvä ja toisaalta pieni rengaskoko antaa rivakan kiihtyvyyden. Kaksi vaihdetta on tuntunut ainakin kaupunkikätköilyyn varsin riittävältä, sillä kevyt vaihde on riittävän kevyt jyrkissäkin nousuissa ja raskaalla vaihteella ei uskalla edes aivan täysiä polkea. Suomesta näitä on vaikea löytää, sillä Bromptonit ovat Karavaanari-lehden mukaan niin suosittuja karavaanarien keskuudessa, että Suomen vuosikiintiö myydään aina hetkessä loppuun.
