Geokätköilyä Viitasaarella ja paljon huonoa tuuria..
Geokätköilyä Viitasaarella ja paljon huonoa tuuria..
Tämä tarina on tosi. Sitten kun alkaa menemään pieleen, niin se sitten menee ja kovaa!
Työpäivän päätteeksi ajattelin napata tämän kätkön Savivuori http://www.geocaching.com/seek/cache_de ... 64e7&log=y Viitasaarella.
No gepsi näytti reitin purkille, mutta näytti olevan pyörätie tms. Ajattelin jättää väliin, ja jatkoin matkaa, kunnes tien viitta osoitti vahvasti kätkönsuuntaan. Eikun sinne. Tie osoittautui melko huonokuntoiseksi ja näytti jo melko kapealtakin. Hiekkaa ei ollut tänne laitettu sitten vuoden 1977. Autoa en saanut enää ympäri, pakittaa en tohtinut, etten olisi kietonut geOpeliani puun ympärille. Pakko oli jatkaa kohti huippua. Matkalla olikin sitten kohtalontoverien jälkiä kun autoa oli väkisin käännetty tulosuuntaansa hanget paukkuen. Kitkani ovat jo aika kesäkunnossa, joten lipsumista alkoi ilmetä. Pysähtyä en voinut, koska olisi alkanut melkoinen holtiton pulkkamäkiretki. Ja todennäköisesti kohti jotain puuta. Pakko koettaa huipulle. Ja sinne pääsinkin. Melkein.
Matkaa jäin n 20 metriä tasamaastosta. Matkan teko pysähtyi siihen paikkaan. Todella varovasti koetin pakitella hiipimällä mäkeä alaspäin. Mäessä ei siis ollut muruakaan hiekkaa. Alku meni ihan ok, kunnes renkaat nappasivat lukkoon, ja kiesi poikittain tielle takanurkka kevyesti penkassa. Ei ylös-, eikä alaspäin ollut mitään asiaa. No sattuuhan näitä, ajattelin eikä tää edes ollut eka kertani. Soittoa vakuutusyhtiöön, joka juuri sulkeutui 3 minuuttia sitten. Seuraava soitto numerotiedusteluun, josta sainkin paikallisen hinausmiehen numeron. Soitto siihen, ja tilanteen kuvaus. Lopputulos oli se että tämä 24h hinauspalvelu sanoi ettei tule!! Go Unskan hinauspalvelu go! (vähän sama kuin menisi maitokauppaan, eikä myyjä möisikään sitä.) Soitto tiedusteluun, ja uusia numeroita; Yksi lopettanut, toisen sain kiinni. Tämä lupasikin tulla hätiin. Kuulemma asuu ihan kulmilla. No ehkä se tästä, ajattelin. Puolituntia meni, eikä isäntää näkynyt. Soitto uudelleen, mutta eipä ole puhelin päällä enää!!! Söin toisen käden kynnet kokonaan ja soitto hyvällä ystävälleni Mr Falckille! Apua sainkin, mutta Äänekoskelta saakka, matkaa n 50 min.
Hinuria odotellessani katselin maisemia, mutta alkoi jo pimeys vaivata, joten en lähtenyt purkkia edes kokeilemaan. Viimein hinuri löysi paikalle, ja pakilla kohti autoani. Falck pääsi kuin pääsikin noin kymmenen metrin päähän autostani, johon se jätettiin parkkiin tilanteen tutkimiseksi. Hinuri tokaisi että kait se tuossa pysyy, ja heitti lumiketjutkin takarenkaiden eteen. Aikaa kului n 30 sekuntia, kun hinausauto lähti ihan automaattisesti ja ihan itsekseen kohti mäen alaosaa. Isäntä tokaisi että kyllä se tuonne talon seinään pysähtyy. Hinuri hävisi mutkan taakse, ja alkoi melkoinen pauke! En olekaan ennen nähnyt kun hinuri painelee renkaat lukossa huimaa vauhtia alamäkeä ilman kuskia.. Paikalle päästyämme huomasimme että auton keula nojaili tukevasti puihin syvällä ojassa, ja hinausauton perä pystyssä tiellä poikittain takarenkaat juuri ja juuri maassa. Jippii! tästä tulee kiva ilta tokaistiin porukalla. Onneksi oli pätevä hinurimies ja hän sai kuin saikin autonsa vinsseillä kikkailemalla takaisin tielle. Aikaa toki meni reilut puolituntia. Hinuri ei saanut tästä onneksi vaurioita. Sitten alkoi soittelu tiedusteluun josta saataisiin kaivuri + hiekkaa paikalle. Neljännellä soitolla tärppäsi ja setä sanoi tulevansa puolessa tunnissa. Eikun ABC:lle sumpille ja odottelemaan. Kellon ollessa yhdeksän mäki oli hiekotettu, ja auton pelastus saattoi alkaa. Penkat lapioilla pois ja geOpeli väkisin ympäri. Tämä onnistui helposti.
Mutta mitä sitten tapahtui? No se ystävällinen traktorikuski onnistui särkemään bensapumppunsa siinä mäessä tukkien koko väylän!!! Soittoa traktorimiehen pojalle, joka apuun tulikin nopeasti. Puolisentuntia siinä meni, kun he totesivat että ei onnistu. Täytyy vetää väkisin traktori hinurilla alas. (tässä traktorimallissa kuulemma kaikki jarrut ovat päällä, kun kone ei käy) No hinuri nyt hyvin hiekotettua tietä ylös kohti konetta. Kaikki alkoikin ihan hyvin ja traktori nöyrtyi hinurille, ja raahautui kiltisti alaspäin. Niin siis siihen mutkaan saakka, jossa hinuri oli ojassa. Uskomatonta mutta tämäkin kone painoi sinne ojaan!! Ja homma oli taas selvä. Onneksi oli jo tuota kalustoa paikalla ja traktori saatiin tielle, ja väkisinveto jatkui. Alas päästiiin ja minäkin sain kiesini alas, nyt jo hiekoista taas puhtaalla tiellä varovasti ajellen.
Mikä tyypillisintä; Tietysti minulla oli aavituksen vanhat gpx:t koneessa ja yöllä hotellilla tarkastaessani kätköä, jota en siis edes etsinyt, huomasin että oli niitä ongelmia ollut edellisilläkin. Harmitti vaan kun en tarkastanut logeja kännykällä ennen tätä koko rumbaa! Olisi jäänyt tämäkin oppitunti kokematta.
Tarinan opetus: Ottakaa aina tuoreet gpx:t tai tarkastakaa netistä ennen luistelua. Ja ottakaa autovakuutukseen jatkuvuusturvat ja autopalvelut, niin näistä ei aiheudu kuluja!
Kiitokset Äänekosken hinauspalvelulle; Hauskaakin meillä oli kun mietittiin mikä vielä voisi mennä pieleen! Pari kertaa meinattiin kuitenkin heittää pyyhkeet kehään ja lähteä olusille.
Lopulta naapurin mieskin tuli saunakaljapäissään paikalle ja totesi; Kyllä se juhannukseen mennessä taas kunnossa on tuo tie. Ja paikka kuulemma niin hieno, että sinne pitää mennä! No niinkait. Joten kesällä sitten!
p.s. tarinani oli liian pitkä logattavaksi kätkön sivulle. No eipä ole tätäkään ennen sattunut.
Työpäivän päätteeksi ajattelin napata tämän kätkön Savivuori http://www.geocaching.com/seek/cache_de ... 64e7&log=y Viitasaarella.
No gepsi näytti reitin purkille, mutta näytti olevan pyörätie tms. Ajattelin jättää väliin, ja jatkoin matkaa, kunnes tien viitta osoitti vahvasti kätkönsuuntaan. Eikun sinne. Tie osoittautui melko huonokuntoiseksi ja näytti jo melko kapealtakin. Hiekkaa ei ollut tänne laitettu sitten vuoden 1977. Autoa en saanut enää ympäri, pakittaa en tohtinut, etten olisi kietonut geOpeliani puun ympärille. Pakko oli jatkaa kohti huippua. Matkalla olikin sitten kohtalontoverien jälkiä kun autoa oli väkisin käännetty tulosuuntaansa hanget paukkuen. Kitkani ovat jo aika kesäkunnossa, joten lipsumista alkoi ilmetä. Pysähtyä en voinut, koska olisi alkanut melkoinen holtiton pulkkamäkiretki. Ja todennäköisesti kohti jotain puuta. Pakko koettaa huipulle. Ja sinne pääsinkin. Melkein.
Matkaa jäin n 20 metriä tasamaastosta. Matkan teko pysähtyi siihen paikkaan. Todella varovasti koetin pakitella hiipimällä mäkeä alaspäin. Mäessä ei siis ollut muruakaan hiekkaa. Alku meni ihan ok, kunnes renkaat nappasivat lukkoon, ja kiesi poikittain tielle takanurkka kevyesti penkassa. Ei ylös-, eikä alaspäin ollut mitään asiaa. No sattuuhan näitä, ajattelin eikä tää edes ollut eka kertani. Soittoa vakuutusyhtiöön, joka juuri sulkeutui 3 minuuttia sitten. Seuraava soitto numerotiedusteluun, josta sainkin paikallisen hinausmiehen numeron. Soitto siihen, ja tilanteen kuvaus. Lopputulos oli se että tämä 24h hinauspalvelu sanoi ettei tule!! Go Unskan hinauspalvelu go! (vähän sama kuin menisi maitokauppaan, eikä myyjä möisikään sitä.) Soitto tiedusteluun, ja uusia numeroita; Yksi lopettanut, toisen sain kiinni. Tämä lupasikin tulla hätiin. Kuulemma asuu ihan kulmilla. No ehkä se tästä, ajattelin. Puolituntia meni, eikä isäntää näkynyt. Soitto uudelleen, mutta eipä ole puhelin päällä enää!!! Söin toisen käden kynnet kokonaan ja soitto hyvällä ystävälleni Mr Falckille! Apua sainkin, mutta Äänekoskelta saakka, matkaa n 50 min.
Hinuria odotellessani katselin maisemia, mutta alkoi jo pimeys vaivata, joten en lähtenyt purkkia edes kokeilemaan. Viimein hinuri löysi paikalle, ja pakilla kohti autoani. Falck pääsi kuin pääsikin noin kymmenen metrin päähän autostani, johon se jätettiin parkkiin tilanteen tutkimiseksi. Hinuri tokaisi että kait se tuossa pysyy, ja heitti lumiketjutkin takarenkaiden eteen. Aikaa kului n 30 sekuntia, kun hinausauto lähti ihan automaattisesti ja ihan itsekseen kohti mäen alaosaa. Isäntä tokaisi että kyllä se tuonne talon seinään pysähtyy. Hinuri hävisi mutkan taakse, ja alkoi melkoinen pauke! En olekaan ennen nähnyt kun hinuri painelee renkaat lukossa huimaa vauhtia alamäkeä ilman kuskia.. Paikalle päästyämme huomasimme että auton keula nojaili tukevasti puihin syvällä ojassa, ja hinausauton perä pystyssä tiellä poikittain takarenkaat juuri ja juuri maassa. Jippii! tästä tulee kiva ilta tokaistiin porukalla. Onneksi oli pätevä hinurimies ja hän sai kuin saikin autonsa vinsseillä kikkailemalla takaisin tielle. Aikaa toki meni reilut puolituntia. Hinuri ei saanut tästä onneksi vaurioita. Sitten alkoi soittelu tiedusteluun josta saataisiin kaivuri + hiekkaa paikalle. Neljännellä soitolla tärppäsi ja setä sanoi tulevansa puolessa tunnissa. Eikun ABC:lle sumpille ja odottelemaan. Kellon ollessa yhdeksän mäki oli hiekotettu, ja auton pelastus saattoi alkaa. Penkat lapioilla pois ja geOpeli väkisin ympäri. Tämä onnistui helposti.
Mutta mitä sitten tapahtui? No se ystävällinen traktorikuski onnistui särkemään bensapumppunsa siinä mäessä tukkien koko väylän!!! Soittoa traktorimiehen pojalle, joka apuun tulikin nopeasti. Puolisentuntia siinä meni, kun he totesivat että ei onnistu. Täytyy vetää väkisin traktori hinurilla alas. (tässä traktorimallissa kuulemma kaikki jarrut ovat päällä, kun kone ei käy) No hinuri nyt hyvin hiekotettua tietä ylös kohti konetta. Kaikki alkoikin ihan hyvin ja traktori nöyrtyi hinurille, ja raahautui kiltisti alaspäin. Niin siis siihen mutkaan saakka, jossa hinuri oli ojassa. Uskomatonta mutta tämäkin kone painoi sinne ojaan!! Ja homma oli taas selvä. Onneksi oli jo tuota kalustoa paikalla ja traktori saatiin tielle, ja väkisinveto jatkui. Alas päästiiin ja minäkin sain kiesini alas, nyt jo hiekoista taas puhtaalla tiellä varovasti ajellen.
Mikä tyypillisintä; Tietysti minulla oli aavituksen vanhat gpx:t koneessa ja yöllä hotellilla tarkastaessani kätköä, jota en siis edes etsinyt, huomasin että oli niitä ongelmia ollut edellisilläkin. Harmitti vaan kun en tarkastanut logeja kännykällä ennen tätä koko rumbaa! Olisi jäänyt tämäkin oppitunti kokematta.
Tarinan opetus: Ottakaa aina tuoreet gpx:t tai tarkastakaa netistä ennen luistelua. Ja ottakaa autovakuutukseen jatkuvuusturvat ja autopalvelut, niin näistä ei aiheudu kuluja!
Kiitokset Äänekosken hinauspalvelulle; Hauskaakin meillä oli kun mietittiin mikä vielä voisi mennä pieleen! Pari kertaa meinattiin kuitenkin heittää pyyhkeet kehään ja lähteä olusille.
Lopulta naapurin mieskin tuli saunakaljapäissään paikalle ja totesi; Kyllä se juhannukseen mennessä taas kunnossa on tuo tie. Ja paikka kuulemma niin hieno, että sinne pitää mennä! No niinkait. Joten kesällä sitten!
p.s. tarinani oli liian pitkä logattavaksi kätkön sivulle. No eipä ole tätäkään ennen sattunut.
Viimeksi muokannut Noyboy, To 26.03.2009 11:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Noyboy-
serial cacher
serial cacher
-
- Viestit: 625
- Liittynyt: Ke 30.07.2008 14:43
Re: Geokätköilyä Viitasaarella ja paljon huonoa tuuria..
Kyllä tuon tarinan voisi lokiinkin laittaa. Tai pikemminkin pitää laittaa
Ehdottaisin myös nimimerkin vaihtoa. Miten olisi vaikka 'Mr. Murphy'?

Ehdottaisin myös nimimerkin vaihtoa. Miten olisi vaikka 'Mr. Murphy'?
Re: Geokätköilyä Viitasaarella ja paljon huonoa tuuria..
Mr Murphy kuullostaa jotenkin osuvalta. Tarinani oli kuulemma liian pitkä lokiin. Joten laitoin vain linkin ja varoituksen sinne.
-Noyboy-
serial cacher
serial cacher
Re: Geokätköilyä Viitasaarella ja paljon huonoa tuuria..
Rekka on sellainen missä on perävaunu...
Onko nimesi jo tuolla? -> http://www.koti.phnet.fi/tonny/
Re: Geokätköilyä Viitasaarella ja paljon huonoa tuuria..
Oikeastaan on aika epätodennäköistä, että myyjä suostuisi suoralta kädeltä myymään kaupan. Ehkä sitten, jos myyjä omistaa ko. kaupan ja tarjouksesi on tarpeeksi hyvä. Kaupat voivat syntyä myös jos tämä henkilö sattuu olemaan erityinen maitokaupanmyyjä.Noyboy kirjoitti:(vähän sama kuin menisi maitokauppaan, eikä myyjä möisikään sitä.)
Kätkön sivulle voi laittaa tarvittavan määrän noteja joissa tarina jatkuu.Noyboy kirjoitti:p.s. tarinani oli liian pitkä logattavaksi kätkön sivulle. No eipä ole tätäkään ennen sattunut.
Hieno juttu muuten. Elän jatkuvassa pelossa milloin minulle käy noin.

Re: Geokätköilyä Viitasaarella ja paljon huonoa tuuria..
Kyllä tuolla tarinalla pääsee jo Guinessin ennätysten kirjaan sarjassa epäonnistunein kätköreissu.
Asiallinen nostalginen turpeenrepijä
Re: Geokätköilyä Viitasaarella ja paljon huonoa tuuria..
Löytykö kätkö?
Re: Geokätköilyä Viitasaarella ja paljon huonoa tuuria..
Jostain syystä rupesi tuo etsimisen riemu kaikkoamaan mielestäni. Alle sadan metrin päässä kävin. Kesällä koitetaan uusiksi. Täytyyhän tuo mäki selättää.pailakka kirjoitti:Löytykö kätkö?
-Noyboy-
serial cacher
serial cacher
Re: Geokätköilyä Viitasaarella ja paljon huonoa tuuria..
Onpa ollut aika spede show. Toisaalta tuontyyppisiä tilanteita on itsellänikin ollut työuran aikana useita, tosin vähemmällä sivullisten kalustolla. Ja myös ei-kännykkä-aikaan pimeässä, takametsien pikkuteillä. Mutta niin kuin työkaveri joskus kiteytti mielestäni osuvasti suuressa ahdingossaan: kyllä vanha murhe unohtuu, kun tulee uusi ja isompi tilalle.
Kumimaisen Omahyväinen ja Naurettavan Töppöjalkainen Arvuuttelija Ykkönen | Luolat ja onkalot
Re: Geokätköilyä Viitasaarella ja paljon huonoa tuuria..
Uskomatonta tuuria, tuntuu nyt että me päästiin aika helpolla sittenkin
Ne jäljet siellä mäessä oli siis meidän Geowagenista, joka päätyi penkkaan ihan samanlaisen epäonnistuneen nousun ja alashiipimisen jälkeen. Onneksi ei alettu sentään soittamaan apua (kävi kyllä monta kertaa mielessä) vaan väännettiin jääräpäisesti autoa penkasta irti omin voimin. Pelotti että vanha auto leviää tielle rasituksesta, mutta ilmeisesti selvittiin säikähdyksellä. Harmi ettei varoituksestamme ollut vielä Noyboylle apua. Täytyy kyllä vielä sanoa, että todistimme miten toinen kuski ajoi sen jäisen mäen ihan siististi ylös ilman mitään ongelmia. Eli ei se mahdotonta ole, mutta vaatii taitoa ja kunnon menopelin (hyvät renkaat ja neliveto).

- mikko&sira
- Viestit: 466
- Liittynyt: La 06.01.2007 10:35
- Paikkakunta: Espoo
Re: Geokätköilyä Viitasaarella ja paljon huonoa tuuria..
Ja alas tullessa alamäkihidastin on ehdoton.
Kiitos Noyboylle kokemuksen jakamisesta, loppu hyvin kaikki hyvin, toivottavasti. Nuo ovat niitä juttuja, jotka naurattavat enemmän jälkikäteen.
Paikka on kyllä käymisen arvoinen. Itse vierailin siellä viime kesänä prätkällä ja selvisin ilman kommellluksia.
Kiitos Noyboylle kokemuksen jakamisesta, loppu hyvin kaikki hyvin, toivottavasti. Nuo ovat niitä juttuja, jotka naurattavat enemmän jälkikäteen.
Paikka on kyllä käymisen arvoinen. Itse vierailin siellä viime kesänä prätkällä ja selvisin ilman kommellluksia.
Maailma on erilainen geokätköilijän silmin.
Re: Geokätköilyä Viitasaarella ja paljon huonoa tuuria..
Isolla autolla kun työkseni ajelen, niin viimeistään siinä olen oppinunt että pahat mäet pitää yrittää peruuttamalla. Silloin on edes jonkinlaiset mahikset laskea jäinen mäki hallitusti alas jos pito loppuu keskenkaiken. Muuten voi käydä näin:
- Liitteet
-
- oops.jpg (60.44 KiB) Katsottu 6425 kertaa
Onko nimesi jo tuolla? -> http://www.koti.phnet.fi/tonny/
-
- Viestit: 70
- Liittynyt: Pe 05.01.2007 8:46
- Paikkakunta: Suolahti
Re: Geokätköilyä Viitasaarella ja paljon huonoa tuuria..
Oho, jopas siellä on seikkailtu. Lisätäänpäs kätkökuvaukseen, että mäki on jyrkkä. Tie vuoren huipulle ei ole pyörätie ja sinne ajaminen on ihan luvallista. Parempi onni ensi kerralla. 

En ole eksyksissä - vielä.
-
- Viestit: 32
- Liittynyt: Ke 19.11.2008 12:22
Re: Geokätköilyä Viitasaarella ja paljon huonoa tuuria..
Tämmöisten tapausten jälkeen kasvaa taas muutama karva rintaan
. Toivottavasti selvisit henkisillä kolhuilla.
Omalle kohdalleni sattui kerran lähes yhtä hauska tapaus. Monimutkaisuutta lisäsi se että olin geomobiilini kanssa jumissa Ranskassa ajokiellossa olevan metsäautotien päässä. Tajuttuani tilanteen päätin ensin käydä loggaamassa kätkön. Sen jälkeen kävelyllä lähimpään kylään 2 kilometrin päähän apua hakemaan. Eivät muuten puhuneet suomea siinä kylässä. Hihasta vetämällä sain yhden kaverin maasturillaan apuun. Homma näytti tässä vaiheessa jo aika selkeältä ja suunnittelin jo seuraavaan kätkön hakemista. Tämä oli kuitenkin vasta alkua.
Pääsin maasturin kyydissä mukavasti käsimerkeillä opastamalla takaisin oman autoni luokse. Kaveri kaivoi takakontista köyden ja pakitti autoni luokse loivaan saviseen rinteeseen. Köysi kiinni, hieman vetoa ja mitään ei tapahtunut. Seuraavaksi köysi irti ja ukko takaisin maasturiin. Sitten hirvittävää suditusta maasturilla ja tuloksena ojaan luisunut maasturi. Tämän jälkeen sain lyhyen oppitunnin ranskan kielen rumista sanoista. Eivät muuten kuulosta niin nasevilta kuin suomalaiset. Tästä homma jatkui vanhan kaavan mukaan. Siis kävelyllä lähimpään kylään 2 kilometrin päähän apua hakemaan. Edelleenkään eivät puhuneet suomea siinä kylässä, mutta onneksi apuun lähtenyt kaveri osasi nyt kertoa mikä on hätänä.
Tällä kertaa apuun lähdettiin traktorilla. Aikaa paloi rutosti, mutta loppujen lopuksi molemmat autot olivat taas kovalla tiellä. Pienen rahastuskeskustelun ja lompakon kaivamisen jälkeen suostuivat lopulta siirtämään traktorinsa sen verran sivuun, että pääsin jatkamaan matkaani. Harvoin on yhteen kätköön kulunut kuutta tuntia ja xxx euroa niin kuin tähän. Onneksi olin ollut aikaisin aamulla liikkeellä. Jäi sitten tämän savessa rypemisen jälkeen vielä aikaa muutamalle muullekin kätkölle.

Omalle kohdalleni sattui kerran lähes yhtä hauska tapaus. Monimutkaisuutta lisäsi se että olin geomobiilini kanssa jumissa Ranskassa ajokiellossa olevan metsäautotien päässä. Tajuttuani tilanteen päätin ensin käydä loggaamassa kätkön. Sen jälkeen kävelyllä lähimpään kylään 2 kilometrin päähän apua hakemaan. Eivät muuten puhuneet suomea siinä kylässä. Hihasta vetämällä sain yhden kaverin maasturillaan apuun. Homma näytti tässä vaiheessa jo aika selkeältä ja suunnittelin jo seuraavaan kätkön hakemista. Tämä oli kuitenkin vasta alkua.
Pääsin maasturin kyydissä mukavasti käsimerkeillä opastamalla takaisin oman autoni luokse. Kaveri kaivoi takakontista köyden ja pakitti autoni luokse loivaan saviseen rinteeseen. Köysi kiinni, hieman vetoa ja mitään ei tapahtunut. Seuraavaksi köysi irti ja ukko takaisin maasturiin. Sitten hirvittävää suditusta maasturilla ja tuloksena ojaan luisunut maasturi. Tämän jälkeen sain lyhyen oppitunnin ranskan kielen rumista sanoista. Eivät muuten kuulosta niin nasevilta kuin suomalaiset. Tästä homma jatkui vanhan kaavan mukaan. Siis kävelyllä lähimpään kylään 2 kilometrin päähän apua hakemaan. Edelleenkään eivät puhuneet suomea siinä kylässä, mutta onneksi apuun lähtenyt kaveri osasi nyt kertoa mikä on hätänä.
Tällä kertaa apuun lähdettiin traktorilla. Aikaa paloi rutosti, mutta loppujen lopuksi molemmat autot olivat taas kovalla tiellä. Pienen rahastuskeskustelun ja lompakon kaivamisen jälkeen suostuivat lopulta siirtämään traktorinsa sen verran sivuun, että pääsin jatkamaan matkaani. Harvoin on yhteen kätköön kulunut kuutta tuntia ja xxx euroa niin kuin tähän. Onneksi olin ollut aikaisin aamulla liikkeellä. Jäi sitten tämän savessa rypemisen jälkeen vielä aikaa muutamalle muullekin kätkölle.
Re: Geokätköilyä Viitasaarella ja paljon huonoa tuuria..
Juu, hyvinhän tuossa kävi. Pieniä henkisiä kolhuja vain. Homma jatkuu yhtä kokemusta vahvempana.
-Noyboy-
serial cacher
serial cacher
Re: Geokätköilyä Viitasaarella ja paljon huonoa tuuria..
Ensi kerralla osaa sitten hieman tarkemmin ja harkitsevammin katsoa mihin ja milloin niillä kitkarenkailla ajaa!Noyboy kirjoitti:Homma jatkuu yhtä kokemusta vahvempana.
nimim. kitkat alla
Edellä olevan tekstin osittainenkin lainaaminen ilman asianomaisen lupaa on tekijänoikeudellisista syistä ehdottomasti kielletty!
Re: Geokätköilyä Viitasaarella ja paljon huonoa tuuria..
Totaalisen nuhteettomana ja kaikkia sääntöjä 100% noudattavana yltiörehellisenä kätköilijänä ajattelin listata muutaman taikasanan: Ajokielto, yksityistie, muta, upottava hiekka 161 GCPANW, lumi + takaveto, oikotie, lyhintä reittiä. Olkoonkin että ongelmia voi syntyä ihan luvallisillakin teillä ollessa. Listaa voi jatkaa oman halunsa mukaan.




