Järkevä tiedote ei mahdu lokikirjan etusivulle. Tai sitten kätkö on vähintään regular tai sinulla tosi pieni käsiala.rthomasl kirjoitti: Onko sillä tosiaan väliä, onko "kätkötiedote" lokikirjan etusivulla, tai erillisellä lapuskalla?
Nimi, GC-koodi ja tekijän nimimerkki ovat kätköilijöille tarkoitettuja, ne eivät liity siihen tiedotteeseen minkä puutetta valitetaan kun puhutaan tiedotteettomasta kätköstä.Mutta, tämä on periaatteessa sanahelinää, eikä liity alkuperäiseen kysymykseeni (jonka mahdollisesti muotoilin epäselvästi) mitenkään. Jos kätköstä löytyy maininta, että se ei ole roska vaan geo-kätkö + kätkön nimi + GC-koodi + tekijän nimi, ja tämä kaikki vaikka lokikirjan etusivulla, niin onko se silloin tiedoteeton?
Pelkät sanat "Tämä ei ole roska vaan geokätkö" eivät riitä tiedotteeksi edes nanokokoiseen purkkiin. Jos tila ei todellakaan riitä enempään niin laita sitten mielummin linkki joko kansainväliselle tai suomalaiselle saitille - jonnekin mistä saa lisätietoa. Kaikkiin muihin purkkeihin mahtuu järkevän mittainen tiedote. Jos haluat, voit toki kirjoittaa koko tekstin lokikirjaankin tai printata sen ja valmistaa itse lokikirjan.
Tiedotetekstejä on joitakin erilaisia, PekkaR:n sivuilla on yksi, eräs vanhimmista suomenkielisistä jäi ihmisten mieliin tyylistä "Miksi hitossa tämä purkki täällä möllöttää?" ja minun versioni löytyy osoitteesta http://gc.vesak.net/tiedote_fi_en.pdf. Voit toki laatia itsekin vastaavan tekstin, mutta tee mielellään siitä vähän pidempi kuin pelkkä "Tämä ei ole roska." Sen tarkoitus on satunnaiselle löytäjälle selittää miksi tuollainen purkki on kätketty ja miksi sitä ei pitäisi hävittää, mielellään myös mitä tehdä, jos purkki jostain syystä pitää siirtää (kts. viimeinen kappale minun versiossani)