Olen tässä harkinnut tuollaisen gps-loggerin hankkimista. Malliksi meinasin Ventus G730. Hinta on alle neljäkymppiä ja ominaisuudet paperilla (näytöllä?) hyvät. Syynä se, että varsinainen kätköilygepsini, HTC TyTN II, nielee virtansa loppuun parissa tunnissa, ja käytän sitä myös pyöräreittien loggaamiseen. Joskus on jääneet kätköt hakematta, kun sähkö loppuu. Tuollaisella loggerilla voisi reitittää pyörälenkin, ja jättää itse kätkötouhun HTC:lle.
Joojoo - kysymykseen... Onko kenelläkään kokemuksia tuosta laitteesta? Veppisivujen mukaan siitä saa KMZ:t Google Earthille vaivattomasti, mutta saako GPX:ää ulos suoraan? Ei oikein huvittaisi joka retken jälkeen tehdä KMZ->GPX -käännöstä.
Ventus G730 - onko kokemuksia?
- Jari-Matti
- Viesti:
Ventus G730 - onko kokemuksia?
Jari-Matti
Elämä on kuin golfpallo: ensin saa paljon iskuja ja sitten päätyy kuoppaan.
Re: Ventus G730 - onko kokemuksia?
Tuo taitaa olla vain loggeri?
Eikö liki samaan hintaan (mun blumax ainakin oli lähellä aikoinaan) saisi myös sellaisen joka puskee bluetoothina paikannustietoa ulos.
Sille sitten oliskin useampia käyttömahdollisuuksia, vaikka tuo geocachinglive puhelimen tai läppärinkanssa..
Niinkö tämä nyt auttoi yhtään asiassa mutta julkitoin kantani, kun itsekin tätä olen joskus katsonut.
Eikö liki samaan hintaan (mun blumax ainakin oli lähellä aikoinaan) saisi myös sellaisen joka puskee bluetoothina paikannustietoa ulos.
Sille sitten oliskin useampia käyttömahdollisuuksia, vaikka tuo geocachinglive puhelimen tai läppärinkanssa..
Niinkö tämä nyt auttoi yhtään asiassa mutta julkitoin kantani, kun itsekin tätä olen joskus katsonut.
- Jari-Matti
- Viesti:
Re: Ventus G730 - onko kokemuksia?
Joo - se on puhdas loggeri, ja se oikeastaan on juuri sitä mitä haenkin. Eli pelkän reitin tallennusta, mieluusti GPX:ksi. Toinen vaihtoehto on esim. myLOGGER, mutta se on jonkin verran tyyriimpi.
Mun TyTN II:ssa on erinomainen kätkösofta, GCzII, jota ilman ei voi elää. Tuo Bluetooth -mokkulan käyttö ei paljon paranna asiaa (sellainenkin löytyy), koska myös Bluetooth-yhteys syö virtaa puhelimestani aika vauhdilla. Harkitsin myös tehoakkua, mutta kehvelin puhelin painaa jo nyt niin paljon, että tuplapainoinen akku ei kiinnosta.
Mun TyTN II:ssa on erinomainen kätkösofta, GCzII, jota ilman ei voi elää. Tuo Bluetooth -mokkulan käyttö ei paljon paranna asiaa (sellainenkin löytyy), koska myös Bluetooth-yhteys syö virtaa puhelimestani aika vauhdilla. Harkitsin myös tehoakkua, mutta kehvelin puhelin painaa jo nyt niin paljon, että tuplapainoinen akku ei kiinnosta.
Jari-Matti