Seq kirjoitti:haksu10 kirjoitti:haksu10 kirjoitti:Kas, näköjään alasvetovalikko-ongelma (tai näköjään tarkemmin "muu kuin tekstikenttä aktiivisena") koskee myös firefoxia; jos tekstikenttä on aktiivisena homma toimii.
Onneksi ei sentään ole textarea -kenttiä lomakkeessa; niissä enter tekee normaalisti rivivaihdon joten siis vaatisi erillisen näppäinpainallusten käsittelyn javaskriptillä, enterin tunnistuksen ja formin postauksen sen tullessa. Entäpä rivivaihto tekstiareaan? Nooh, vaikkapa kirjoittamalla haluttuun kohtaan <ENTER> joka taas tulkitaan enteriksi postauksen jälkeen.
Purkkaliimaa... Jos laittaa kaikki buttoneina ja onclick=submit:lla, niin ainakin joutuu hiirellä sohimaan, kun noihin ei muistaakseni enter pure.
Tietty, jos toi toimintatapa (kartalla yms olisikin selecti ja vain yksi submitti...
Ehkä näin juhannuksena on vaan liian paljon aikaa...
Nyt vaan purkkeja piiloittamaan...
Juu, ja select = alasvetovalikko ja siinä ollessa enter on ko. elementin hallinnassa joten vaatisi näppäinpainallusten kaappaamista ja ohjausta submit:ttiin...
Joten teoriassa toimivan voisi saada muutamalla kymmenellä rivillä javaskriptiä, luonnollisesti selaimen tunnistuksella, ja uusien selainten testauksella ja mahdollisella koodimuutoksilla ko. selainta varten...
Kuten todettua, en ole tämän kanssa yksin, siksi suhtaudun hyvin skeptisesti mahdollisuuteen toteuttaa tuota
järkevästi.
Mutta hei, nyt mä löysin... kun menen hiirellä määräkenttään ja valitsen määrän niin sen jälkeen siirrän hiirtä oikealle ja vähän alas... ja klikkaamalla "Kartalla" -painiketta mä saan kätköt kartalla!!! Ooh, tämä onkin hieno laite, hiiret ja kaikki!!!
Juu, juhannuksena on liikaa aikaa... koodata ja menettää hermonsa...
EDIT: ja juu, se "kartalla" oli submit edelleen, ainoa sellainen...
EDIT 2: ja kartta tuntuisi muuten toimivan odotetusti, eli enterin painallus kohdistuu ensimmäiseen submittiin kuten pitäisikin, mutta vain jos ollaan tekstikentässä. Joku viisaampi voi tutkia speksit miten esim. select:n ollessa aktiivinen on määritelty enterin toiminta...
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.