Adoptoituden purkkien loggaus

Yleistä keskustelua kätköilystä
Avatar
Tonny0909
Viestit: 884
Liittynyt: Ti 10.06.2008 11:53
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Adoptoituden purkkien loggaus

Viesti Kirjoittaja Tonny0909 » Pe 06.05.2011 9:49

Annoin omia kätköjäni pois ja nyt ne näkyvät kartalla löytämättöminä. Voinko käydä loggaamassa ne normaalisti ja merkitä löydetyiksi, koska nehän eivät ole enää minun omia purkkeja?
Onko nimesi jo tuolla? -> http://www.koti.phnet.fi/tonny/

Avatar
Tervas
Viestit: 930
Liittynyt: Ma 08.01.2007 14:31

Re: Adoptoituden purkkien loggaus

Viesti Kirjoittaja Tervas » Pe 06.05.2011 10:17

Mikä ettei, eiväthän ne sinun kätköjäsi ole (enää).
Jos purkin lokissa on tämäntapainen maininta:
"Kivakätkö, GCEVVK
Piilottanut Tonny0909"
niin voinet omistajan luvalla jopa etäkuittata sen maininnalla "Mukana piilottamassa", nimesihän tällöin löytyy lokivihkosta.
Viimeksi muokannut Tervas, Pe 06.05.2011 12:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Jokaisen oikein rakennetun pojan tekee joskus vastustamattomasti mieli etsiä kätkettyä aarretta."
Mark Twain: Tom Sawyerin seikkailut

Avatar
sgt_pepper
Viestit: 273
Liittynyt: Ke 19.12.2007 18:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: Adoptoituden purkkien loggaus

Viesti Kirjoittaja sgt_pepper » Pe 06.05.2011 12:40

Tokihan se onnistuu, mutta itse en sellaista tekisi, ei sovi mun kätköilymoraaliin. Eihän se mikään löytö ole kun on itse piilottanut. Mutta jos tilastojen takia haluaa kikkailla, niin siitä vaan, kukin omalla tyylillään

Avatar
rixu
Viestit: 491
Liittynyt: Ke 10.09.2008 18:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Adoptoituden purkkien loggaus

Viesti Kirjoittaja rixu » Pe 06.05.2011 12:48

Mä saattaisin kyllä logata ne ihan just tuon takia että saa pois kartalta, ei siinä mun mielestä myöskään ole mitään väärää, samanlaisia "semilöytöjä" kuin nekin joita kuitataan jotta saadaan pois purkki jota on ollut piilottamassa muttei omalla tunnuksella piilotettu.

Avatar
arisoft
Viestit: 1238
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Adoptoituden purkkien loggaus

Viesti Kirjoittaja arisoft » Pe 06.05.2011 13:12

Ignore on kyllä niille riittävä vaihtoehto jos sillä purkin saa piiloon kartalta eikä halua itseään huijata.

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: Adoptoituden purkkien loggaus

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » Pe 06.05.2011 13:13

rixu kirjoitti:nekin joita kuitataan jotta saadaan pois purkki jota on ollut piilottamassa muttei omalla tunnuksella piilotettu.
Tuota kätköilynalaa en ole koskaan ymmärtänyt. :shock:

Avatar
Tonny0909
Viestit: 884
Liittynyt: Ti 10.06.2008 11:53
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Adoptoituden purkkien loggaus

Viesti Kirjoittaja Tonny0909 » Pe 06.05.2011 13:17

Häiritsee vaan kartalla kun näkyy että olisi kätkö tarjolla ja sitten klikkaa ja huomaa, että se olikin tuo oma vanha... Ignore- toiminto vaatii premiumin. En lähde loggailemaan niitä kuitenkaan.
Onko nimesi jo tuolla? -> http://www.koti.phnet.fi/tonny/

Avatar
rixu
Viestit: 491
Liittynyt: Ke 10.09.2008 18:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Adoptoituden purkkien loggaus

Viesti Kirjoittaja rixu » Pe 06.05.2011 13:26

Stone'5 kirjoitti:
rixu kirjoitti:nekin joita kuitataan jotta saadaan pois purkki jota on ollut piilottamassa muttei omalla tunnuksella piilotettu.
Tuota kätköilynalaa en ole koskaan ymmärtänyt. :shock:
Eli et ymmärrä esimerkiksi sitä, että perheenjäsenillä on omat tunnukset ja tekevät yhdessä kätkön? gc.com ei salli kuin yhden nimimerkin omistaa purkin.

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: Adoptoituden purkkien loggaus

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » Pe 06.05.2011 14:14

rixu kirjoitti:
Stone'5 kirjoitti:
rixu kirjoitti:nekin joita kuitataan jotta saadaan pois purkki jota on ollut piilottamassa muttei omalla tunnuksella piilotettu.
Tuota kätköilynalaa en ole koskaan ymmärtänyt. :shock:
Eli et ymmärrä esimerkiksi sitä, että perheenjäsenillä on omat tunnukset ja tekevät yhdessä kätkön? gc.com ei salli kuin yhden nimimerkin omistaa purkin.
Toki minä kätkön tekemisen ymmärrän, mutta eihän kätkön omistajilla ole tapana merkitä sitä löydetyksi, ainakaan itse en niin tekisi. Muuten minullakin olisi reilut 30 löytöä enemmän.

Tilhet
Viestit: 741
Liittynyt: Ma 05.10.2009 21:29

OFF Re: Adoptoituden purkkien loggaus

Viesti Kirjoittaja Tilhet » Pe 06.05.2011 14:25

Stone'5 kirjoitti:
rixu kirjoitti:
Stone'5 kirjoitti:
rixu kirjoitti:nekin joita kuitataan jotta saadaan pois purkki jota on ollut piilottamassa muttei omalla tunnuksella piilotettu.
Tuota kätköilynalaa en ole koskaan ymmärtänyt. :shock:
Eli et ymmärrä esimerkiksi sitä, että perheenjäsenillä on omat tunnukset ja tekevät yhdessä kätkön? gc.com ei salli kuin yhden nimimerkin omistaa purkin.
Toki minä kätkön tekemisen ymmärrän, mutta eihän kätkön omistajilla ole tapana merkitä sitä löydetyksi, ainakaan itse en niin tekisi. Muuten minullakin olisi reilut 30 löytöä enemmän.
Tullut piilotettua purkkeja mm :wink: nimellä Geoliikkujat eli missä kohtaa menee omistamisen raja? Jos ry:n pj piilottaa ry:n nimissä purkin, voiko hän logata löydetyksi omalla nickillään aiheuttamatta närästyksiä? (Ja Tietovuoto tippui merkkipaalupaikalta, kun deletoin Virtkitty-löydön..)
Viimeksi muokannut Tilhet, Pe 06.05.2011 14:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: Adoptoituden purkkien loggaus

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » Pe 06.05.2011 14:38

Tilhet kirjoitti:
Stone'5 kirjoitti:
rixu kirjoitti:
Stone'5 kirjoitti:
rixu kirjoitti:nekin joita kuitataan jotta saadaan pois purkki jota on ollut piilottamassa muttei omalla tunnuksella piilotettu.
Tuota kätköilynalaa en ole koskaan ymmärtänyt. :shock:
Eli et ymmärrä esimerkiksi sitä, että perheenjäsenillä on omat tunnukset ja tekevät yhdessä kätkön? gc.com ei salli kuin yhden nimimerkin omistaa purkin.
Toki minä kätkön tekemisen ymmärrän, mutta eihän kätkön omistajilla ole tapana merkitä sitä löydetyksi, ainakaan itse en niin tekisi. Muuten minullakin olisi reilut 30 löytöä enemmän.
Tullut piilotettua purkkeja mm :wink: nimellä Geoliikkujat eli missä kohtaa menee omistamisen raja? Jos ry:n pj piilottaa ry:n nimissä purkin, voiko hän logata löydetyksi omalla nickillään aiheuttamatta närästyksiä? (Ja Tietovuoto tippui merkkipaalupaikalta, kun deletoin Virtkitty-löydön..)
Jatketaan offtopicia.
Perinteisestihän eventtikätköt on voinut loggata osallistujien toimesta, vaikka olisi ollut mukana piilottamassa. Yhdistyksen näkisin samantapaisena "yhteisönä" kuin eventtiporukan, eli purkilla ei välttämättä ole yksiselitteistä piilottajaa tai omistajaa. Toisen perheenjäsenen tai kaverin nimissä tehdyt piilotukset, joissa on itse ollut mukana, ovat ehkä toinen asia.
Mutta jokainen voi varmaan itse punnita, mikä on oman maailmankatsomuksen puolesta hyväksyttävää ja mikä ei. Vapaamuotoinen harrastushan tämä on.
Viimeksi muokannut Stone'5, Pe 06.05.2011 14:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
rixu
Viestit: 491
Liittynyt: Ke 10.09.2008 18:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Adoptoituden purkkien loggaus

Viesti Kirjoittaja rixu » Pe 06.05.2011 14:38

No, itse en ole moiseen tilanteeseen joutunut mutta luultavasti merkkaisin foundin jotta saisin moiset purkit pois hauista ja kartalta näkyvistä häiritsemästä :P

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”