oh1noa kirjoitti:Haaskalintu kirjoitti:
Yritän vääntää, vaikka tyhmä et ole. Ilmaisin itseni taas huonosti. Ei se niihin vaikutakaan. (siis jo lisättyihin juttuihin) Se vaikuttaa tuleviin mahdollisiin täys-spoilerikuviin ennaltaehkäisevästi. Jos geokätköilijäyhteisö antaa yksiselitteisen ja yksimielisen signaalin tällaiselle spoilaajalle, että hänen toimintansa ei ole hyväksyttävää (eli poistaamalla loggaukset), niin ehkäpä hän jatkossa jättää spoilaamatta kätköjä omassa blogissaan.
Minä en aloittelijana tiennytkään, että loggauksia voi kätkön tekijä poistaa rangaistusmielessä. Ilmeisesti niitä saa sitten poistaa ihan jos pärstäkään ei satu miellyttämään?

Joku vois nyt kaivaa guidelinestä kun toi lontoon murre ei multa niin hyvin taitu. 
Kätkön omistajalla on velvollisuus poistaa sellaiset loggaukset netistä, joista ei löydy vastaavuutta kätkön lokikirjasta.  (korjatkaa jos olen väärässä)
JOS joku on kirjoittanut liian spoilaavan loggauksen, olen toiminut seuraavasti: Olen ensiavuksi kryptannut loggauksen, ja lähettänyt loggaajalle sähköpostia, jossa olen ystävällisesti toivonut loggauksen editoimista vähemmän spoilaavaksi. Sadassa prosentissa homma on toiminut.
Itse en ole koskaan joutunut poistamaan keneltäkään loggauksia, (omiin kätköihin FOUND-IT-loggauksia kertynyt tällä hetkellä yli 10 000kpl!) , mutta poikkeus vahvistaan säänön: Poistin eräältä virolaiselta loggaajalta alle kymmenen kappaletta tässä vähän aikaa sitten, hän kun loggasi jo kauan sitten arkistoituja kätköjä. Kävimme lyhyen sähköpostikeskustelun, jossa ilmeni, että kyseinen kätköilijä oli löytänyt kätköt vuosia sitten, mutta vasta nyt havahtui loggaamaan ne. Palautimme loggaukset takaisin.
En ole koskaan pärstäkertoimen perusteella poistanut kenenkään loggausta, enkä tunne ketään, joka sellaista tekisi. Tässä nykyisessä ilmapiirissä en ihmettelisi sitä, jos sellainenkin valitettava tapaus kävisi. On surullista kun kivasta harrastuksesta viedään ilo olemalla toisten kurkussa kiinni ihan pienestäkin asiasta.
En tunne gc.comin ohjesääntöä tarpeeksi hyvin alkaakseni väitellä tästä asiasta. Toivoisin vaan, että sääntöjä noudatettaisiin, sillä säännöt (kuten spoilaamisen kieltäminen) on tehty meidän kaikkien hyväksi, ettei kukaan pilaisi toisen löytämisen iloa.