gnutcha kirjoitti:Kauaa ei ehtinytkään huokaista edellisen Megan jälkeen, kun keskustelut seuraavasta ottivat tuulta alleen
Noh, nopea kommentointi. Itse Megasta taitaa tulla ihan faktatietoa vielä lähiaikoina, joten sitä en enempää kommentoi paitsi, että: Ikinä ei voi järjestää mitään kivaa niin, että se olisi kaikkien mielestä paras mahdollinen ratkaisu. Pitää mennä omien haaveiden ja intohimojen mukaan, ja itse ainakin voin kuvitella ison määrän kätkökansaa tuntureille, vaeltamaan, koskenlaskuun ja Lapin suurleiriin nuotioiden loimeeseen iltoja viettämään.
Mukavan tapahtuman oli Turussa Geoliikkujat järjestäneet. Etenkin Perjantain Amazing Geocaching seikkailu oli mukava koko perheen tapahtuma.
Itse olen ollut järjestämässä jo lähes 15 vuotta erilaisia maastopyöräilykilpailuja Salon seudulla ja aina on niitä, jotka keksivät narinaa....jos KAIKKI menee täydellisesti, niin silti kaivetaan vaikka joku pieni asia naristavaksi - väärän merkkistä makkaraa grillissä esim.
Tuollaisen onnistuneen hienon tapahtuman järjestäminen ei todellakaan onnistu ihan lonkalta, vaan vaatii järjestäjiltään venymistä, erinäisten asioiden hoitamista ja soveltamista vähän joka osa-alueella.
Se vaan on helppo tulla paikalle valmiiseen pöytään arvostelemaan mitä olisi pitänyt tehdä toisin, kun ennemmin pitäisi kiittää ja olla tyytyväinen siihen että joku ylipäätään viitsii tälläsiä tapahtumia järjestää.
Sama homma on ollut maastopyöräkilpailuidenkin järjestämisessä, mutta nykyään homma on aivan toinen. Ihmiset osaavat arvostaa kilpailuja, joita järjestetään kovalla työllä ja etenkin niitä, jotka niitä järjestävät vain muutaman tunnin vuoksi että toiset saavat tulla ajamaa kilpaa.
Tehkää ihmeessä MEGA vaikka Inarin korpeen taikka Haltin juureen, jos siltä tuntuu. Minä olen ainakin tulossa, niin hienon kuvan sain Turun Megan järjestelyistä ja järjestäjistä
Koskenlasku kumiveneellä, iltanuotiot ja vaellukset kuulostavat mahtavalta.
Ja geoeroosiosta jota Lappiin pelätään, niin pitäisiköhän kätköilijöiden katsoa peiliin? Opetellaan luonnossa liikkumista ja siellä toimimista.
Polkua EI tarvitse leventää metrin levyiseksi ja kätkötkin voi laittaa, niin että ne on helppo ottaa ilman suurempaa luonnolle aiheutuvaa vahinkoa.
Ei kai Lapissa tarvitse tehdä Xvira Nyyn kätköjä, jos jotain hienoa paikkaa esitellään? ja tuskimpa siellä mitään tusina kätköjä edes onkaan tia edes on tulossakaan. Selvä paikka ja hyvä vihje varmaan auttaa eroosion vähentämisessä.
-UGH