Pari käytännön neuvoa tripletti-megaan:
Kotimaisilla tarkastajilla on valtuudet julkaista miitti 6 kk ennen tapahtumaa. Jos sen haluaa saada julki vielä aikaisemmin, tarvitaan joko Groundspeakin erillislupa tai Mega-ikoni. Kuten olen todennut aikaisemmin, tripletti-megat tuskin mega-statusta saisivat ennen julkaisua. Mutta eiköhän 6 kk olisi tuossa riittävästi.
Periaatteessa miitin ei tulisi olla vain yhdessä kätköilyä, joten jotain muuta toimintaa / teemaa kannattaisi varmasti kuvauksiin laittaa.
Jos Will attendien määrä alkaa nousemaan satoihin, Groundspeakilta voi pyytää miitin muuttamista megamiitiksi myös ennen itse tapahtumaa. Sillä olisi luonnollisesti merkittävä vaikutus tapahtumien suosioon ja kansainväliseen näkyvyyteen (Weekly Newsletter).
Mega-statuksella on muitakin seurauksia. Silloin voi solmia Groundspeakin kanssa erityisen Mega-sopimuksen. Sopimuksen myötä Groundspeak myöntää tapahtuman omille koodillisille tuotteille gc-koodit ilmaiseksi. Lisäksi saa yhden ilmaisen ikonin. Ikonin arvo on 150 USD ja koodien arvo 1,5 USD kappale. Mutta jos tuotteet tuovat tuloja, ne pitää sitten käyttää tapahtuman kuluihin. Nollabudjetin megassa tuo voi olla ongelma. Toisaalta tuotteiden suunnittelu, teettäminen, tilausten vastaanotto, toimittaminen asiakkaille jne. jne. aiheuttavat runsaahkosti töitä, joten ehkä ne eivät tähän konseptiin oikein sovi.
Palautan vielä mieliin, miten Groundspeak toimi syksyllä 2011 Treen suurmiitin kohdalla:
1) Antoi kotimaisille tarkastajille luvan julkaista miitti yli puoli vuotta ennen tapahtumaa. (Ainakaan silloin heidän sivustonsa ei käytäntöä ymmärtänyt, joten Härmälän miitin päivämäärä piti listauksessa vaihtaa max. 6 kk päähän julkaisusta.)
2) Lupasi muuttaa statuksen ja korjata päivämäärän, jos/kun heidän mielestään on riittävä määrä Will attendeja.
3) Muutaman päivän kuluttua julkaisusta eräs Lackey muutti statuksen, ikonin ja päivämäärän:
http://coord.info/GL4MQ5A4