rauski kirjoitti:Tekniikka pettää aina, joten ota sinä haksu nyt hetkeksi käyttöön vanha viisaus: Jos ei terwa, wiina ja sauna auta niin se on kuolemaksi.
Ja jos nämäkään ei heti tapa, niin ne helpottaa...
Njoo, otan vaan liian henkilökohtaisesti sekä raskaasti joka ongelmat joita itse en ole aiheuttanut, joille mitään en ole voinut jne... varsinkin kun kymmenet kätköilijät ovat soihtujen ja talikoiden kanssa saapumassa morjestamaan minua menetettyjen FTF:ien myötä
Mutta nyt virallinen informaatio-osuus tilanteesta ja sen etenemisestä:
Kaikki eilen ja tänään tehdyt veloitukset on hyvitetty käyttäjille.
Vikatilannetta on selvitetty yhteistyökumppanimme MMD Networks Oy:n kanssa ja puuttumaan jääneet viestit löytyivät (ne poistettiin lähettämättä) sekä tarkka syy vikaan. Vian aiheuttajaksi selvisti Fonecta:n toiminta. Fonecta oli mitään ilmoittamatta muuttanut SMS-gatewaynsa IP -osoitteen, ja tästä syystä lähetysyhteys heidän palveluunsa ei toiminut. MMD laittoi virallisen selvityspyynnön Fonectalle asiasta mutta tähän hätään ei Fonectan selityksiä saada.
Viestien kulku Fonectan kautta on nyt testattu ja viestit kulkevat nyt hyvin ja viiveettä. Koska viikonlopun johdosta Kiven alla -poppoo on vapaalla (kuten itsekin toivoisin olevani) niin tähän hätään paras ratkaisu oli kytkeä taas hälytysjärjestelmä käyttöön ja se lähettää viestit "luotettavasti" Fonectan kautta, varsinkin kun tässä täytyy miettiä laajemmin asiaa. Lähetyksen vaihto suoraan suomalaiseen operaattoriyhteyteen tekisi lisähintaa 6-7 snt/viesti (alv0%) joten hintaero on valitettavan suuri. Kuitenkaan kännyhälyn hinnan nostokaan ei olisi hyvä ratkaisu koska nykyiselläänkin on kuulemma aivan liian kallis.
Mutta viimeistään viikonlopun jälkeen selvitetään ja mietitään asioita, koitetaan jotenkin toipua nyt tästä...
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.