arisoft kirjoitti:No nyt tajusit sen oleellisimman pointin. Ei sellaista kannata vastustaa, josta ei ole itselle mitään harmia, vaikka asiaa ei ymmärtäisikään..
Mitä minä en nyt ymmärrä? Ymmärsin kyllä mielestäni lukemani. Ehkä valitsin sanani väärin, ymmärsin ja en ymmärtänyt
Edelleen: mitä se mysteerintekijä "voittaa" siinä, että sponsorirahalla saa lisäyrityksiä checkeriin?. Siis tuo ns. win-win tilanne...
No nyt tulee vähän väsynyttä tekstiä:
Miksei asiaa saa vastustaa? Tai "kannata"... Jos tiedän esim. jollekin toiselle aiheutuvan haittaa jostain asiasta tai asia on ristiriidassa yleisten ohjeiden\periaatteiden\yleisen edun kanssa., mutta itselleni ei ole "harmia", ei siis kannattaisi vastustaa? Tai siis jos olen vastustamatta jotain asiaa, niin miten se sitten on minulle "kannattavaa"?
Mikä on oikea tapa ottaa kantaa johonkin asiaan? Pitäisikö joiltakin kieltää (ainakin vastustavat) mielipiteet?
Kai nyt sentään ihmisillä on oikeus valita puolensa ihan omien perusteidensa mukaan. Ja muutosvastarinta on kai aika inhimillinen asia. Varsinkin, jos et jotain asiaa täysin ymmärrä, sitä vastustat (koska et tiedä, mitä se oikeasti vaikuttaisi). Tästä voisi vetää jo ihan OT ja miettiä kaikkea päätöksentekoa, "Ei saa vastustaa, kun et kuitenkaan ymmärrä ja eihän asiasta sinulle tule harmia".
Jos olisi vain maksullinen checkeri, moni jättäisi maksamatta ja lähtisi brutella etsimään aiheuttaen mm. sattumanvaraista geoeroosiota...
Tästä tähän ja sitten takaisin asiaan, kiitos....
Kyllä mielestäni käyttäjällä pitää olla joku vastuu vaikka olisi esim. uusi kätköilijä. Ihan oma vika, jos ruksittaa ymmärtäneensä käyttöehdot, vaikka ei viitsi edes lukea tai ei ymmärrä kaikkia teknisiäkin merkityksiä... (kysyähän ei kannata) Mutta nykyäänhän on se yleinen trendi, että itsessähän ei ole vikaa ja "kyllähän minä nyt voin vähän sääntöjä kiertää, mitä siitä on kellekään haittaa...." ja sitten vedetään herne nenään. Pikkaisen tietysti ehdoissa on tulkinnanvaraa (no palvelun tarjoajahan ottaa täydet oikeudet itselleen), kun kerrotaan, että saa joko määräaikaisen tai pysyvän kiellon. Tai no, eihän kenenkään tarvitse mennä härnäämään ja koittelemaan eri rajoja.