Täytynee sellainen asiavirhe korjata, että suinkaan kaikki 12.12.12 eventit eivät olleet näitä "vartin" -miittejä. Ei edes suurin osa! Aamu alkoi kaffeella klo. 7:45 ja viimeinen lähiseudun eventti alkoi klo. 21:00. Kyllä siinä jää vähän yli vartti per eventti kohtuullisen helposti
Vaan eventtien tarkka kesto tuskin olikaan eventtimaratonin kritisoijien pointti varsinaisesti. Ymmärrän itse asiassa kritiikin. Omat ajatukseni kulkivat aika pitkälle samoja linjoja etukäteen, mutta eventtipäivän lähestyessä päätin kuitenkin ihan kokemuksen vuoksi lähteä matkaan koko päiväksi nähdäkseni, miltä tällainen kimara tuntuu mukana olevalle. Melkein kaikkea pitää näet kokeilla, jotta tietää mistä puhuu (samalla periaatteella olen yhden power trailinkin länsinaapurista suorittanut. Sivumennen sanoen, sitä kokemusta ei tarvitse toistaa...).
Tällä kertaa kävikin niin, että olin erittäin positiivisesti yllättynyt. On totta, että monia samoja naamoja näin aamusta iltaan, eventistä toiseen. Mutta vaihtuvuutta ja väkimäärän lisääntymistä oli myös hyvin paljon. Monien eventtien välillä oli sopivia siirtymäaikoja, joten ehdimme käydä myös pienemmillä seurueilla lähiseutujen kätköillä. Ja sitten oli taas mukava suunnata takaisin yhteiseen kokoontumiseen ja vähän vaihtaa porukan kokoonpanoa. Fiilis oli itse asiassa pitkälti hyvin saman kaltainen kuin pari vuotta sitten Tampereen Megassa; tehtiin paljon asioita ja kätköiltiin eri ihmisten kanssa, mutta aina lopulta kokoonnuttiin johonkin yhteen tapaamaan ja jutustelemaan. Isolta osin tätä fiilistä tuki tietenkin se, että vaikka eventtejä oli runsas määrä päivän mittaan, kaikki niistä oli hyvin mietitty ja toimivat täysin itsenäisinä tapahtumina. Toisin kuin esimerkiksi sivulauseessa mainitsemani power trailin kohdalla, nämä eivät olleet juosten kust... kyhättyjä, vaan hyvin toteutettuja kivoja tapahtumia. Niitä nyt vain sattui olemaan monta saman päivän aikana. Suuri kiitos vielä kerran kaikille järjestäjille sekä osallistujille. Minulle päivä oli yksi ikimuistoisimmista kätköilyurallani
Melfiini: Koetan jossain vaiheessa ensin jaksaa ja sitten ehtiä kirjoittaa jotain vastaavaa GS:n foorumille toisten kotimaisella. Hyvähän tästä lienee kokemuksia jakaa lintukotoa laajemminkin.