arisoft kirjoitti:Tällainen tulkinnanvaraisuus johtaa siihen, että chekkerin käyttäjät eivät voi tietää millä säännöillä peliä oikeasti millonkin pelataan. Se etu tässä on, että säännöt on sentään olemassa. Sellaisen chekkerinkin olen nähnyt että bannia saa ihan vain tekijän huviksi rikkomatta mitään ehtoja.
Mysteerien tekijät olettavat että chekkeri toimii niillä asetuksilla, jotka siihen tekijä laatii. Mysteerin ratkaisijankin pitäisi olla turvallista olettaa, että tekijän asettamat rajoitukset ovat voimassa ja että ohjelma niitä onnistuneesti tarkkailee. Toisessa yhteydessä käyty keskustelu kuumien pisteiden anteeksi antamisesta liittyy juuri tähän.
Se on sitten toinen asia, jos scannataan aluetta läpi ja vaihdetaan aina toiselle koneelle ja tunnarille edellisestä pisteestä jatkaen aina kun ammukset loppuu. Silloin chekkeriä käytetään vastoin ehtoja ja tekijän määrittelemää tapaa. Onko näissä banaaniasioissa juuri tästä kyse, että yritetään tarkastaa selvästi useampia kertoja kuin mihin on lupa?
(Alkuun kommentti viestin kirjoituksen tehtynäni: ei kiinnosta lukea läpi ja etsiä virheitä / virheellisiä lauserakenteita / muita muotoiluvirheitä vaan tää olkoon kuten tuubasta olen työntänyt)
Millä säännöillä pelataan: no rehdeillä säännöillä tietysti. Kätkön omistaja voi luottaa siihen että koordinaatit pysyvät tallessa eikä huijarit saa niitä käsiinsä ja vastaavasti mysteeriä ratkova voi luottaa siihen että voi tarkastaa ratkaisunsa ilman pelkoa banaanista tertussa.
Mikäli kätkölle on sallittu esim. 10 tarkastusta 30 minuutin sisään niin näin voi myös tehdä. Tässä miettiessäni en keksinyt mitään muita tekemiäni bannauksia kuin seuraavat:
Tarkastukset tehdään sallitun määrityksen mukaisesti ja mitenkään huijaamatta, mutta:
- käyttäjän kätköön tekemä tarkastusten määrä on todella suuri (esim. 100 tarkastusta), kätkössä ole kuumia pisteitä eikä muiden käyttäjien tekemät tarkastukset ole lähelläkään samaa tasoa
- käyttäjän kätköön tekemä tarkastusten määrä on huomattava ja mysteeriä tarkastellessani selviää että puuttuvien koordinaattien määrä / laskukaavat / muut tekijät muodostavat suhteellisen suppean joukon tarkastettavia koordinaatteja
- käyttäjä on tekemässä sarjatarkastusta, ts. vaihtaa yhtä numeroa kerrallaan ja kymmenen välein sitten pykälällä toista isommalle ja aloittaa taas yhden numeron vaihtosarjan (tämä sisältää myös peittely-yritykset joissa numeroita vaihdetaan näennäisesti satunnaisesti mutta samalla peräkkäissarjaa muodostaen)
Näiden lisäksi bannauksia aiheuttaa keinot, millä pyritään tekemään tarkastuksia nopeammin kuin kätkön tekijä on sallinut. Näitä nyt en tässä ala enempää luettelemaan koska samalla antaisin "hyviä" vinkkejä ja joutuisin ehkä avautumaan siitä, miten nämä havaitaan.
Yleensä bannaus ei ole aluksi absoluuttinen vaan ainoastaan rajoittava, ts. käyttäjä voikin tehdä vain 3 tarkastusta ajanjakson aikana kymmenen sijaan. Tällä on tarkoitus mahdollistaa käyttäjän asialliset tarkastukset ja toivon että käyttäjä hoksaa mistä on kyse. Erillistä vilkkuvaa "haksu10 tarkkailee sinua" -viestiä ei tule koska kyseinen informaatio samalla osoittaisi käyttäjälle milloin hänet on tunnistettu ja hän voisi koittaa etsiä keinoa millä teksti poistuu; ts. automaatti ei enää häntä huomaisi.
Välitön absoluuttinen bannaus tulee käytännössä tilanteessa jossa ehdin hätiin vasta kun mennään kymmenissä sarjatarkastuksissa, sekä silloin mikäli kätköön ei vielä ole löytöloggausta ja käyttäjä on jo mennyt sarjaa läpi esim. reilun parinkymmenen yrityksen myötä.
Kertokaa jos joku on saanut bannin edellämainituista selityksistä poikkeavasti, välttämättä kaikkea en muista. Ai niin, kerran on ollut tilanne jossa kaksi nimimerkkiä teki tarkastuksia samassa paikassa (ja taisi olla vielä FTF hakematta) jolloin banni napsahti käytännössä herkemmin kuin olisi ollut syytä mutta saatuani tiedon tästä purin bannin. Joskus toki virheenkin siis voin tehdä.
Toivottavasti tämä selvitys nyt auttaa siinä että väki löytää keinot tehdä kymmeniä / satoja tarkastuksia ilman että minä huomaisin.
Ja myönnettäköön että alan olla tilanteessa "pitäkää tunkkinne" jossa todellakaan ei enää jaksa kiinnostaa tämä asia tai koko sivustokaan. Pakon edessä (koska olen yrittäjä eikä ole ollut taloudellista mahdollisuutta SYT -maksuihin) olen nyt kiusananne kunnes lopullisesti palan loppuun. Sitten pääsenkin joko pehmeään pyöreään huoneeseen tai kaksi metriä maanpinnan alle eikä tarvitse välittää siitä että kaikki, mitä teen, on väärin.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.