Viesti
Kirjoittaja Alvater » Pe 16.05.2014 13:55
En tiedä, onko sitä enää olemassa, mutta Turussa kokoontui joskus joku (opiskelijoiden?) ryhmä, jossa harjoiteltiin ensiaputaitoja. Sitä kautta sain edullisesti EA1-kurssin ja olin kerran jossain etsintäkoulutuksessa. Sitä kautta olisin ehkä päässyt sisään etsintähommiin, en tiedä.
Mahtaakohan Tampereen suunnalla olla vastaavaa ryhmiä... Korttini kaipaisi päivitystä ja voisi muutenkin kurssittaa itteensä.
Mä ite olen koiraharrastaja, joten VAPEPAn toiminta kiinnostaa lähinnä pelastuskoirapuolen kannalta, mutta homma kaatuu itsellänikin siihen auton puutteeseen. Eikä mulla ole juuri nyt koulutuskelpoista koiraakaan (Alvalla on lonkkavika, joten sen ura voisi loppua lyhyeen). Haku- ja jälkikoiria pitää treenata paljon maastossa, myös eri paikoissa ja se vaatii maanomistajan luvat, joten ne treenimaastot ei aina ole se oman kunnan lähin pusikko, johon pääsee bussilla. Lisäksi moni koiraharrastaja käyttää autoa häkkinä silloin, kun ei ole oman koiran treenivuoro. Mä välillä hämmästelen, miten autolliset tuntuvat välillä olevan täysin riippuvaisia kotteroistaan.
Tosin, jos mä oikeasti haluan pelastuskoiranohjaajaksi, mun pitäisi ensin mennä kartturiksi sellaiselle. Mulla ei ole GPS-laitettakaan, eli olen aika hyödytön.