Kännyhälyt kulkevat taas (tai ainakin pitäisi kulkea
Ongelma oli tällä kertaa Soneralla, jolla on ollut pitkäkestoinen ja teknisesti ottaen mielenkiintoinen vikatilanne arviolta eilisillan klo 22:00 ja tämän iltapäivän klo 16:55 välisenä aikana.
Mahdollisesti osa viesteistä on päässyt Soneran järjestelmään onnistuneesti koska ilmotuksia ongelmasta tuli niin vähän ja suhteellisen myöhään verrattuna Soneran järjestelmässä olleiden ensimmäisen ongelmamerkkien alkamisesta. Kuitenkin kaikki em. ajanjaksona lähetetyt kännyhälyt on nyt hyvitetty käyttäjille. Viestinvälityksen hoitava yritys on ollut jo yhteydessä Soneraan sen selvittämiseksi, mistä asiassa on ollut kyse (ja kuka tämän ilon maksaa
Osasta klo 16:55 jälkeen julkaistustakaan kätköistä ei lähtenyt hälytystä mutta niitä ei myöskään ole veloitettu. Syynä näille on selvityksen ajaksi pois kytketty hälytystenvälitysjärjestelmä ja tilanteen normalisoitumisen jälkeenkin tarvittu aika sen selvittämiseen, mitä ihmettä oli tapahtunut ja voiko hälytyksiä taas laittaa eteenpäin ongelman eriskummallisen laadun vuoksi.
Pahoittelut että vasta viiveellä pääsin asiaa selvittämään. Olin kiinni muissa työhommissa enkä tällöin pysty seuraamaan kaikkia mahdollisia kanavia vaan pääasiassa virallista ongelmatilanteiden yhteydenottokanavaa eli sähköpostia. Sinne kuitenkaan ei ilmoituksia tullut joten olin autuaan tietämätön tilanteesta.
Omalta osaltani pahoittelen tärkeän palvelun toimimattomuutta!
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.