Viesti
Kirjoittaja rikorven » Ti 31.10.2023 21:36
En ole ihan varma siitä, onko supit sittenkään kovin hyvä indikaattori kätkön säilyttämisen kannalta, sillä minä ainakaan en edes muista koska viimeksi olisin antanut kätkölle supin - olenkohan antanut yhtäkään tänäkään vuonna.
Ennen sanottiin, että kätkön pitää olla pitkäaikainen. Ollaanko nyt menossa tässäkin kohti kertakäyttökulttuuria? Eihän se Suomen ensimmäinenkään kätkö minun ymmärtääkseni kovin kummoinen ole - en ole käynyt, olen nähnyt kuvia ja kuullut tarinoita. Kyllä Suomesta lääniä riittää kätköjen piilottamiseen. Se vain tarkoittaa sitä, että siellä etelässä pitää mennä asutuskeskuksien ulkopuolelle (uskallanko edes sanoa, etten järkyttäisi kaupunkilaisia: maastoon).
Mitä mieltä siinä on, että tehdään kätkö vain muutamaksi kuukaudeksi (lue: kunnes kaikki paikalliset ovat sen hakeneet) ja sitten arkistoidaan se ja tehdään uusi kätkö samoille nurkille. En minä ainakaan halua lähteä samoille nurkille N:ttä kertaa kätkön perässä. Minulle kätköily on uusissa paikoissa vierailemista.
Se, että kätköllä ei ole kävijöitä kuukauteen tai useampaankaan, on ihan normaalia. Minulla on Keuruulla kätköjä joilla on joskus mennyt parikin vuotta ilman kävijöitä, sillä kaikki paikalliset ovat niillä kätköillä jo käyneet. Nyt siellä on taas toimiva hotelli, niin kävijöitä on useammin. Ei tulisi mieleenikään arkistoida näitä kätköjä - sitäpaitsi jos joku tekisi uuden kätkön samoihin maisemiin, sen kävijäaktiivisuus olisi täsmälleen sama.