Viestin lähetys ja vastaanotto C:geon viestikeskuksessa

Yleistä keskustelua kätköilystä
Laurila24
Viestit: 4
Liittynyt: Su 18.08.2024 20:19

Viestin lähetys ja vastaanotto C:geon viestikeskuksessa

Viesti Kirjoittaja Laurila24 » To 29.08.2024 18:47

Heippa!

Uutena harrastajana olen pähkäillyt viestin lähetystä ja vastaanottoa c:geo-sovelluksen kautta. Eli kun lähetän viestin kätkön omistajalle ja jos hän vastaa siihen, näkyykö vastaus samassa viestiketjussa? Nyt olen kesän aikana lähettänyt muutaman viestin eikä yksikään ole vastannut. Onko niihin yleensäkään tapana vastailla...?

Avatar
Kekkiss
Viestit: 223
Liittynyt: Ti 15.02.2011 22:26

Re: Viestin lähetys ja vastaanotto C:geon viestikeskuksessa

Viesti Kirjoittaja Kekkiss » To 29.08.2024 21:43

Kyllä yleensä vastaan heti, jos satun viestin huomaamaan tuoreeltaan. Myöhemminkin huomaamiini yleensä vastaan, jos asia on vielä ajankohtainen.

Edit: Cgeossa en ole moista ominaisuutta huomannut, kun yleensä käytän nettisivua. Vastaus koskee siis vain tuota viimeistä osaa.
Dementiako vaivaa, kun vastatessa unohtuu, että mihin sitä on vastaamassa...
¿uɐɐʞıʌɐʞ uıɐu ɐssɐʇ sɐʞuınʞ

Kaarnijärvi
Viestit: 25
Liittynyt: Ma 13.11.2017 20:50

Re: Viestin lähetys ja vastaanotto C:geon viestikeskuksessa

Viesti Kirjoittaja Kaarnijärvi » To 29.08.2024 21:47

Minulle ainakin tulee sähköpostiin ilmoitus uudesta viestistä. Ja kyllä, todellakin vastaan heti kun huomaan/pystyn. Jos asia jo ohi, vastaan silti, että olin töissä enkä huomannut viestiäsi tms.

Ja nimenomaan c:geon kautta laitan viestit lähes aina.

Laurila24
Viestit: 4
Liittynyt: Su 18.08.2024 20:19

Re: Viestin lähetys ja vastaanotto C:geon viestikeskuksessa

Viesti Kirjoittaja Laurila24 » La 31.08.2024 7:59

Hei, kiitos vastauksista. Katsoin, että neljälle eri kätkön omistajalle olen heinä-elokuussa laittanut viestiä, yhtään vastausta en ole saanut. Siksi rupesin kyselemään, onko vain huonoa tuuria vai joku muu syy. Kätköilyiloa kaikille ja mukavaa syksyn alkua!

Rexodus
Viestit: 13
Liittynyt: Ti 04.10.2016 10:15

Re: Viestin lähetys ja vastaanotto C:geon viestikeskuksessa

Viesti Kirjoittaja Rexodus » La 31.08.2024 11:19

Lähinnä tulee mieleen, että onkohan kyseisten kätköjen omistajat ylipäänsä enää aktiivikätköilijöitä? Jos eivät, tuskin vastaavatkaan tai edes lukevatkaan saamiaan viestejä.

Mistä tarkalleen ottaen viestin lähetät? Minäkään en cgeosta ole viestin lähetystä löytänyt. Linkin kyllä .comin viestikeskukseen, mutta sillä ei ole mitään tekemistä enää cgeon kanssa.

porinkarhu
Viestit: 6
Liittynyt: To 11.04.2019 15:45

Re: Viestin lähetys ja vastaanotto C:geon viestikeskuksessa

Viesti Kirjoittaja porinkarhu » Su 01.09.2024 9:32

Taitaa C:geosta viestit mennä tuonne Geocaching.comin viestikeskuksen tai mikä se on nimeltään. Itsellä on Geocaching.comin appi lakannut ilmoittelemasta uusista viesteistä, eikä niistä välttämättä tule edes sähköpostiin ilmoitusta. Saapuneen viestin huomaan vasta kun menen katsomaan viestejä. Itse vastailen näihin kyllä sitten, mutta aikaa voi jonkin verran mennä.

Enial
Viestit: 12
Liittynyt: Pe 09.12.2016 22:19

Re: Viestin lähetys ja vastaanotto C:geon viestikeskuksessa

Viesti Kirjoittaja Enial » Su 01.09.2024 11:00

Mä vastaan viesteihin, kun ne huomaan. Joskus on valitettavasti tullut viiveitä. Comin viesteissä minulla näkyy keltainen pallukka viestilinkin päällä, kun on tullut viesti.

Vastaako joku ite lähettämääni viestiin, voi olla monia syitä kuten ei huomaa, ei osaa, näkee ja unohtaa, ei välitä, ei ole enää aktiivinen, väärä viestiväline - joku toinen toimisi paremmin.

jmiettin
Viestit: 283
Liittynyt: Su 16.11.2014 19:27
Paikkakunta: Lahti

Re: Viestin lähetys ja vastaanotto C:geon viestikeskuksessa

Viesti Kirjoittaja jmiettin » Su 01.09.2024 13:17

Itsellä ollut pääosin tuo geocaching sovellus viestien takia käytössä, mutta sen kautta ei ole viestien ilmoituksia tullut pitkään aikaan. Myös HQ päässä viestijärjestelmässä ollut jo tovin häiriö, missä lähetetty viesti ei pakosti ole koskaan välitetty vastaanottajalle. Itsellä on virtuaali, johon kirjauslupa vaatii tehtävän teon tai viestin lähettämisen kuvana. Tuota viestiä ei ole tullut mun viestikeskusnäkymään. Vasta kun aloitan kirjoittamaan löytäjälle viestiä että tehtävä on tekemättä, on aiemmin mulle lähetetty viesti ilmestynyt luettavaksi.

Kannattaa kokeilla laittaa vielä uusi viesti perään, jolloin saattaa vastaanottaja saada sen ekankin viestin.
if it ain't broke, don't fix it

Laurila24
Viestit: 4
Liittynyt: Su 18.08.2024 20:19

Re: Viestin lähetys ja vastaanotto C:geon viestikeskuksessa

Viesti Kirjoittaja Laurila24 » La 07.09.2024 9:21

Rexodus kirjoitti:
La 31.08.2024 11:19
Lähinnä tulee mieleen, että onkohan kyseisten kätköjen omistajat ylipäänsä enää aktiivikätköilijöitä? Jos eivät, tuskin vastaavatkaan tai edes lukevatkaan saamiaan viestejä.

Mistä tarkalleen ottaen viestin lähetät? Minäkään en cgeosta ole viestin lähetystä löytänyt. Linkin kyllä .comin viestikeskukseen, mutta sillä ei ole mitään tekemistä enää cgeon kanssa.
Juu kiitos, näitä syitä on varmasti monia. Olen nyt lähettänyt viestit kännykällä c:geo -sovelluksesta painamalla omistajan nimimerkkiä, jolloin aukeaa tietoja omistajasta. Siitä olen sit napannut "lähetä viesti". Viestit näkyvät myös tietokoneen selaimen kautta www. geacaching.com ja sieltä ylhäältä löytyvän kirjekuoren takaa, joka siis johdattaa viestikeskukseen. Ehkä mä kokeilen seuraavaksi tuota sähköpostin lähettämistä.

Bow more
Viestit: 180
Liittynyt: Pe 10.08.2012 19:01

Re: Viestin lähetys ja vastaanotto C:geon viestikeskuksessa

Viesti Kirjoittaja Bow more » La 07.09.2024 22:07

Tämä ei liity c:geoon mutta tekee mieli kommentoida lisää.
Ei ole ehkä fiksua rohkaista käyttämään emailviestejä mutta selkeä havainto on, että sellaiseen saattaa saada välittömän vastauksen vaikka gc.com viestiin ei olisi reagoitu. Jollakin lailla kyllä ymmärrän, että com-viestien ilmoituksia saatetaan ohjata jonnekin sivuun "myöhemmin luettaviksi" varsinkin "suuromistajien" toimesta.
Kiitokset kätköttäjille ja kaikille muillekin jotka lukevat saamansa viestit ja vastaavat niihin jos on aihetta.
Vinkkien kyselijöiden on hyvä muistaa ettei kukaan voi olla aina välittömästi tavoitettavissa riippumatta yhteydenottotavasta.
Kuva

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”