Viesti
Kirjoittaja Eniz » To 21.07.2011 14:13
No tarina jatkuu
Purkila toista sataa löytöä, koirapuistossa. Useimmat ovat tajunneet Häivetoiminta merkin tarkoituksen, mutta näin monessa "löytäjässä" on kuitenkin näitä vatipäitä, jotka keskustelevat koiran ulkoiluttajien kanssa kätköilystäå, Soukan koirapuiston arkistoidullani kätköllä oli joku innostunut pitämään esitelmän kätköilystä.
Seuraavat kätköilijät kirjoittivat lokiin, että puistossa olevat koiran ulkoiluttajat olivat huudelleet, että ei se kätköpurkki siellä enää ole. Arkistoin sitten koko kätkön. Aikoinaan oli ajatuksena kätköttää kaikki Espoonlahden läheiset koirapuistot, mutta kahdenkin kätköttäminen taisi olla liikaa.
Kivenlahden korapuiston Dog shit kätkö on ainakin täksi kesäksi ilmeisesti menetetty, koska häivetoiminta unohtui kävijältä ja alkoi puhumaan koiraihmisille kätköilystä.
Siis lokeja lukemalla sadat ihmiset ovat odottaneet otollista hetkeä ja hakeneet sen koittaessa kätkön, joku sitten menee koiria vilisevän koirapuiston lpäi ja laittaa nimensä kirjoihin. Valittaa vielä siitä että koiran ulkoiluttajat eivät pidä siitä että ilman koiraa liikkuvat käyvät puistossa kätköllä.
Saatan olla väärässä, mutta jos on teksissä mainittu ja laitettu häivemerkki, niin tallaista ei oikeasti pitäsi edes tapahtua.
Vatipäiden takia jouduin Soukan koirapuiston kätkön arkistoimaan. Tätä Kivenlahden Dog shit kätköä en haluaisi arkistoida, koska kätkön kuvaus on monille tuntematon ja itsekin sitä jouduin monesta lähteestä kaivamaan.
Nämä kätkön spoilaajat ovat yleensä olleet 300 - 900 kätköä löytäneitä, ilman että heillä olisi ainuttakaan omaa kätköä.
Minun mielestäni kukin saa kätköillä omalla tavallaan, mutta kätköjen spoilaus ei kuulu kätkökulttuuriin ja sitä ei pidä hyväksyä, kuitenkin nämä spoilerit kulkevat keskuudessamme ehkä arvostusta herättävän löytömäärän kera.
Mitä minä tai joku muu voisi tehdä näille spoilaajille, poistaa löytöloggaus? Asiahan on niin että nimi lokissa on löytö, mutta jos tämmöisen jäljiltä häviää kkoko loki vihko ja myös kätkö mitä teet?
Ajattelin alkaa keräämään jonkinlaista mustaa listaa näistä spoilaajista, mutta sekään ei olisi rakentavaa.
Mitä näiden kanssa pitäisi tehdä? Olen itse tehnyt ilmiselvän helppoja kätköjä koirapuistoihin kätkö käteen ja nimi vihkoon 30 sekuntia. Mutta sekään ei toimi seuraava versio onkin sitten D4 ja sitä etsissä saa selitellä koiran ulkoiluttajille mitä tahansa.
Onko tämä oikeasti vain minun ongelmani, vai onko muilla vastaavia kokemuksia kätköttämisestä? Koirapuistojen kätköttäminen lienee oma osa alueensa koska samat jästit päivystävät siellä koirineen joka päivä. Manskulle voisi helpommin laittaa mikron ja kukaan ei katsoisi perään sen loggausta.