Turmanow kirjoitti:Mulla on käytössä Firefox 3.0.1 ja Haaskalintu hyppelee ympäri näyttöä. Ei liene Haaskalinnun vika vaan se, että karttani ei osaa keskittää seurattavaa kohdetta. Onko muilla vastaavaa?
No niin, tämän ongelman sain viimein demottua ja - yllätys yllätys - jopa syyn löydettyä ja korjattua. Ongelma ilmeni karttaserveriohjelmassa vain tilanteessa jossa täyttyi kaksi ehtoa: seurattava käyttäjä luettiin kannasta viimeisenä ja kartta oli zoomattu niin lähelle että kartalla oli kätköt näkyvissä. Tällöin kätköissä tarpeeton (ja tästä syystä käsittelemätön) käyttäjänimikenttä sisälsikin tämän viimeksi luetun kätköilijän nimen ja itse karttasivu sitten arpoi keskipisteeksi jonkun näistä kätköistä.
Myös samaan ongelmaan liittyneet punaiseksi muuttuneet kätköwaypointien pohjat seurannan ollessa päällä korjaantui tässä päivänä eräänä. Tämä ongelma oli itse asiassa erillinen mutta samantapainen, eli kätköjen wp-koodin taustaväriarvo saikin perintönä punaisen pohjan mikäli seurantatila oli käytössä.
Kartan dataserveriä on myös paranneltu. Jos
omista asetuksista on valittu sijainnin esitys vääristettynä tapahtuu esitys kartalla entisen, lähes pelkän häviöllisen virheen sijaan laajemmalla virhegeneroinnilla joka estää useimmiten kätköilijöiden osumisen kartalla päällekkäin mikäli kaksi kätköilijää on lähellä toisiaan.
Tämä virhelogiikka ei päde puhelimesta valittuun "piilotilaan", tällöin sijainti esitetään Trackonfly:n lähettämissä koordinaateissa jotka ovat ohjelman vääristämät jo palvelimelle saapuessa.
Myöskään kohtuullisen harvinaisessa tilanteessa, jossa kaksi kätköilijää osuukin täysin päällekkäin, ei keinoa nähdä allaolevaa ole vielä olemassa. Tämä ongelma on kuitenkin tiedossa ja vaikkei googlemaps tähän ratkaisua tarjoakaan niin jossain vaiheessa tähän rakentelen viritelmän mikä kiertää ongelman.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.